Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II phI nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam niemałą zagwozdkę... Po kupnie nowego auta trochę zaniedbałam sprawę z Megane II, rozładował się w niej akumulatora, a niestety nie miałam kluczyka awaryjnego żeby ją otworzyć. W związku z tym stała tak dłuższy okres (jakieś 3 miesiące) z planem otworzenia i uruchomienia auta. Udało się otworzyć drzwi, akumulator został naładowany, natomiast samochód nie odpala... Przed "postojem" normalnie odpalał i jeździł (problemy były jedynie z nawiewem). Po włożeniu naładowanego akumulatora działają światła, radio, itp. Napięcie na akumulatorze sprawdzone po naładowaniu wskazywało 12,7V. Czy ma ktoś może pomysł co może być przyczyną? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

12 minut temu, czuupakabra napisał:

2. Próbuje zaskoczyć ale słychać tylko pyknięcie (bardziej z zewnątrz auta).

 

Ale czy wał korbowy kręci się wartko?

Jakie jest napięcie na akumulatorze w chwili rozruchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie w chwili rozruchu nie było sprawdzane (tylko po jakimś czasie od naładowania jeszcze w mieszkaniu).

Dzisiaj w takim razie sprawdzę jakie jest przy rozruchu. 

Niestety nie wiem jak poznać czy wał korbowy się kręci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może akumulator jest naładowany, ale jego prąd rozruchowy jest za mały. Auto stało 3 msc więc na pewno prąd rozruchowy potrzebujesz porządny ( to możesz sprawdzić opornicą ). Jeśli nie możesz pozwolić sobie obecnie zakupić nowy to załatw kogoś z kablami i postarajcie się go uruchomić na kablach od innego samochodu. To jest najprostsza metoda.

 

Jeśli rozrusznik nie zakręci a cyknie to sprawdź bezpiecznik pod maską, jeśli jest nie przepalony to masz do wymiany rozrusznik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłam wieczorem ponownie napięcie akumulatora i wynosiło już 12,2 V (po 1 dniu stania). Przy próbie uruchomienia silnika napięcie spadło do 11,9V. Niestety nie udało mi się zlokalizować koła pasowego, ale przy 3-ciej próbie uruchomienia można było usłyszeć że coś się "kręci" po lewej stronie od silnika (na początku było słychać tylko pyknięcie podczas prób uruchomienia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, czuupakabra napisał:

coś się "kręci" po lewej stronie od silnika

Koła napędzane paskiem osprzętu. Napięcia masz prawidłowe. 12,2V w temperaturze 0 stopni jest ok. Akumulator jest (był) naładowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej napięcie w spoczynku nie oznacza, że jest on w pełni sprawny i da odpowiedni prąd na starcie ( prąd na starcie to kilkaset Amper ).  To tylko w woli wyjaśnienia. Mogę też dodać, że mój stary akumulator trzymał napięcie, ale dawał odpowiedni prąd tylko na pół obrotu wału :D

 

Jeśli na początku tylko cykał ( raz na start ), a teraz zaczął coś kręcić to bardzo możliwe że bendix Ci się zastał. Postaraj się kilka razy go odpalić - jest szansa że ruszy. Jeśli nie, czeka Cię wymiana rozrusznika - tutaj masz instruktaż w zjadliwej formie:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!