Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gwałtowne opadanie obrotów po wysprzęgleniu/odpuszczeniu gazu


robalek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z Megane 3 1.5 dci 90KM. Mianowicie - na 1 i 2-im biegu wszystko jest ok, na wyższych biegach puszczenie gazu lub gwałtowne dodanie gazu skutkuje szarpnięciem napędu - tak jakby uszkodzone były poduchy silnika. Mechanik oglądał poduszki i wg. niego są ok. Dziwne tylko, że objawy są na 3,4,5-tym biegu, na niższych nie ma szarpnięcia. Druga sprawa to tempomat, który też działa tylko na 1,2 biegu - może to jest jakoś powiązane...

 

yarecky. 

Edytowane przez robalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduchy i lizak to dolne biegi, ale wysokie obroty na wyższych mają inną przyczynę. Ponadto tempomat podpowiada jakieś uszkodzenie. Pozostanie wyszukanie błędu, lub analiza układu wtryskowego silnika ( parametry zadane do zmierzonych). 

Ponadto przeanalizował bym poprawność działania czujników przy pedałach w uch.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Odnośnie czujników przy pedałach - podłączyłem ddt4all i z tego co widzę, pedały pracują poprawnie - wciśnięcie hamulca i sprzęgła jest poprawnie raportowane. Czytałem że uszkodzony czujnik pedału sprzęgła daje podobny objaw, ale to nie to. Odnośnie obrotów - problem jest na niskich, ogólnie auto ładnie się wkręca w górę i jest naprawdę dynamiczne, tylko to odpuszczenie gazu powoduje szarpnięcie. W innych autach miałem zawsze tak, że wysprzęglenie z wbitym biegiem nie powodowało powrotu do obrotów jałowych, tylko np do 1100-1200, tutaj obroty schodzą od razu do ok. 880rpm.

Jest jeszcze jeden objaw - podpowiadanie zmiany biegu działa tylko na 1,2, na kolejnych niestety nie - to się wszystko układa na jakąś większą usterkę.  Za pomocą ddt4all chyba nie sprawdzę logów układu wtryskowego, podjadę do kogoś z Clipem.

Jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi, gdyby ktoś miał jeszcze jakiś pomysł - chętnie sprawdzę.

 

yarecky.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, robalek napisał:

W innych autach miałem zawsze tak, że wysprzęglenie z wbitym biegiem nie powodowało powrotu do obrotów jałowych, tylko np do 1100-1200, tutaj obroty schodzą od razu do ok. 880rpm.

Według mnie to normalne, wciśnięcie sprzęgła zawsze powoduje zejście do obrotów biegu jałowego. Przynajmniej tak miałem we wszystkich swoich samochodach tak jak i w obecnym 1,5 dci. W grupie VW zdaje się, że obroty nie schodzą do jałowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z kolegą aniewa wysprzęglenie powoduje zejście do obrotów jałowych jeżeli silnik nie szarpie nie gaśnie to znaczy wszystko jest ok do obrotów wyższych schodzi jedynie gdy ma obciążenie tzn działa klima itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, w środę zostawiam mechanikowi na kanale, będą robić próbę dynamiczną - może dojdą co jest nie tak.

Dzięki za informację dot. obrotów, faktycznie w VW i w Tucsonie nie schodzi do jałowych na sprzęgle.

 

Jarek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś mi się obiło o uszy, że przy niewłaściwej skrzyni biegów tempomat wyrzuca ale od 5-6 bieg. Może masz inne koła w sterowniku ABS a inne założone.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!