Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0TCE coupe z "wyjącym łożyskiem mechanizmu różnicowego"


sylvo555

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

szukam dla siebie jakiegoś samochodu do codziennej jazdy do pracy i nie tylko, chcę odrobinę więcej mocy niż w poprzednim ale bez przesady.

Trafiła mi się dosyć blisko oferta Megane III Coupe z 2.0TCe z 2009r z niskim przebiegiem (130k) w "okazyjnej" cenie 18k (może udałoby się coś zbić). Samochód ma już zamontowane LPG, więc dla mnie jest to fajna okazja bo do tego silnika i tak chciałbym go zamontować, a tutaj już tego nie muszę robić.

Generalnie auto wygląda fajnie, mimo że to trochę uboga wersja jak chodzi o wyposażenie ale to mi akurat aż tak nie przeszkadza.

 

Jedyny mankament (i powód niższej ceny) to "łożysko mechanizmu różnicowego", przynajmniej właściciel twierdzi, że jest do wymiany (słychać lekki szum podczas jazdy).

Czytałem trochę o tym, i znalazłem takie przypadki w silnikach 1.6 (które miały inną skrzynie) i chyba jeden czy dwa również w 2.0TCe.

 

Stąd moje pytanie, czy jest to jakaś częsta przypadłość tych skrzyń, że przy takim przebiegu padło już łożyskowanie? Ile może kosztować naprawa (o ile naprawa wchodzi w grę, może bardziej opłacalna jest zmiana całej skrzyni? Z tego co widziałem używane skrzynie można dostać za 1500-2000zł).

Jeśli wycie jest lekkie, to w takim stanie można by chyba jeszcze trochę przejeździć samochodem bez żadnych większych skutków, skoro i tak łożyska/skrzynia pójdą do wymiany?

 

Czy ktoś miał ten problem i może się wypowiedzieć ile wyniosła go naprawa?

 

Z góry dzięki

Edytowane przez sylvo555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sylvo555 napisał:

Trafiła mi się dosyć blisko oferta Megane III Coupe z 2.0TCe z 2009r z niskim przebiegiem (130k) w "okazyjnej" cenie 18k

(może udałoby się coś zbić).

Samochód ma już zamontowane LPG, więc dla mnie jest to fajna okazja bo do tego silnika i tak chciałbym go zamontować,

a tutaj już tego nie muszę robić.

Cena jest znacznie zaniżona???

Warto podjechać do aso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie znam się na skrzyniach ale...

Kiedyś za młodu czyli 20 lat temu kupiłem Nissana 200sx z padniętą turbiną oczywiście okazja. Jak dokupiłem turbinę to pękł tłok okazało się że smarowanie było padnięte na tym cylindrze. Zjeździłem pół Polski za częściami.Jedno jest pewne był to najoszczędniejszy samochód w moim życiu jak go raz zatankowałem to sprzedałem go z tym paliwem. Miałem 18 lat jak dziś na to patrzę to się śmieję ale nauczyłem się omijać okazje bo tych naprawdę jak na lekarstwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to raczej "aż tak" okazyjna cena, samochód kosztuje 18 tysięcy, z tym że ma już instalację LPG ale nie jest to żadna super wersja tylko zwykła coupe bez żadnych bajerów, nie posiada nawet nawigacji. Przebieg ~130 tys

 

Wydaje mi się, że cena jest w miarę realna. Podjadę jeszcze zobaczyć autko może na weekendzie bo mam dosyć blisko.

 

Pytanie tylko jak to jest z tymi mechanizmami różnicowymi w tych skrzyniach..czy jest to jakaś częsta usterka w tej jednostce czy raczej powinienem się bać? Byłbym bardzo wdzięczny gdyby wypowiedział się ktoś kto spotkał się z takim problemem w 2.0TCe

 

@jackowskipatryk chyba trochę Pan przesadza :D to nie żadna japońska perełka w okazyjnej cenie tylko zwykły niezbyt dobrze wyposażony francuz, tyle że z nieco mocniejzym silnikiem. Cena też jakaś super niska nie jest, a z tym silnikiem raczej nie muszę się bać o żadne cylindry, o ile ktoś nie jeździł na galaretce zamiast oleju.

 

Najbardziej mnie interesują koszta takiej naprawy, czy da (opłaca?) się to naprawić czy raczej cała skrzynia do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie znam się na skrzyniach ale...

Kiedyś za młodu czyli 20 lat temu kupiłem Nissana 200sx z padniętą turbiną oczywiście okazja. Jak dokupiłem turbinę to pękł tłok okazało się że smarowanie było padnięte na tym cylindrze. Zjeździłem pół Polski za częściami.Jedno jest pewne był to najoszczędniejszy samochód w moim życiu jak go raz zatankowałem to sprzedałem go z tym paliwem. Miałem 18 lat jak dziś na to patrzę to się śmieję ale nauczyłem się omijać okazje bo tych naprawdę jak na lekarstwo

Przed chwilą, jackowskipatryk napisał:

Kolego opisałem tylko moją przygodę a Tobie życzę jak najlepiej. Ja osobiście omijam auta które mają założony gaz. Jak coś ma hak to raczej ciągał przyczepy jak ma gaz latał dużo. Tak przeważnie jest nikt nie inwestuje w auto żeby komuś zrobić dobrze. Trzymaj się i powodzenia w zakupie <piwko>

idget blockquote

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam też 2.0 180 skrzynia PK 4017 wymieniałem komplet łożysk. Koszt o ile dobrze pamiętam ok1800- 2000zł z robotą. Ale nie chcę wprowadzać w błąd. Robiłem wtedy jeszcze inne rzeczy. Ogólnie wycie skrzyni ustąpiło, może trochę na dwójce słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, sylvo555 napisał:

Pytanie tylko jak to jest z tymi mechanizmami różnicowymi w tych skrzyniach

Większym problemem, jak pokazuje praktyka jest instalacja LPG;

   - jaki system instalacji jest założony?

   - czy założony jest zgodnie z regułami,

   - jak pracuje silnik zasilany gazem?

18 godzin temu, sylvo555 napisał:

Jedyny mankament (i powód niższej ceny) to "łożysko mechanizmu różnicowego",

Czy wyjące łożysko nie jest ślepą uliczką sprzedawcy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacje LPG przy tych silnikach chyba raczej nie sprawiają większych problemów instalatorom? Jeśli to taka konstrukcja jak w starym F4Rt to raczej słynie on z podatności na gaz. Ale mogę się mylić. Gaz zakładany byl w tamtym roku, sekwencja ale o więcej muszę dopytać sprzedawcę. W każdym razie wspominał nic o gazie. Ja osobiście nie mam uprzedzenia do samochodów z gazem i jeżdżę tylko takimi, wcale nie robiąc ogromnych przebiegów. Nawet jeżdżąc normalnie na codzien założenie gazu przy takim silniku się opłaca, zwłaszcza jeśli ten lubi gaz.

 

Jeśli naprawa wyszłaby z 2-3k (pewnie od razu poszłoby nowe sprzęgło) to i tak wyszłoby mnie to gdzieś ok. 20 tys, o ile w aucie nie ma innych rzeczy wyeksploatowanych. Nie jest to chyba jakaś super niska kwota jak za podstawową wersje, ale na pewno też niezbyt wysoka bo w tej cenie ciężko znaleźć nawet bez gazu coś ładnego i wyposażonego. Postaram się na weekendzie obejrzeć auto i zobaczę co i jak. Fajnie gdyby ktoś jeszcze wypowiedział się co spotkał się z takim problemem w tych skrzyniach. Mam nadzieję, że nie jest to "zmora" tych samochodów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, sylvo555 napisał:

Jeśli to taka konstrukcja jak w starym F4Rt to raczej słynie on z podatności na gaz.

To ten sam silnik, mający ;

    -  regulatory hydrauliczne zaworów,

    -  wtrysk paliwa pośredni,

    -  chwalony za  bezawaryjność,

    -   niskie koszty serwisu ,

    -   dostępność części ,

    -   bardzo dobre osiągi i świetna dynamikę,

Podstawa to;

    -  kumaty instalator,

    -  instalacja z wyższej półki,

    -  prawidłowe strojenie w trasie,

59 minut temu, sylvo555 napisał:

 Nie jest to chyba jakaś super niska kwota jak za podstawową wersje, ale na pewno też niezbyt wysoka,

 bo w tej cenie ciężko znaleźć nawet bez gazu coś ładnego i wyposażonego.

Ostatnia część zdania jest bardzo znamienna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Dnia 13.02.2020 o 04:43, marcell4325 napisał:

Witam. Mam też 2.0 180 skrzynia PK 4017 wymieniałem komplet łożysk. Koszt o ile dobrze pamiętam ok1800- 2000zł z robotą. Ale nie chcę wprowadzać w błąd. Robiłem wtedy jeszcze inne rzeczy. Ogólnie wycie skrzyni ustąpiło, może trochę na dwójce słychać.

Witam

wiem że nie w temacie ale ile wlałeś oleju do skrzyni PK4017

nie moge znaleś z góry dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!