Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Meagne IV zakup


michal.s

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Powoli przymierzam się do zakupu Megane IV w wersji grandtour. Ze względów finansowych celuję w 2-3 letnie używki z sieci dealerskiej z uwagi na teoretycznie pewną historię, nie boję się "lekko" poleasingowych, bo moja obecna M III jeździła 3 lata w firmie u naszych zachodnich sąsiadów :) Zmiana wynika głównie z tego, że moja MIII 1.9 DCI ma już dychę na karku, ponad 200k nalotu, co prawda nic jej nie dolega, ale brakuje mi trochę nowych gadżetów szczegółnie typu RLink, android auto, bo sporo jeżdżę, a oryginalnego tomtoma nie aktualizuję już od 2 lat (cena porażająca). Nie zamierzam wsadzać w miejsce oryginalnej nawigacji audio z chińskiego portalu aukcyjnego, ponieważ zwyczajnie boję się tego, czy po dłuższym czasie elektronika nie zacznie wariować. No i kolejny argument - 10 lat to i cena rynkowa już nie jest taka atrakcyjna, a z biegiem kolejnych latach będzie spadać. 

Przeczytałem już chyba całe forum na temat opinii o MIV i nie boję się ;) Bo o MIII równie dużo jest negatywnych historii i opisów, które wynikają chyba głównie z tego, że ktoś trafił na niezbyt udany egzemplarz z wadami. 

Jednak najbardziej interesują mnie opinie użytkowników dotyczące silnika 1.6 dci 130 KM - głównie jak z łańcuchem, czy mimo wszystko np. po 100k nie trzeba regulować, jak w tym silniku jest rozwiązana kwestia filtra cząstek stałych? Bo w 1.9 dci 130 KM mamy tzw. piąty wtrysk i z filtrem w zasadzie nie ma problemów. Szukałem na forum, na google, ale nie znalazłem informacji na ten temat, a interesuje mnie ta kwestia, bowiem po mieście również sporo jeżdżę. W 1.5 dci 110 KM zbytni nie celuję, bo w mojej ocenie to grandtour'a jest za słaby, bo kufer mam często zapakowany po brzegi, a bardziej pasuje do hatchbacka.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź, gdzieś przeoczyłem ten temat ;)

Ale zapomniałem o jeszcze jednym - pytanie do posiadaczy wersji GT-Line/GT wyposażonych w fotele kubełkowe - jak te fotele sprawują się na co dzień? Dłuższe podróże nie męczą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa trochę 'twardsze' co teoretycznie lepiej wpływa na komfort w długich podróżach, mają dosyć mocne trzymanie boczne (przednie fotele) więc jeśli ktoś jest troche grubszy może czuć dyskomfort, ale dla szczuplaków fajna sprawa, siedzi sie jak w gokarcie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotele kubełkowe to jedna z lepszych rzeczy w MIV, którą posiadam. Mogę tylko i wyłącznie same superlatywy o nich powiedzieć. Ostatnio jechałem bite 11h (z przerwami na tankowanie) i absolutnie zero jakiegokolwiek zmęczenia pleców, nie mówiąc o bólu... Potwierdzam, co napisał @karolaa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!