Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem po wymianie sprzęgła w 1,5 dci 86 k/m


mike2020

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich

Miałbym prośbę o pomoc w rozwikłaniu dziwnego zjawiska jakie wystąpiło w moim Megane II po wymianie sprzęgła. W moim kombi z 2008r. mam silnik K724 czyli 1,5 o mocy 86 koni. Po wymianie sprzegła (nie było dwumasy) pojawił się problem w postaci tego że często gdy próbuję wbić jedynkę na postoju to albo tego nie mogę zrobić albo wchodzi na raty czyli wejdzie do połowy i tak jakby się o coś oprze i potem trzeba ją dopchnąć (tak jak czasami dzieje się z wstecznym). Co ciekawe problem taki nie występował na starym sprzęgle, wszystkie biegi wchodziły bez najmniejszego oporu. A nawet jak wchodzi jedynka na postoju to z wyraźnym oporem. Nie mam  tego problemu o dziwo gdy auto się powoli toczy. A tak wogóle ten problem występuje tylko na włączonym silniku. na zgaszonym wszystko wchodzi cacy. Juz ze znajomym mechanikiem nie mamy pomysłu co to może być. Kilka razy odpowietrzaliśmy dodatkowo wysprzęglik, ustawialiśmy silnik na poduszkach w różnych konfiguracjach, ale czasami poprawa jak była to chwilowa i potem znowu to samo. Uzupełnialiśmy płyn hamulcowy, dolałem nowego oleju do skrzyni i dalej nic.     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mike2020 napisał:

Nie mam  tego problemu o dziwo gdy auto się powoli toczy. A tak wogóle ten problem występuje tylko na włączonym silniku. na zgaszonym wszystko wchodzi cacy

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na źle odpowietrzone sprzęgło. Po prostu cały czas delikatnie ciągnie. Na zgaszonym bieg zawsze wejdzie bez problemu nawet bez wciskania sprzęgła tak samo gdy się lekko toczy to obroty silnika i wałka są już lekko zsynchronizowane.

Druga opcja to za gruba tarcza, w tym silniku grubość tarczy to 6,8 mm. Innych opcji raczej nie ma bo pompa przy pedale sprzęgła nie była ruszana.

Przy odpowietrzaniu rurkę należy dosyć energicznie wyciągnąć do drugiej zawleczki, inaczej się nie odpowietrzy prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowaliśmy oboma sposobami i nadal nic. Dwójka i trójka też ciut ciężej mi wchodzą ale znośnie, za to jedynka to dramat. P.s. a czy wysprzęglik może być źle odpowietrzony przez to że auto stało na podjeździe 5% w czasie odpowietrzania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!