Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rorzad


BFX90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowy na tym forum poniewaz przymierzam sie do kupna Meganki 3 2012 1.5dci 110km z przebiegiem okolo 88500 km i moje pytanie brzmi w sumie dwa czy ten silnik ma lancuch czy pasek rorzadu? I przy jakim przebiegu trzeba to wymienic. Z gory dzieki za informacje pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym samochodzie nic się nie psuje, praktycznie nie pali paliwa, nie zużywa się (nawet eksploatacja wyjątkowo) Gdyby nie to forum, umarłbym z nudów. Przeglądy wraz z olejowym robię co 30k km. Jak pisał kolega Aniewa rozrząd co 160k km. Nie ma żadnej potrzeby wcześniej, bo i ten się nie zużywa. Na pewno przy rozrządzie trzeba wymienić pasek napędu i koniecznie rolkę (ta się zużywa) Warto też przy tej okazji wymienić płyn chłodniczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do teraz (360k km) nie mam z nim żadnego problemu, ale w razie co się nie przejmuj bo kpl. kosztuje choć niemało, to jednak w granicach rozsądku: https://allegro.pl/oferta/valeo-kolo-dwumasowe-sprzeglo-laguna-iii-1-5-dci-8937303229

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od stylu jazdy, zawiera się w granicach 170 - 350 kkm. Chcesz kupić z przebiegiem 88 kkm to przez kolejne przynajmniej 100 kkm nie spodziewaj się jakichkolwiek usterek silnika. Zanim kupisz sprawdź przebieg np. w module ABS lub sterowniku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autem ogólnie bedzie jezdzila moja dziewczyna wiec wydaje mi sie, ze raczej powinno posluzyc z racji tego, ze ona nie robi wiecej niz 30kkm rocznie co i tak wydaje mi sie duzo. Nasze poprzednie auto Astra h 2010 1.6 benzyna miala na liczniku prawie 260kkm i poleciala uszczelka pod glowica mechanik obejrzał i stwierdzil, ze auto nie nadaje sie do naprawy, wiec jestem zmuszony kupic nowy. Tak wiec zdecydowalem sie na RM3 1.5 dCi 110km 2012 ktore jade ogladac w niedziele :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wlasnie pora na ujawnienie skad tak naprawde cala ta historia poniewaz mieszkam w Anglii i rynek samochodow uzywanych jest ogromny z tym, ze tutaj nikt sie nie bawi w wykrecanie licznikow bo to im sie kompletnie nie oplaca auta sa stosunkowo tanie wiec szkoda marnowac czas i pieniadze na takie zabawy. Fakty sa takie, ze po nr rejestracyjnym jestesmy w stanie sprawdzic ile mniej wiecej samochod robil km rocznie (w sumie to mil) czy przechodzil przeglady(MOT) jesli nie to jakie czesci ulegaly naprawie, napisalem na forum poniewaz to bedzie moj pierwszy "kopciuch" wiec chcialem sie dowiedziec jak najwiecej o tym silniku bo wszyscy znajomi odradzaja bo diesel to drogie naprawy itd. z tym, ze mam na przykladzie Astry, ze nawet serwisowana systematycznie benzyna moze sie rozkraczyc. Przykladowo czyszczenie dpf w firmie ktora robi to w specjanych maszynach plus wymiana sensorow i montaż to koszt £300 czyli 1500zl. Gdzie nowy dpf kosztuje tyutaj £500-600. Dodam również, ze firma ta daje 2 lata gwarancji. Powiedzcie czy to duzo?? Bo nie znam sie kompletnie na tym. Super jest tutaj byc i dowiadywac sie codziennie czegos nowego na temat tego silnika i dzieki temu jestem przekonany do niego coraz bardziej. Tak ogólnie posiadamy w polsce RM2 Cabrio 1.6 benzyna i jestem z niego zadowolony choc czasem brakuje mu momentu czego nie mozna powiedziec o silniku diesla :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!