Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 1.4 tce lpg


pablo19705

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 5.03.2020 o 12:10, Refild napisał:

Takie podejście to będziesz miał przy każdym kolejnym aucie , jak sam piszesz każdy może wykasować pamieć sterowników i w każdym oglądanym aucie możesz mieć taka niepewność , w tych czasach zakup to loteria jak nie wyjdzie coś od razu to za rok wyjdzie co było kupione takie niestety czasy , kupisz też auto z salonu i się okaże ze taczka bita na lawecie tylko stał.

Bez ryzyka tylko mpk , ale i tu różnie strajk bądź awaria i tez do miejsca docelowego nie dojedziesz.

 

Zgadza się, ale w tym przypadku najpierw wymiana reduktora, potem chłodnicy jakąś przyczynę miały - ubywanie płynu z układu chłodzenia. Mogło więc, choć równie dobrze nie musiało, dojść do przegrzania silnika i związanej z tym awarii uszczelki pod głowicą. A tester nie zawsze to wykaże. Co ciekawe, w bagażniku znajdowały się : 5 litrowa bańka z olejem, taka sama z płynem do chłodnicy i jeszcze jedna z płynem do spryskiwaczy. Ja wożę ze sobą olej i płyn do chłodnicy w litrowych butelkach, szkoda miejsca na większe.  

Edytowane przez pablo19705
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, pablo19705 napisał:

Mogło więc, choć równie dobrze nie musiało, dojść do przegrzania silnika i związanej z tym awarii uszczelki pod głowicą.

 

Najgorsze jest nie sama awaria - ale strach, że może się wydarzyć. Nie wyobrażam sobie profilaktycznego sprawdzania, czy nie ubywa płynu co 300 km:

https://megane.com.pl/topic/70505-uszczelka-pod-głowicą-do-wymiany/?do=findComment&comment=508847 :rolleyes:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, pablo19705 napisał:

 Co ciekawe, w bagażniku znajdowały się :

   -  5 litrowa bańka z olejem,

   -  taka sama z płynem do chłodnicy

   -  i jeszcze jedna z płynem do spryskiwaczy.

To ewidentny dowód na kłopoty z uszczelka pod głowicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pablo19705 napisał:

Najlepszym byłby silnik 2,0 tce, ale to biały kruk...

Silnik 2,0 TCe to najlepsza konstrukcja silnika reno ;

  -  wtrysk pośredni,

  -  zawory ;  hydraulika -  wymaga markowych olejów,

  -  pasek, 

  -  bardzo dobrze współpracuje z instalacją LPG,

Praktycznie nie ma się co w nim zepsuć, warty uwagi.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Przy regularnym serwisie silnik 2,0 TCe/180 KM ;

         - olej markowy np.; Valvoline Syn Power 5W50 lub 0W40,

        -  markowy filtr oleju ; mann, knecht, purflux,

2/ Można przejechać ok ;

         - 700 tys km, bez większych napraw,

3/ Turbina – o zmiennej geometrii łopatek, chłodzona wodą ;

         -  włącza się już od 1200 obr./min ;

         -   M max = 300 Nm - uzyskujemy już przy 2250 obr/min ,

4/ Oleju ; nie bierze,

         - kompresja; 14,0 - 14,5 ,

5/ Koło 2 - masowe ;

        -  praktycznie niezniszczalne,

        -   musiałbyś mocno katować auto, żeby uszkodzić koło,

6/ KZFR - jest trwałe ;

       -  wymiana przy drugim rozrządzie, ( 200 kkm ) + pompa wody ,

7/ Tuning ;

        -  bardzo szerokie możliwości,

8/ Koło pasowe wału z amortyzatorem drgań skrętnych;

       - wymiana razem z rozrządem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ Przy regularnym serwisie silnik 2,0 TCe/180 KM ;

         - olej markowy np.; Valvoline Syn Power 5W50 lub 0W40,

        -  markowy filtr oleju ; mann, knecht, purflux,

2/ Można przejechać ok ;

         - 700 tys km, bez większych napraw,

3/ Turbina – o zmiennej geometrii łopatek, chłodzona wodą ;

         -  włącza się już od 1200 obr./min ;

         -   M max = 300 Nm - uzyskujemy już przy 2250 obr/min ,

4/ Oleju ; nie bierze,

         - kompresja; 14,0 - 14,5 ,

5/ Koło 2 - masowe ;

        -  praktycznie niezniszczalne,

        -   musiałbyś mocno katować auto, żeby uszkodzić koło,

6/ KZFR - jest trwałe ;

       -  wymiana przy drugim rozrządzie, ( 200 kkm ) + pompa wody ,

7/ Tuning ;

        -  bardzo szerokie możliwości,

8/ Koło pasowe wału z amortyzatorem drgań skrętnych;

       - wymiana razem z rozrządem.

 

A co sądzisz o 1.9 dci? Rocznie robię jakieś 18-20 tys km, z czego ze 30 % to jazdy miejskie. Znajomy sprzedaje, rocznik 2010, fabrycznie bez fap, z potwierdzonym 200 tys km przebiegiem. Osobiście nie mam przekonania do diesla w mieście.

Edytowane przez pablo19705
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, pablo19705 napisał:

A co sądzisz o 1.9 dci?

Masz silnik 2,0/16 V - to podstawowa jednostka dla 2,0 /TCe/180 KM,

Zakładając gaz;

    -  dbasz o ekologie,

    -  masz tanie przejazdy,

    -  masz niezawodny silnik,

Można rozważyć dla ;

   - 1,9 dci/130 KM ,

  -   fap - nie za bardzo lubi krótkie dystanse,

  -  za autem przemawia -  kupno z pewnych rąk,

  -  trwałość diesla wg; mojej wiedzy to ok; 50% trwałości silnika 2,0 TCe/180 KM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

131 koni miał fabrycznie, po upływie gwarancji moc podniesiona programem do 151 koni, widziałem wykres z hamowni . Przebieg jakieś 210 tys 

Edytowane przez pablo19705
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!