Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 1.4 tce lpg


pablo19705

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 5.03.2020 o 12:10, Refild napisał:

Takie podejście to będziesz miał przy każdym kolejnym aucie , jak sam piszesz każdy może wykasować pamieć sterowników i w każdym oglądanym aucie możesz mieć taka niepewność , w tych czasach zakup to loteria jak nie wyjdzie coś od razu to za rok wyjdzie co było kupione takie niestety czasy , kupisz też auto z salonu i się okaże ze taczka bita na lawecie tylko stał.

Bez ryzyka tylko mpk , ale i tu różnie strajk bądź awaria i tez do miejsca docelowego nie dojedziesz.

 

Zgadza się, ale w tym przypadku najpierw wymiana reduktora, potem chłodnicy jakąś przyczynę miały - ubywanie płynu z układu chłodzenia. Mogło więc, choć równie dobrze nie musiało, dojść do przegrzania silnika i związanej z tym awarii uszczelki pod głowicą. A tester nie zawsze to wykaże. Co ciekawe, w bagażniku znajdowały się : 5 litrowa bańka z olejem, taka sama z płynem do chłodnicy i jeszcze jedna z płynem do spryskiwaczy. Ja wożę ze sobą olej i płyn do chłodnicy w litrowych butelkach, szkoda miejsca na większe.  

Edytowane przez pablo19705
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, pablo19705 napisał:

Mogło więc, choć równie dobrze nie musiało, dojść do przegrzania silnika i związanej z tym awarii uszczelki pod głowicą.

 

Najgorsze jest nie sama awaria - ale strach, że może się wydarzyć. Nie wyobrażam sobie profilaktycznego sprawdzania, czy nie ubywa płynu co 300 km:

https://megane.com.pl/topic/70505-uszczelka-pod-głowicą-do-wymiany/?do=findComment&comment=508847 :rolleyes:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, pablo19705 napisał:

 Co ciekawe, w bagażniku znajdowały się :

   -  5 litrowa bańka z olejem,

   -  taka sama z płynem do chłodnicy

   -  i jeszcze jedna z płynem do spryskiwaczy.

To ewidentny dowód na kłopoty z uszczelka pod głowicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pablo19705 napisał:

Najlepszym byłby silnik 2,0 tce, ale to biały kruk...

Silnik 2,0 TCe to najlepsza konstrukcja silnika reno ;

  -  wtrysk pośredni,

  -  zawory ;  hydraulika -  wymaga markowych olejów,

  -  pasek, 

  -  bardzo dobrze współpracuje z instalacją LPG,

Praktycznie nie ma się co w nim zepsuć, warty uwagi.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Przy regularnym serwisie silnik 2,0 TCe/180 KM ;

         - olej markowy np.; Valvoline Syn Power 5W50 lub 0W40,

        -  markowy filtr oleju ; mann, knecht, purflux,

2/ Można przejechać ok ;

         - 700 tys km, bez większych napraw,

3/ Turbina – o zmiennej geometrii łopatek, chłodzona wodą ;

         -  włącza się już od 1200 obr./min ;

         -   M max = 300 Nm - uzyskujemy już przy 2250 obr/min ,

4/ Oleju ; nie bierze,

         - kompresja; 14,0 - 14,5 ,

5/ Koło 2 - masowe ;

        -  praktycznie niezniszczalne,

        -   musiałbyś mocno katować auto, żeby uszkodzić koło,

6/ KZFR - jest trwałe ;

       -  wymiana przy drugim rozrządzie, ( 200 kkm ) + pompa wody ,

7/ Tuning ;

        -  bardzo szerokie możliwości,

8/ Koło pasowe wału z amortyzatorem drgań skrętnych;

       - wymiana razem z rozrządem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ Przy regularnym serwisie silnik 2,0 TCe/180 KM ;

         - olej markowy np.; Valvoline Syn Power 5W50 lub 0W40,

        -  markowy filtr oleju ; mann, knecht, purflux,

2/ Można przejechać ok ;

         - 700 tys km, bez większych napraw,

3/ Turbina – o zmiennej geometrii łopatek, chłodzona wodą ;

         -  włącza się już od 1200 obr./min ;

         -   M max = 300 Nm - uzyskujemy już przy 2250 obr/min ,

4/ Oleju ; nie bierze,

         - kompresja; 14,0 - 14,5 ,

5/ Koło 2 - masowe ;

        -  praktycznie niezniszczalne,

        -   musiałbyś mocno katować auto, żeby uszkodzić koło,

6/ KZFR - jest trwałe ;

       -  wymiana przy drugim rozrządzie, ( 200 kkm ) + pompa wody ,

7/ Tuning ;

        -  bardzo szerokie możliwości,

8/ Koło pasowe wału z amortyzatorem drgań skrętnych;

       - wymiana razem z rozrządem.

 

A co sądzisz o 1.9 dci? Rocznie robię jakieś 18-20 tys km, z czego ze 30 % to jazdy miejskie. Znajomy sprzedaje, rocznik 2010, fabrycznie bez fap, z potwierdzonym 200 tys km przebiegiem. Osobiście nie mam przekonania do diesla w mieście.

Edytowane przez pablo19705
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, pablo19705 napisał:

A co sądzisz o 1.9 dci?

Masz silnik 2,0/16 V - to podstawowa jednostka dla 2,0 /TCe/180 KM,

Zakładając gaz;

    -  dbasz o ekologie,

    -  masz tanie przejazdy,

    -  masz niezawodny silnik,

Można rozważyć dla ;

   - 1,9 dci/130 KM ,

  -   fap - nie za bardzo lubi krótkie dystanse,

  -  za autem przemawia -  kupno z pewnych rąk,

  -  trwałość diesla wg; mojej wiedzy to ok; 50% trwałości silnika 2,0 TCe/180 KM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

131 koni miał fabrycznie, po upływie gwarancji moc podniesiona programem do 151 koni, widziałem wykres z hamowni . Przebieg jakieś 210 tys 

Edytowane przez pablo19705
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!