Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrusznik kręci ale auto nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.  Mam podobny objaw jak w temacie kol grom1991 kręci ale nie odpala.

U mnie słychać że przekaźnik "pyka" w komorze silnika, pompa podczas próby rozruchu ma chęć (coś z jej okolicy słychać)  .

Jak sprawdzić czy paliwo jest podawane na listwę?

Wykręciłem i wyczyściłem czujnik i pomiar wskazywał 296 Ω, więc (jak doczytałem) mieści się w przedziale 200-800.

Niestety zauważyłem, że plastikowa obudowa tego czujnika jest pęknięta. Czy to może być przyczyna, iż pomimo poprawnego wyniku - silnik nie startuje?

Proszę o ewentualne wskazówki co ruszyć dalej.

Pozdrawiam Maciek

Edytowane przez MaciekMM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, MaciekMM napisał:

Jak sprawdzić czy paliwo jest podawane na listwę?

 

 

1141971571_ListwawtryskowameganII16.thumb.png.c41137cfe9469f58417d590f4a174d17.png  Listwa wtryskowa benzynowa megan II/1,6/16 V

Żeby silnik benzynowy odpalił, musi mieć przede wszystkim;

 - paliwo,

 - iskrę na świecach,

12 godzin temu, MaciekMM napisał:

Wykręciłem i wyczyściłem czujnik i pomiar wskazywał 296 Ω, więc (jak doczytałem) mieści się w przedziale 200-800.

 

Czy chodzi o czujnik  położenia i prędkości obrotowej wału korbowego?

   - jego rezystancja to : 200 Ω  do 270 Ω.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

iskrę na świecach

Dziękuję za odpowiedź. Iskra jest ( co prawda sprawdziłem tylko na 1 świecy),

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Czy chodzi o czujnik  położenia i prędkości obrotowej wału korbowego?

   - jego rezystancja to : 200 Ω  do 270 Ω

Tak, to ten z trudnym dostępem na łączeniu skrzyni i silnika przykręcona dwoma śrubkami na klucz 10.

Piszesz, że do 270Ω, więc to może być to. Tym bardziej, że tak jak pisałem obudowa wydaje się być pęknięta.

Na forum czytałem że słaba bateria w multimetrze może dawać zły wynik. Za wysoki również?

Na innej stronie znalazłem, że zakres do 800Ω co mnie zmyliło.

Czy może taki będzie pasował? Widziałem je w 2 wersjach kolorystycznych - u mnie jest niebieskie złącze.

2 godziny temu, Pitrek napisał:

Oczywiście musisz uważać żeby nie zrobić benzynowej fontanny - ostroznie!

Tobie Pitrek również dziękuję za odpowiedź.

Czy samo zdjęcie wężyka z dolotu tej listwy, którą na zdjęciu przedstawił Andrzej-2010 może wywołać tę jak piszesz fontannę? Jest tam jakieś ciśnienie w stanie spoczynku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, MaciekMM napisał:

Czy może taki będzie pasował?

Ma być oryginał, jest OK

40 minut temu, MaciekMM napisał:

Jest tam jakieś ciśnienie w stanie spoczynku?

Będziesz sprawdzał jak rozrusznik będzie pracował, a więc będzie ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Ma być oryginał, jest OK

Tak, na to zwracałem uwagę po przeczytaniu kilku postów na forum. Dziękuję jednak za przypomnienie bo to z obserwacji istotne.

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Będziesz sprawdzał jak rozrusznik będzie pracował, a więc będzie ciśnienie

Czyli test ma polegać na próbie odpalenia auta ze zdjętym wężykiem doprowadzającym paliwodo na listwę?

2 godziny temu, jabrze napisał:

Przed awarią nie miałeś problemów z zapalaniem bez pedału gazu?

Nie. Jak palił to palił, ale zdarzało się, że gasł zaraz po odpaleniu. Może wtedy było trzeba dodawać gazu, ale tego nie robiłem. Przypadki gaśnięcia były sporadyczne.

3 bary to faktycznie mogą zrobić niezłą fontannę :-)

1 godzinę temu, Pitrek napisał:

O czujnikach nie chciałem się rozpisywać ale często w silnikach są dwa tzn jeden w pobliżu wałków rozrządu sterujący zapłonem a drugi na wieńcu koła zamachowego

Tak też jest w moim aucie. Czujnik wałka rozrządu u góry i czujnik wału korbowego niżej.

Pompa jest w baku. Słychać ją przy próbie odpalenia auta. Jest też (prawdopodobnie) filtr paliwa w okolicach tylnego lewego koła. I tu moje pytanie - czy jego zapchanie może powodować problemy z odpaleniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, MaciekMM napisał:

Jest też (prawdopodobnie) filtr paliwa w okolicach tylnego lewego koła.

To jest pochłaniacz par paliwa i nie bierze udziału w zasilaniu paliwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Pitrek napisał:

Filtr paliwa w autach benzynowych nalezy dzisiaj do rzadkości.

Następna " Prawda Objawiona " kolegi Pitrek,

Czyli według Ciebie w autach benzynowych filtra benzyny brak!!!

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego filtra to są różne doniesienia z sieci :-) Jak zwykle znajdzie się wiele "prawd". Jedni twierdzą, że jest przy pompie i wymienia się go razem z nią co około 240000. Inna informacja to, że jest elementem wymiennym co 60000 i występuje niezależnie. Znajduje się wtedy w okolicach koła tylnego. Sprawdzę jak tylko będę mógł skorzystać z jakiegoś kanału.

 

Zamówiłem ten czujnik. Akumulator się ładuje (zmogły go próby odpalania) więc dziś chyba zrobię próbę paliwową. .

Edytowane przez MaciekMM
Dopisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdziesz coś okrągłego z wejściem z przodu a wyjściem z tyłu to masz filtr paliwa. Jak będzie prostokątne z wejściem i wyjściem na tej samej ścianie to jest pochłaniacz par benzyny.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podładowaniu akumulatora auto odpaliło. Nie jest to jednak raczej przyczyna jego niedomagania. Wczoraj wymontowałem jeszcze  elektrozawór przestawiacza fazy wałka rozrządu (tak to jest nazwane w instrukcji :-) To takie coś zaraz obok pierwszej cewki od lewej .

Manipulowałem też przy czujniku (samej kostce) położenia wałka rozrządu. Po tych czynnościach auto nie paliło bo aku już był bardzo słaby.

Tak czy owak czujnik wału jedzie i zostanie prewencyjnie wymieniony.

Jeśli idzie o zasilanie paliwem to procedura opisana jest w serwisów'ce, którą właśnie pobrałem (za późno). Przyrząd do pomiaru kosztuje 200 € więc bez niego można tylko sprawdzić czy "sika"  :-)

Dziękuję Wam bardzo za pomoc i do następnej fanaberii Renaty :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Pitrek napisał:

Wielu producentów zaniechało montażu filtrów paliwa do aut sprzedawanych w Polsce,

bo jakość paliwa u nas jest już dobra, jak na "zachodzie".

Filtr benzyny znajduje się w zbiorniku paliwa ;

     - wbudowany jest w zespół « pompa paliwa - czujnik ciśnienia - filtr »

     - wymienia się go jako zespół co ok ; 240 000 km ( "lifetime part" - jak napisałeś ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!