Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrusznik kręci ale auto nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.  Mam podobny objaw jak w temacie kol grom1991 kręci ale nie odpala.

U mnie słychać że przekaźnik "pyka" w komorze silnika, pompa podczas próby rozruchu ma chęć (coś z jej okolicy słychać)  .

Jak sprawdzić czy paliwo jest podawane na listwę?

Wykręciłem i wyczyściłem czujnik i pomiar wskazywał 296 Ω, więc (jak doczytałem) mieści się w przedziale 200-800.

Niestety zauważyłem, że plastikowa obudowa tego czujnika jest pęknięta. Czy to może być przyczyna, iż pomimo poprawnego wyniku - silnik nie startuje?

Proszę o ewentualne wskazówki co ruszyć dalej.

Pozdrawiam Maciek

Edytowane przez MaciekMM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, MaciekMM napisał:

Jak sprawdzić czy paliwo jest podawane na listwę?

 

 

1141971571_ListwawtryskowameganII16.thumb.png.c41137cfe9469f58417d590f4a174d17.png  Listwa wtryskowa benzynowa megan II/1,6/16 V

Żeby silnik benzynowy odpalił, musi mieć przede wszystkim;

 - paliwo,

 - iskrę na świecach,

12 godzin temu, MaciekMM napisał:

Wykręciłem i wyczyściłem czujnik i pomiar wskazywał 296 Ω, więc (jak doczytałem) mieści się w przedziale 200-800.

 

Czy chodzi o czujnik  położenia i prędkości obrotowej wału korbowego?

   - jego rezystancja to : 200 Ω  do 270 Ω.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

iskrę na świecach

Dziękuję za odpowiedź. Iskra jest ( co prawda sprawdziłem tylko na 1 świecy),

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Czy chodzi o czujnik  położenia i prędkości obrotowej wału korbowego?

   - jego rezystancja to : 200 Ω  do 270 Ω

Tak, to ten z trudnym dostępem na łączeniu skrzyni i silnika przykręcona dwoma śrubkami na klucz 10.

Piszesz, że do 270Ω, więc to może być to. Tym bardziej, że tak jak pisałem obudowa wydaje się być pęknięta.

Na forum czytałem że słaba bateria w multimetrze może dawać zły wynik. Za wysoki również?

Na innej stronie znalazłem, że zakres do 800Ω co mnie zmyliło.

Czy może taki będzie pasował? Widziałem je w 2 wersjach kolorystycznych - u mnie jest niebieskie złącze.

2 godziny temu, Pitrek napisał:

Oczywiście musisz uważać żeby nie zrobić benzynowej fontanny - ostroznie!

Tobie Pitrek również dziękuję za odpowiedź.

Czy samo zdjęcie wężyka z dolotu tej listwy, którą na zdjęciu przedstawił Andrzej-2010 może wywołać tę jak piszesz fontannę? Jest tam jakieś ciśnienie w stanie spoczynku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, MaciekMM napisał:

Czy może taki będzie pasował?

Ma być oryginał, jest OK

40 minut temu, MaciekMM napisał:

Jest tam jakieś ciśnienie w stanie spoczynku?

Będziesz sprawdzał jak rozrusznik będzie pracował, a więc będzie ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Ma być oryginał, jest OK

Tak, na to zwracałem uwagę po przeczytaniu kilku postów na forum. Dziękuję jednak za przypomnienie bo to z obserwacji istotne.

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Będziesz sprawdzał jak rozrusznik będzie pracował, a więc będzie ciśnienie

Czyli test ma polegać na próbie odpalenia auta ze zdjętym wężykiem doprowadzającym paliwodo na listwę?

2 godziny temu, jabrze napisał:

Przed awarią nie miałeś problemów z zapalaniem bez pedału gazu?

Nie. Jak palił to palił, ale zdarzało się, że gasł zaraz po odpaleniu. Może wtedy było trzeba dodawać gazu, ale tego nie robiłem. Przypadki gaśnięcia były sporadyczne.

3 bary to faktycznie mogą zrobić niezłą fontannę :-)

1 godzinę temu, Pitrek napisał:

O czujnikach nie chciałem się rozpisywać ale często w silnikach są dwa tzn jeden w pobliżu wałków rozrządu sterujący zapłonem a drugi na wieńcu koła zamachowego

Tak też jest w moim aucie. Czujnik wałka rozrządu u góry i czujnik wału korbowego niżej.

Pompa jest w baku. Słychać ją przy próbie odpalenia auta. Jest też (prawdopodobnie) filtr paliwa w okolicach tylnego lewego koła. I tu moje pytanie - czy jego zapchanie może powodować problemy z odpaleniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, MaciekMM napisał:

Jest też (prawdopodobnie) filtr paliwa w okolicach tylnego lewego koła.

To jest pochłaniacz par paliwa i nie bierze udziału w zasilaniu paliwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego filtra to są różne doniesienia z sieci :-) Jak zwykle znajdzie się wiele "prawd". Jedni twierdzą, że jest przy pompie i wymienia się go razem z nią co około 240000. Inna informacja to, że jest elementem wymiennym co 60000 i występuje niezależnie. Znajduje się wtedy w okolicach koła tylnego. Sprawdzę jak tylko będę mógł skorzystać z jakiegoś kanału.

 

Zamówiłem ten czujnik. Akumulator się ładuje (zmogły go próby odpalania) więc dziś chyba zrobię próbę paliwową. .

Edytowane przez MaciekMM
Dopisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdziesz coś okrągłego z wejściem z przodu a wyjściem z tyłu to masz filtr paliwa. Jak będzie prostokątne z wejściem i wyjściem na tej samej ścianie to jest pochłaniacz par benzyny.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podładowaniu akumulatora auto odpaliło. Nie jest to jednak raczej przyczyna jego niedomagania. Wczoraj wymontowałem jeszcze  elektrozawór przestawiacza fazy wałka rozrządu (tak to jest nazwane w instrukcji :-) To takie coś zaraz obok pierwszej cewki od lewej .

Manipulowałem też przy czujniku (samej kostce) położenia wałka rozrządu. Po tych czynnościach auto nie paliło bo aku już był bardzo słaby.

Tak czy owak czujnik wału jedzie i zostanie prewencyjnie wymieniony.

Jeśli idzie o zasilanie paliwem to procedura opisana jest w serwisów'ce, którą właśnie pobrałem (za późno). Przyrząd do pomiaru kosztuje 200 € więc bez niego można tylko sprawdzić czy "sika"  :-)

Dziękuję Wam bardzo za pomoc i do następnej fanaberii Renaty :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Pitrek napisał:

Wielu producentów zaniechało montażu filtrów paliwa do aut sprzedawanych w Polsce,

bo jakość paliwa u nas jest już dobra, jak na "zachodzie".

Filtr benzyny znajduje się w zbiorniku paliwa ;

     - wbudowany jest w zespół « pompa paliwa - czujnik ciśnienia - filtr »

     - wymienia się go jako zespół co ok ; 240 000 km ( "lifetime part" - jak napisałeś ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!