Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana rozrządu 1,5 dci


radekgaleza

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

mam pytanie mam Megane kombi 1,5 dci z 2012 roku. 78 tys przebiegu. Przebieg sprawdzony. I moje pytanie wymieniać czy nie wymieniać już rozrząd. Jeśli tak to co polecacie i ile mnie taka przyjemność może kosztować. z góry dziękuję.

PS jak poznać czy moja to ph2 czy ph3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, radekgaleza napisał:

PS jak poznać czy moja to ph2 czy ph3

Prosta sprawa. LEDy tuż pod lampami - Ph2. LEDy na dole, obok przeciwmgielnych - Ph3.

 

Co do rozrządu - zainstaluj sobie apkę My Renault PL i dodaj swój samochód. Tam będziesz miał podane wszystkie interwały. W moim 1.5dci rozrząd rozpisany jest na 150.000 lub 6 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Nie wiem, nie będę się mądrzył, ale miałem "przed chwilą" wymieniany rozrząd i widziałem, że mechanik luzował te śruby koła rozrządu. W ogóle jakoś bardzo tajemniczo to przekręcał, sprawdzał napięcie na tym kole i jakieś tam cuda wianki. @carsik, myślę ze jednak jakaś procedura tu obowiązuje i ona wymaga luzowania tych śrub. Pewnie bez luzowania też będzie działało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego powodu aby te śruby luzować jeśli tylko wymieniasz rozrząd bez ingerencji w silnik. Pasek zainstalowany przez fabrykę, ma takie same zęby jak instalowany ponownie. odległości się nie zmieniają pomiędzy znakami na kołach a pasek ma też znaki instalacyjne. Jak ktoś ma fantazję to może sobie te śrubki luzować. Niczego to nie zmienia i nic nie daje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, halas2 napisał:

A jak powinno być ustawione?

Normalnie, masz blokadę wału i blokadę koła rozrządu, ustawiasz by wszystko się zgadzało. Powinno się ustawić tez pompę wtryskową z oznaczeniem na kole zębatym pompy przesuniętym w prawo o jeden ząb od pionu. Gdy ustawienie pompy nie pasuje to luzujesz trzy śrubki na kole rozrządu i obracasz kołem na wałku rozrządu by się wszystko zgadzało. Oczywiście sam wałek jest zablokowany blokadą o średnicy 8 mm. Kilka razy wymieniałem rozrząd, ale nigdy nie miałem potrzeby luzowania trzech śrubek na kole rozrządu.

Rowek na wale korbowym powinien być pionowo w górze. Clip raczej nie pokaże małego przesunięcia rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, halas2 napisał:

A jak powinno być ustawione?.

Zasadniczo przy składaniu rozrządu w tym silniku to trzeba mieć naprawdę zły dzień aby coś spierniczyć. Koła maja znaki, pasek ma znaki, które trzeba ustawić na znaki na kołach i w zasadzie to wszystko. Żadnej inwencji czy problematycznych akcji. Można to zrobić bez blokad, ale dobrze jest sobie przyblokować koło na wałku. Jak Aniewa napisał, to pin 8mm jest potrzebny do tego. Wałek ma tendencje do uciekania z pozycji i tylko dlatego się to przydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!