Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana rozrządu 1,5 dci


radekgaleza

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

mam pytanie mam Megane kombi 1,5 dci z 2012 roku. 78 tys przebiegu. Przebieg sprawdzony. I moje pytanie wymieniać czy nie wymieniać już rozrząd. Jeśli tak to co polecacie i ile mnie taka przyjemność może kosztować. z góry dziękuję.

PS jak poznać czy moja to ph2 czy ph3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, radekgaleza napisał:

PS jak poznać czy moja to ph2 czy ph3

Prosta sprawa. LEDy tuż pod lampami - Ph2. LEDy na dole, obok przeciwmgielnych - Ph3.

 

Co do rozrządu - zainstaluj sobie apkę My Renault PL i dodaj swój samochód. Tam będziesz miał podane wszystkie interwały. W moim 1.5dci rozrząd rozpisany jest na 150.000 lub 6 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Nie wiem, nie będę się mądrzył, ale miałem "przed chwilą" wymieniany rozrząd i widziałem, że mechanik luzował te śruby koła rozrządu. W ogóle jakoś bardzo tajemniczo to przekręcał, sprawdzał napięcie na tym kole i jakieś tam cuda wianki. @carsik, myślę ze jednak jakaś procedura tu obowiązuje i ona wymaga luzowania tych śrub. Pewnie bez luzowania też będzie działało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego powodu aby te śruby luzować jeśli tylko wymieniasz rozrząd bez ingerencji w silnik. Pasek zainstalowany przez fabrykę, ma takie same zęby jak instalowany ponownie. odległości się nie zmieniają pomiędzy znakami na kołach a pasek ma też znaki instalacyjne. Jak ktoś ma fantazję to może sobie te śrubki luzować. Niczego to nie zmienia i nic nie daje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, halas2 napisał:

A jak powinno być ustawione?

Normalnie, masz blokadę wału i blokadę koła rozrządu, ustawiasz by wszystko się zgadzało. Powinno się ustawić tez pompę wtryskową z oznaczeniem na kole zębatym pompy przesuniętym w prawo o jeden ząb od pionu. Gdy ustawienie pompy nie pasuje to luzujesz trzy śrubki na kole rozrządu i obracasz kołem na wałku rozrządu by się wszystko zgadzało. Oczywiście sam wałek jest zablokowany blokadą o średnicy 8 mm. Kilka razy wymieniałem rozrząd, ale nigdy nie miałem potrzeby luzowania trzech śrubek na kole rozrządu.

Rowek na wale korbowym powinien być pionowo w górze. Clip raczej nie pokaże małego przesunięcia rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, halas2 napisał:

A jak powinno być ustawione?.

Zasadniczo przy składaniu rozrządu w tym silniku to trzeba mieć naprawdę zły dzień aby coś spierniczyć. Koła maja znaki, pasek ma znaki, które trzeba ustawić na znaki na kołach i w zasadzie to wszystko. Żadnej inwencji czy problematycznych akcji. Można to zrobić bez blokad, ale dobrze jest sobie przyblokować koło na wałku. Jak Aniewa napisał, to pin 8mm jest potrzebny do tego. Wałek ma tendencje do uciekania z pozycji i tylko dlatego się to przydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!