Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak prądu w zegarach nie odpala


Kukus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moim samochodem. Renault megane II 1.9DCI PH I.  Brak prądu w zegarach. Jest oświetlenie kabiny, klakson, zamykanie na karte. Wcześniej był prąd tylko nie chciał odpalić. Przy dłuższych próbach odpalał lecz przy próbie kolejnego odpalenia tylko kontrolki się zapaliły i na tym się skończyło. Bezpieczniki wyglądaja na sprawne posługując sie probówką, także bezpieczniki od klemy. Mechanika mam dopiero na 14 kwietnia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Kukus napisał:

Akumulator naladowany. 12.4 pokazuje multimetr.

Akumulator sprawny to jego napięcie powinno być > 12,5 V,

Skoro jest naładowany i ma tylko 12,4 V - to ten akumulator jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej miałem słabszy. Kontrolka nie pokazywała ze jest naładowany i miałem światła 

Troche popatrzylem. Zauwazylem ze od strony bezpieczników w kabinie coś nie łączy. Poruszalem troche koło bezpieczników i sie zapaliły zegary z informacją electronic fault poźniej zgasly i szlo normalnie zapalić światła ale odpalic juz nie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz. Wlasnie zauwazylem ze jak tym modulem / sterownikiem uch pod Kierownica poruszam to jest prąd. Jak na chwilę obecną została usterka: brak z rozruchem. Jutro zacznę walczyć żeby się tam jakoś dostać. Dobrze aby pogoda dopisała bo mam auto pod chmurką 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę, czy moduł jest suchy. Wyciągnij go całkowicie i delikatnie pryśnij kontaktem. Poruszaj kilkukrotnie wtyczkami w każdym gniazdku i wyjmij pozostawiając do wyschnięcia. Zrobisz to wszystko na odłączonym akumulatorze. Do wyczyszczenia masz tylko trzy listwy. Zwróć szczególną uwagę na tą najmniejszą 4-pin.

Jeśli będzie potrzeba wyczyszczenia wtyczek z dźwigienkami to robimy je spirytusem.

Jeśli nadal nie zakręci rozrusznikiem sprawdź bezpiecznik (start-stop) 25A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Kukus napisał:

A zamiast spirytusu można użyć wódki? 

Za słabe stężenie. Nawet dobrego denaturatu już nie ma. Problemy z zapalaniem to pewnie wyeksploatowana pompa wtryskowa. Należałoby ją pomierzyć. Wyzwolenie wtrysku to 240 Barów. Ma problemy z osiągnięciem tego ciśnienia przy 200 obrotach rozrusznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł UCH zdemontowany. Miałem małe problem z wyciągnięciem wtyczki pp1, 4 pinowej, od  strony zewnętrznej  na dużym gnieździe jest drobny nalot widoczny na zdjęciu. Poźniej zauważyłem na tych małych elementach lutowanych także jest drobny nalot. Przykuł moją uwagę element na zdjęciu w kółeczku , czy to tak powinno wyglądać? 

DSC_0649.JPG

DSC_0645.JPG

sketch-1585912300733.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 7 połączeń   na płytce drukowanej należy ponownie polutować. Nieźle się tam nagrzewało.

21 minut temu, Kukus napisał:

Przykuł moją uwagę element na zdjęciu w kółeczku , czy to tak powinno wyglądać?

Na to pytanie nie potrafię odpowiedzieć.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - widać je na zdjęciu. Z tych połączeń mógł się wziąć błąd elektroniki. Kontakt będzie nieodzowny, a wizytę w tym temacie może będziesz musiał odwołać. Podobnie dopracuj połączenia w upc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że przelutowanie może nie być takie proste. Nie wiem, jak UCH, ale UPC jest pokryte bezbarwnym lakierem ochronnym. Próba lutowania to katorga, wszystko się robi czarne dookoła, a cyna nie chce się topić. Bez topnika nie idzie tego zrobić. Oczywiście mówimy o domowym, prostym sprzęcie do lutowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!