Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Witam serdecznie
Ja również mam problemy z klimatyzacją.
Po włączeniu w pierwszej fazie pracy jakoś tam działa ale d...y nie urywa.
Wczoraj Przebyłem trasę 100 km i działała coraz słabiej .
Mam wrażenie że słychać syczenie w rurkach a 3 miesiące temu gaz był uzupełniany.
Dziś podłączyłem komputer diagnostyczny, na zewnątrz 25 stopni, klimę ustawiłem na 19 to parownik miał w granicach 5 stopni a jak dałem klimę na minimum to temperatura parownika wzrosła do 12-13 stopni.
Nie wiem od czego zacząć ? może ktoś coś podpowie?
Mam kolegę który ma stację klimatyzacji mam zamiar jutro albo w sobotę podpiąć zobaczyć jak czynnik i jakie ciśnienia, miałem również zamówić w ciemno osuszacz i wymienić bo to najtańsza opcja https://www.scenic-forum.pl/images/smilies/aktualne/biggrin.gif
Myślicie że osuszacz może takie rzeczy robić?
Bardzo będę wdzięczny za wszelkie sugestie i podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, marer napisał(a):

Mam wrażenie że słychać syczenie w rurkach a 3 miesiące temu gaz był uzupełniany.

Krok pierwszy, sprawdzić zawartość gazu w układzie. Prawdopodobnie brakuje. Po tym jeśli układ będzie napełniony właściwą ilością czynnika i dalej nie będzie działał właściwie przyjdzie czas na kompresor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to bym sprawdził szczelność układu i to nie maszynką i do domu tylko za pomocą kontrastu zanim zacznę dziobać dalej. U mnie tak po dwóćh, trzech miesiącach ulatywał, na maszynie było wszystko szczelne no i niestety. Po trzeciej próbie tym razem pod UV było widać wyciek na skraplaczu i rurce wysokiego ciśnienia. Po ich wymianie, nabiciu klimatyzacji w końcu od roku spokój, nic nie dobijałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, marer napisał(a):

Mam wrażenie że słychać syczenie w rurkach a 3 miesiące temu gaz był uzupełniany.

U mnie było podobnie.

Już nastawiłem się na wymianę parownika a w warsztacie okazało się,że winne są zaworki (oba) nabijania klimy.

Co więciej,klima przed naprawą już nie chłodziła lub chłodziła,ale bardzo słabo a czynnik w układzie był.Według maszyny coś koło 200g

Szczelność była sprawdzana hydrogenem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie
Wczoraj zrobiłem serwis klimatyzacji nabiłem czynnik do ilości 480 gram, brakowało 180 gram.
Okazało się że dolna rurka mocowana do skraplacza miała wyciek na oringu, wyczyściłem, dałem nowy oring i wszystko ok.
Ciśnienia jakie miałem po nabiciu załączam na zdjęciu , temperatura zewnętrzna była 35 stopni.
Podpowie ktoś czy ciśnienia są dobre? czy da się z nich coś wywnioskować?
Mam wrażenie że ta klimatyzacja mogła by lepiej chłodzić. Co jeszcze można sprawdzić?

IMG_9895.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

I mnie dopadł problem z klimatyzacją. Zaczęło się od tego, że raz działała, raz nie. Pojechałem sprawdzić i uzupełnić czynnik i po uzupełnieniu w drodze powrotnej (3km) klimatyzacja działając ładnie nagle przestała. Umówiłem się do mechanika, który stwierdził, że sprężarka sypie opiłkami i cały układ jest zasyfiony. Podał mi przybliżone koszty 6-8 tys zł za naprawę. Mówi, że sprężarka musi być oryginalna bo zamienniki nie wytrzymują, do tego wymiana parownika i chłodnicy, żeby układ był czysty. Zaproponował też opcję budżetową czyli kupić sprężarkę używaną i może jakiś czas to pochodzi. Temat chyba znany bo ceny używek do 1.4 TCe to jakiś kosmos.

Aktualnie klimatyzacja chodzi jak jej się podoba, raz działa świetnie, raz się wyłączy, innym razem działa jedna strefa(pasażera). Myślicie, że to sprężarka czy może tylko zawór w niej wymienić?

Jedyny błąd jaki pyclip pokazał to Df1068 napięcie czujnika czynnika chłodzacego.

Najciekawsze jest to, że mimo że klima przestaje chłodzić to wydaje mi się że sprężarka cały czas pracuje. Dopiero kiedy wyłączę ją na przycisku AC to wiatrak gaśnie i silnik pracuje spokojniej.

Edytowane przez Haifisch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!