Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Witam serdecznie
Ja również mam problemy z klimatyzacją.
Po włączeniu w pierwszej fazie pracy jakoś tam działa ale d...y nie urywa.
Wczoraj Przebyłem trasę 100 km i działała coraz słabiej .
Mam wrażenie że słychać syczenie w rurkach a 3 miesiące temu gaz był uzupełniany.
Dziś podłączyłem komputer diagnostyczny, na zewnątrz 25 stopni, klimę ustawiłem na 19 to parownik miał w granicach 5 stopni a jak dałem klimę na minimum to temperatura parownika wzrosła do 12-13 stopni.
Nie wiem od czego zacząć ? może ktoś coś podpowie?
Mam kolegę który ma stację klimatyzacji mam zamiar jutro albo w sobotę podpiąć zobaczyć jak czynnik i jakie ciśnienia, miałem również zamówić w ciemno osuszacz i wymienić bo to najtańsza opcja https://www.scenic-forum.pl/images/smilies/aktualne/biggrin.gif
Myślicie że osuszacz może takie rzeczy robić?
Bardzo będę wdzięczny za wszelkie sugestie i podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, marer napisał(a):

Mam wrażenie że słychać syczenie w rurkach a 3 miesiące temu gaz był uzupełniany.

Krok pierwszy, sprawdzić zawartość gazu w układzie. Prawdopodobnie brakuje. Po tym jeśli układ będzie napełniony właściwą ilością czynnika i dalej nie będzie działał właściwie przyjdzie czas na kompresor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to bym sprawdził szczelność układu i to nie maszynką i do domu tylko za pomocą kontrastu zanim zacznę dziobać dalej. U mnie tak po dwóćh, trzech miesiącach ulatywał, na maszynie było wszystko szczelne no i niestety. Po trzeciej próbie tym razem pod UV było widać wyciek na skraplaczu i rurce wysokiego ciśnienia. Po ich wymianie, nabiciu klimatyzacji w końcu od roku spokój, nic nie dobijałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, marer napisał(a):

Mam wrażenie że słychać syczenie w rurkach a 3 miesiące temu gaz był uzupełniany.

U mnie było podobnie.

Już nastawiłem się na wymianę parownika a w warsztacie okazało się,że winne są zaworki (oba) nabijania klimy.

Co więciej,klima przed naprawą już nie chłodziła lub chłodziła,ale bardzo słabo a czynnik w układzie był.Według maszyny coś koło 200g

Szczelność była sprawdzana hydrogenem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie
Wczoraj zrobiłem serwis klimatyzacji nabiłem czynnik do ilości 480 gram, brakowało 180 gram.
Okazało się że dolna rurka mocowana do skraplacza miała wyciek na oringu, wyczyściłem, dałem nowy oring i wszystko ok.
Ciśnienia jakie miałem po nabiciu załączam na zdjęciu , temperatura zewnętrzna była 35 stopni.
Podpowie ktoś czy ciśnienia są dobre? czy da się z nich coś wywnioskować?
Mam wrażenie że ta klimatyzacja mogła by lepiej chłodzić. Co jeszcze można sprawdzić?

IMG_9895.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

I mnie dopadł problem z klimatyzacją. Zaczęło się od tego, że raz działała, raz nie. Pojechałem sprawdzić i uzupełnić czynnik i po uzupełnieniu w drodze powrotnej (3km) klimatyzacja działając ładnie nagle przestała. Umówiłem się do mechanika, który stwierdził, że sprężarka sypie opiłkami i cały układ jest zasyfiony. Podał mi przybliżone koszty 6-8 tys zł za naprawę. Mówi, że sprężarka musi być oryginalna bo zamienniki nie wytrzymują, do tego wymiana parownika i chłodnicy, żeby układ był czysty. Zaproponował też opcję budżetową czyli kupić sprężarkę używaną i może jakiś czas to pochodzi. Temat chyba znany bo ceny używek do 1.4 TCe to jakiś kosmos.

Aktualnie klimatyzacja chodzi jak jej się podoba, raz działa świetnie, raz się wyłączy, innym razem działa jedna strefa(pasażera). Myślicie, że to sprężarka czy może tylko zawór w niej wymienić?

Jedyny błąd jaki pyclip pokazał to Df1068 napięcie czujnika czynnika chłodzacego.

Najciekawsze jest to, że mimo że klima przestaje chłodzić to wydaje mi się że sprężarka cały czas pracuje. Dopiero kiedy wyłączę ją na przycisku AC to wiatrak gaśnie i silnik pracuje spokojniej.

Edytowane przez Haifisch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!