Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przeczyszczenie układu dolotowego m3 1.4 tce


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam nalatane już 150 tyś i podejrzewam, że nigdy nie było takiego zabiegu robionego.

Co należałoby zrobić, żeby cały system był czysty i drożny?

Słyszałem o czyszczeniu przepustnicy. Zastanawiam się jakie prace zlecić warsztatowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lordpons napisał:

Zastanawiam się jakie prace zlecić warsztatowi.

Czytając Twoją historię, to kupiłeś auto 3-m-ce temu,

Proponuje;

  - wymienić rozrząd wraz z paskiem osprzętu,

  - zastosować markowy ;

       - olej ( np; Valvoline Syn Power 5W40 ),

       - filtr oleju ; mann, knecht, purflux,

  - przeczyścić ;

        - przepustnicę + nowy oring,

        - map sensor + zapewnić szczelność jego montażu,

 - sprawdzać poziom płynu chłodzącego; często - świeżo zakupione auto,

 - powoli rozgrzewać;  silnik- turbinę,

 - schładzać turbinę po jeździe.

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.04.2020 o 13:35, Andrzej-2010 napisał:

Czytając Twoją historię, to kupiłeś auto 3-m-ce temu,

Proponuje;

  - wymienić rozrząd wraz z paskiem osprzętu,

  - zastosować markowy ;

       - olej ( np; Valvoline Syn Power 5W40 ),

       - filtr oleju ; mann, knecht, purflux,

  - przeczyścić ;

        - przepustnicę + nowy oring,

        - map sensor + zapewnić szczelność jego montażu,

 - sprawdzać poziom płynu chłodzącego; często - świeżo zakupione auto,

 - powoli rozgrzewać;  silnik- turbinę,

 - schładzać turbinę po jeździe.

  

Oring przepustnicy to jest uszczelka przepustnicy? Czy coś innego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Lordpons napisał:

Oring przepustnicy to jest uszczelka przepustnicy? Czy coś innego? 

Fachowa nazwa to uszczelka ale ze względu na jej wygląd nazywana jest oringiem. Zwykły gumowy pierścień. Wygląda tak: https://czescidoautfrancuskich.pl/produkt/uszczelka-przewodu-megane-iii-scenic-iii-1-4-tce-5/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.04.2020 o 13:35, Andrzej-2010 napisał:

Czytając Twoją historię, to kupiłeś auto 3-m-ce temu,

Proponuje;

  - wymienić rozrząd wraz z paskiem osprzętu,

  - zastosować markowy ;

       - olej ( np; Valvoline Syn Power 5W40 ),

       - filtr oleju ; mann, knecht, purflux,

  - przeczyścić ;

        - przepustnicę + nowy oring,

        - map sensor + zapewnić szczelność jego montażu,

 - sprawdzać poziom płynu chłodzącego; często - świeżo zakupione auto,

 - powoli rozgrzewać;  silnik- turbinę,

 - schładzać turbinę po jeździe.

  

Dzieki za liste startowa:)

W sumie to oprocz wymiany rozrzadu. Na start zrobilem: olej, filtry, olej w skrzyni biegow, swiece, pasek osprzetu z napinaczem, plyn hamulcowy, plyn chlodniczy tez wymienilem na nowy prewencyjnie. Jezdze na 98. Zauwazylel, ze auto jak jest zimne to troszke muli, po przejechaniu 5km juz jest okej. Nie pałuje go na zimnym i czekam aż temperatura wskoczy na 2 kreski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lordpons napisał:

Nie pałuje go na zimnym i czekam aż temperatura wskoczy na 2 kreski.

1/ Stosuj się do zaleceń jak wyżej,

2/ Silniki TCe znane są z wysokiej kultury pracy ( jeżeli wszystko jest OK );

        -  generują mało hałasu tak, że podczas pracy słychać cykanie wtryskiwaczy Pb,

3/Jeżeli pojawi się luźny łańcuch to;

       - będzie słyszalna głośna praca silnika – terkotanie jak diesel,

      -  początkowo tylko na zimnym silniku,

      -  potem dojdzie delikatne grzechotanie przy przyspieszaniu oraz drgania i pisk,

      -  silnik będzie trudniej odpalał,

      -  w systemie pojawią się błędy synchronizacji zapłonu,

      -  niemiarowy odgłos w trakcie jazdy będzie słyszalny w kabinie, dochodzący od strony pasażera,

      -  początkowo - nie będzie strat mocy ani podwyższonego spalania,

4/ Rozciągnięty - wypracowany łańcuch rozrządu będzie ociera o pokrywę głowicy i rozrządu;

     - pojawiające się opiłki metalu dostaną się do oleju ,

     - może być problem z panewkami wału, wałkami w głowicy, dyszami olejowymi na tłoki,

     - nadmiernie wyrobiony łańcuch, może przeskoczyć o parę ząbków - no i bigos w zaworach gotowy,

5/ Napinacz łańcucha oraz KZFR, sterowane są ciśnieniem oleju,

6/ Aby ograniczyć zwiększone zużycie łańcucha zaleca się markowe oleje oraz filtry oleju,

3 godziny temu, Pitrek napisał:

Nie wiem czy 1,4 to GDI?

7/ Silnik 1,4 TCe - to silnik na wtrysku pośrednim, gdzie mieszanka opływa zawory wlotowe silnika.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!