Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Płyn chłodniczy


karek82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam scenik 1.6 k4m 2002 i ostatnio zaczęło mi kąpać od strony rozrządu wymienoilem caly rozrząd i tydzień był spokuj dzisiaj problem powrócił i nie wiem co mogę zrobić albo co jest przyczyną proszę o pomoc pozdrawiam 

Edytowane przez karek82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zareklamować u wymieniając ego. Puściło uszczelnienie wałka pompy wody. Niewielki krótkotrwały wyciek z pompy jest akceptowalny, ale ciągły nie. Może być też wyciek spod obudowy pompy. Widziałem dwa sposoby montażu pompy wody: uszczelka z zestawu lub silikon. Przy montażu pompy można łatwo uszkodzić nowe uszczelnienie bo pompa musi być mokra. Na sucho nie wolno bawić się pompą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam wymieniłem całość dałem uszczelkę i naprawdę cienko silikonu bo gdzieś na you tube ktoś tak radził. Może owy silikon puścił. Nie wiem jak to zdiagnozować skąd cieknie. Na ruskich odcinkach 15 km jest ok ale dłuższe trasy to zbiornik pusty. Jest możliwość że blok od strony rozrządu jest pęknięty ? 

Edytowane przez karek82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm myślałem że sam się jakoś odpowietrzy dodam że mam log. Dziś na gorącym był pusty zbiorniczek jak auto ostugło jest minimum czy tak ma być 

Przed chwilą, karek82 napisał:

Hmm myślałem że sam się jakoś odpowietrzy dodam że mam log. Dziś na gorącym był pusty zbiorniczek jak auto ostugło jest minimum czy tak ma być 

Dodam że z nawiewów po przeliczeniu na ciepło leci bardzo gorące powietrze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.05.2020 o 20:50, karek82 napisał:

Hmm myślałem że sam się jakoś odpowietrzy dodam że mam log. Dziś na gorącym był pusty zbiorniczek jak auto ostygło jest minimum czy tak ma być

Odwrotnie - objętość płynu z temperaturą rośnie. Musisz porządnie odpowietrzyć układ, bo w układzie zalega za dużo powietrza, a to z silnika wypycha płyn pod ciśnieniem w najsłabszym miejscu jeszcze przed otwarciem termostatu. Weź pod uwagę, że do otwarcia suchego termostatu potrzeba znacznie wyższej temperatury niż do zanurzonego w płynie.

Odkręcasz korek uzupełniasz płyn i otwierasz odpowietrznik do czasu płynu wyciekającego strugą i następnie go zakręcasz. Korek na zbiorniczku wyrównawczym zakręcasz dopiero po włączeniu się wentylatora na chłodnicy.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki pany. Problem rozwiązany. Postanowiłem rozkręcić cały rozrząd i okazało się że w obudowie pompy wody jest szpilka na którą założony jest napinacz owa szpilka była nie zakręcona i z niej kąpał płyn. Pomyślał by ktoś. Dzięki za porady i pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!