Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

brak komunikacji przez złącze OBD


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Piszę gdyż mam pewien problem z podlączeniem się Clipem w swoim samochodzie (Megane III RS 250). W skrócie auto jest po wymianie kurtyny bocznej i fotela kierowcy (wystrzelona poduszka). Samochód normalnie odpala, jeździ w zasadzie wszystko działa oprócz klapy bagażnika (czasem się nie otwiera) i karty HF (drzwi odblokowują się na przycisk z karty ale po oddaleniu od auta blokują się samoczynnie). Chciałem podłaczyć sondę Clip ale nie rozpoznaje VIN i nie widzi żadnych sterowników (sonda jest ok działa w innej renówce), pokazuje jedynie komunikat o spięciu między Can HI i Can Low w CAN Multimedia albo w CAN V1 czasem. Ustaliłem że terminatory CAN znajdują się w ECU i w sterowniku airbag. Przejrzałem schematy elektryczne, pomierzyłem oporności i wyszło że w sterowniku airbag jest przejście między 1 z pinów CAN do pinu masowego w tym sterowniku (pokazuje około 40 ohmów). Same kable CAN pomiędzy OBD, sterownikiem poduszek i UCH nie mają przebić do masy, do plusa ani między sobą. To włożyłem opornik 100 ohm (taki tylko miałem) do pinów CAN na wtyczce od sterownika poduszek ale po podłaczeniu Clipa nadal nic, zero komunikacji  ale auto chodzi. Zająłem się wtyczkami w UCH i pinami od poszczególnych skrętek. Wyszło ok poza 2 szczegółami. Pierwszy jest taki że na skrętkach do których są podłączone 4 anteny HF wszystkie mają niemal zerową oporność (odpiąłem 2 anteny i ich wewnętrzna rezystancja to jakieś 2-4 ohmy). Nie wiem czy to jest prawidłowe ale trudno przypuszczać żeby wszystkie 4 anteny były walnięte na raz a poza tym do odpalenia auta nie muszę wkładać karty do slotu. No i druga sprawa w samym UCH w zlączu B szarym jest przebicie w pinie 24 do mas na złączach Di G (rezystancja 0,1 ohm). Pin 21 i 24 w złączu B to piny od skrętki CAN idącej do gniazda OBD, sterownika poduszek i podsieci multimediów. Czy ktoś mi może potwierdzić czy dobrze wnioskuję że tego przejścia być nie powinno co oznacza konieczność wymiany czy też naprawy UCH?

Edytowane przez Soria
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężki temat. A próbowałeś odłączać po kolei sterowniki ?Sterownik  poduszek był czyszczony czy jest inny  ? Nie jestem guru w tym temacie jak koledzy z tego forum ale odpinałbym  te sterowniki które możliwe i sprawdzał  czy mam przywróconą łączność po obd 2 ? Pierwszy od poduszek ;)

Edytowane przez andrzejm36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak odłączyłem wszystko co się da, za sterownik poduszek wpiąłem 100 ohm opornik i dalej to samo. Zakupiłem używane UCH i tam nie ma przejścia do masy na tym pinie 24 podmieniłem UCH no ale oczywiście nie rozpoznaje karty więc Clip nie pomoże bo nie ma plusa po zapłonie no i jeszcze na dodatek spaliła się dioda podświetlająca  w przycisku start po podmiance UCH i nie uruchomię teraz silnika na starym UCH.

 

A jest ktoś kogo możecie polecić do skopiowania danych z UCH. Chciałbym sprawdzić ten używany UCH i najlepiej jeśli można by to zrobić bez przelutowywania pamięci

Edytowane przez Soria
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Małe uzupełnienie bo chyba powiększyłem problem z autem. Po podmiance na próbę uch i włożeniu z powrotem starego uch auto przestało odpalać a w zasadzie odpala ale trzeba trzymać wciśnięty przycisk start czasem 2.3 sekundy czasem 20 i dłużej. Żeby zgasić podobnie długo trzeba wciskać start. Przycisk jest ok podmieniłem je dla pewności i jest tak samo. Mam pytanie jak wygląda procedura uruchomienia silnika w megane. Czy uch po wciśnięciu przycisku start daje sygnał po can do modułu zabezpieczeń i połączeń żeby podać napiecie na cewke rozrusznika czy jest to jakiś osobny przewód? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!