Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju - porada techniczna


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, 

Od niedawna jestem okazję pojeździć trochę Megane 3 z 2010 roku z silnikiem 1.6 110KM. 

Ponieważ lubię dbać o auta (ale nie jestem mechanikiem), to często sam wole zadbać o auto, którym jeżdzę. Nie przepadam za oddawaniem ich do mechaników, tylko dla czynności, które umiem zrobić sam. Ale właśnie czy umiem, to wole się upewnić. W innych autach raczej sam wymieniałem olej, wiec wiem na czym to polega. Ale to moje pierwsze renault wiec wolę się upewnić czy dam radę czy wiem o wszystkim.

 

Może ktoś się podzielić doświadczeniami z wymiany oleju w tym aucie?

 

Przede wszystkim interesują mnie te kwestie:

1) Czy dam rade na samych podnośnikach (lewarkach, kobyłkach) - niestety nie mam kanału

2) Pewnie, aby uzyskać dostęp do miski olejowej (korka) trzeba zdjąć osłonę silnika?

3) Czy można odkręcić filtr kluczem łańcuchowym do filtrów? Czy trzeba mieć ten specjalny kluczy, dopasowujący się do kształtu filtra?

4) Czy jakieś dodatkowe czynności podjąć? Coś w stylu: odłącz akumulator, albo nie odłączaj akumulatora itp, wszystko chętnie wysłucham :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Bez problemu tylko musisz auto opuścić przy spuszczaniu oleju.
2. U mnie ściągają
3. Tak, łańcuchowym u mnie odkręcali nie raz ( stary filtr i tak jest przecież do kosza) musisz uważać tylko na alternator który jest blisko
4. Nic więcej u mnie nie robią 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciekek napisał:

Czy jakieś dodatkowe czynności podjąć? Coś w stylu: odłącz akumulator, albo nie odłączaj akumulatora itp, wszystko chętnie wysłucham

Akumulator warto odłączyć by niechcący nie spowodować zwarcia. Nic nie trzeba kodować. Przy odkręcaniu filtra bardzo dobrze spisuje się klucz pazurkowy. Zaopatrz się też w nową uszczelkę korka oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup klucz pazurkowy za niecałe 20, pasuje do wszystkich filtrów. Wpisz w allegro "klucz pazurkowy do oleju" to zobaczysz jak wygląda. Im mocniej kręcisz tym silniej dociska łapkami do filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa o nie znalem tego 

Ok, to jeszcze jedno pytanie, o filtr paliwa. Gdzie on jest? Jakieś odpowietrzanie po wymianie trzeba robić? Nie chce zakładać nowego tematu, może tu w tym się dowiem :)

 

Oczywiscie chodzi o 1.6 110KM 2010 rok 

Edytowane przez Maciekek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtru paliwa nie ma, bądź jest zintegrowany z pompą na stałe, kupić kupisz w jakims intercars po Vin. Ja tak zrobiłem, i leży bo mechanik powiedział, że w tym aucie się nie wymienia. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciekek napisał:

@aniewa widać go bez sciagania plastikow? 
Czemu moze go nie byc? Nie rozumiem 

Bo fabryka tego nie przewidziała. Jest sitko w baku i to w zupełności wystarcza. Tam gdzie jest pochłaniacz i opcjonalnie mógł być filtr paliwa nie ma plastików.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!