Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju - porada techniczna


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, 

Od niedawna jestem okazję pojeździć trochę Megane 3 z 2010 roku z silnikiem 1.6 110KM. 

Ponieważ lubię dbać o auta (ale nie jestem mechanikiem), to często sam wole zadbać o auto, którym jeżdzę. Nie przepadam za oddawaniem ich do mechaników, tylko dla czynności, które umiem zrobić sam. Ale właśnie czy umiem, to wole się upewnić. W innych autach raczej sam wymieniałem olej, wiec wiem na czym to polega. Ale to moje pierwsze renault wiec wolę się upewnić czy dam radę czy wiem o wszystkim.

 

Może ktoś się podzielić doświadczeniami z wymiany oleju w tym aucie?

 

Przede wszystkim interesują mnie te kwestie:

1) Czy dam rade na samych podnośnikach (lewarkach, kobyłkach) - niestety nie mam kanału

2) Pewnie, aby uzyskać dostęp do miski olejowej (korka) trzeba zdjąć osłonę silnika?

3) Czy można odkręcić filtr kluczem łańcuchowym do filtrów? Czy trzeba mieć ten specjalny kluczy, dopasowujący się do kształtu filtra?

4) Czy jakieś dodatkowe czynności podjąć? Coś w stylu: odłącz akumulator, albo nie odłączaj akumulatora itp, wszystko chętnie wysłucham :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Bez problemu tylko musisz auto opuścić przy spuszczaniu oleju.
2. U mnie ściągają
3. Tak, łańcuchowym u mnie odkręcali nie raz ( stary filtr i tak jest przecież do kosza) musisz uważać tylko na alternator który jest blisko
4. Nic więcej u mnie nie robią 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciekek napisał:

Czy jakieś dodatkowe czynności podjąć? Coś w stylu: odłącz akumulator, albo nie odłączaj akumulatora itp, wszystko chętnie wysłucham