Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0 16V słabo przyspiesza


pch

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety nie mam porównania ale mam wrażenie, że silnik pracuje niewłaściwie. Ma charakterystykę turbo mimo, że nie ma turbo. Jak naciskam gaz delikatnie to od 1500 do 3000 zbiera się fajnie. Niestety powyżej, mam wrażenie, że delikatnie szarpie ale tak prawie niewyczuwalnie no i w ogóle się nie zbiera. Wymieniłem świece, jedną cewkę ale tylko dlatego, że gdzieś zaginęła sprężynka dotykająca świecy. To nie pomogło. Na komputerze nie ma żadnych błędów. Przebieg auta 120kkm, nowy rozrząd, olej i filtry. Nie wymieniałem jeszcze tylko filtra paliwa.

 

Ktoś coś podpowie?

 

PC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pch napisał:

Jak naciskam gaz delikatnie to od 1500 do 3000 zbiera się fajnie.

Niestety powyżej, mam wrażenie, że delikatnie szarpie ale tak prawie niewyczuwalnie no i w ogóle się nie zbiera.

Wymieniłem świece, jedną cewkę ale tylko dlatego, że gdzieś zaginęła sprężynka dotykająca świecy. To nie pomogło.

Na komputerze nie ma żadnych błędów.

Przebieg auta 120 kkm, nowy rozrząd, olej i filtry.

Nie wymieniałem jeszcze tylko filtra paliwa.

1/Z pewnością, niedogodność pojawiła się po wymianie rozrządu;

         -  kontrola ustawienia rozrządu na blokadach,

         -  prawdopodobnie przestawiony rozrząd o 1 ząbek,

2/ Warto przeczyścić elektrozawór KZFR oraz ;

        -  pomierzyć kąt wyprzedzenia zapłonu, aby stwierdzić jego stan;

                 -  na gorącym silniku,

                 -  na biegu jałowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik nie ma czujnika wałka i nie ma elektrozaworu. Mapa silnika mocno uzależniona jest od podciśnienia. Praktyczne przesunięcie zaworów ssących jest przy 3000 obr. Zależne to jest od ciśnienia oleju. Normalnie od tych obrotów jest duże przyśpieszenie.

Jeśli od tych obrotów szarpie, to jest nadmiernie wyprzedzony zapłon w stosunku do zaworów , czyli źle złożony rozrząd. Przy tej operacji po zablokowaniu wałka (wałków) zaworów ssących nie cofnięto zębatki koła.

Bardzo łatwo to sprawdzić.

Zdjąć zaślepki wałków. Kręcić wałem tylko zgodnie z kierunkiem obrotów silnika do momentu, żeby wsunąć blokadę w szczeliny jeśli się uda. To tutaj jest najczęstszy błąd. Blokada musi być idealnie dopasowana do szczelin wałków.

 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Kolego - to  jakieś  nieporozumienie

W M2Ph1 pierwszym był silnik bez elektrozaworu. Nowsze wersje tego samego silnika miały dołożony elektrozawór i tą samą moc w związku ze wzrastającą normą spalin chyba od 2005 roku. W krajowym to weszło od Ph2.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli świece są idealnie czyste to może być nieszczelny układ dolotowy pobierający lewe powietrze np przy mapsensorze. Wtedy jego wolne obroty przekraczałaby wartość 725-730. Świeca na okręgu powinna być jasnobrązowa bez żadnej sadzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Warto zastosować markowy olej, np;

  - Valvoline Syn Power 5W40 czy 0W40.

Pisze przecież jak byk że ma nowy olej, musisz to wciskać w co drugim swoim poście?, jesteś przedstawicielem tego czy co.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, tomgrandtour napisał:

Pisze przecież jak byk że ma nowy olej,

Nowy olej, nie znaczy że markowy,

Wymieni po 1000 km przebiegu i będzie bardzo zadowolony z pracy silnika,

A ty nie potrafisz zaproponować nic merytorycznego, tylko;  spam, spam, spam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jabrze napisał:

Jeśli świece są idealnie czyste to może być nieszczelny układ dolotowy pobierający lewe powietrze np przy mapsensorze. Wtedy jego wolne obroty przekraczałaby wartość 725-730. Świeca na okręgu powinna być jasnobrązowa bez żadnej sadzy.

 

Obroty wolne to ok 730/min, stabilne. Sprawdziłem teraz błędy i mam wpadające zapłony na 1 cylindrze. Tam akurat była nowa, oryginalna cewka. Zamieniłem ją na inną i jutro sprawdzę.

 

PC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!