Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 1.6dci lift klimatyzacja


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Posiadam Megane 3 z silnikiem 1.6dci. Mam problem z klimatyzacją. Jak jadę to nie działa.. jak przejadę przez jakieś nierówności to zacznie działać i chłodzi bardzo dobrze dopóki nie wjadę znów w jakąś nierówność. 

Dodam że na postoju słychać jakieś głosy jak zatarta rolka ale to eliminuje w sensie rolkę prowadzącą i rolkę napinacza bo są nowe a głos dalej jest. Chyba że sprzegielko alternatora lub właśnie cos z kołem klimatyzacji.. 

Rolki wymieniał poprzedni właściciel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By dowiedzieć się jaką sprężarkę posiadasz to znaczy ze sprzęgłem czy tylko z zaworem to musisz wyjąć moduł UPC i sprawdzić czy w dużym białym złączu w pinie 10 masz wpięty przewód koloru łososiowego. Jeżeli brak tam przewodu to na 100 % masz sprężarkę tylko z zaworem i sztywnym sprzęgłem.

Obwód sprzęgła i zaworu wydajności. Sprzęgło to numer 171 a zawór sterujący wydajnością to 1150. Skrzynka UPC ma numer 1337.

0110_A4.PDF

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod maską na prawo od akumulatora masz czarny moduł z bezpiecznikami, w niego są wpięte różne wtyczki, jedna z nich jest biała i z niej wychodziłoby zasilanie do sprzęgła. W razie gdybyś tam zaglądał to zrób zdjęcie modułu od strony wtyczek, były trzy rodzaje i zasilanie zaworu wydajności sprężarki miało zasilanie z różnych wtyczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz najnowszy moduł USM. Posiadasz sprężarkę ze sprzęgłem i zaworem regulującym wydajność sprężarki czyli najlepszą opcję. Z pinu 10 wychodzi biały przewód do sprężarki.  Zawór regulacji wydajności sprężarki zasilany jest z pinu 9 białej wtyki a masą steruje pin 4 czarnej wtyczki złącza MT1. Możesz wypiąć czarną i białą wtyczkę i zmierzyć oporność zaworu regulacji wydajności. Miernik podłączasz pod piny 4 czarnej i 9 białej a oporność o ile dobrze pamiętam to coś między 10-15 omów. Wtyczki można wypinać po zamknięciu samochodu i odczekaniu kilku minut.

Złącze MT2 jest nie wykorzystane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej. Jutro to sprawdzę a mianowicie ten zawór regulacji jaki jest opór. A powiedz proszę pin 10 z białej wtyczki to sterowanie sprzęgłem? 

Sprzęgło sterowane jest zapewne niczym innym jak cewką. Pod cewkę przychodzi plus pewnie z pinu 10 a sterowanie masa skąd?

Edytowane przez Lukrasi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nieściśle sprecyzowałem, oczywiście z pinu 10 wychodzi zasilanie do sprzęgła sprężarki a opór zaworu mierzony między pinami 4 i 9 jak wcześniej napisałem to około 10-15 omów, dokładnie nie pamiętam. Do wtyczki zaworu praktycznie nie ma żadnego dostępu więc jedyny i najprostszy sposób pomiaru jest z wykorzystaniem przewodów w USM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne rozumiem. Alternator trzeba wyjąć żeby dostać się do wtyczek kompresora.. 

A powiedz prosze, sprzęgło też jest sterowane minusem, skąd? 

Prośba jak masz dostęp podeślij schemat rozpisu pinów we wtyczkach tych dwóch w USM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!