Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 1.6dci lift klimatyzacja


Rekomendowane odpowiedzi

Rozumiem już o co chodzi z tym wentylatorem. 

Powiem tak, byłem zmierzyć opór pomiędzy pinem 4 a 9 tak jak mówiłeś i jest opór 12.8 Ohma. Zmierzyłem również napięcie między 10pinem a masa i również jest prawidłowe bo 13.8V. 

Ja tylko poszedłem zrobiłem pierwszy pomiar to podłączyłem kostki i zapaliłem klima działa wieje zimnym chwilę poczekałem i przestała działać.. co ciekawe jak zimne powietrze nie leciało to napięcie na sprzęgle było w sensie mierząc w USM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że zawór wydajności sprężarki załącza sprężarkę na zero wydajności. Może czujnik temperatury kabiny pokazuje zaniżoną wartość lub czujnik temperatury parownika wskazuje temperaturę poniżej zera i zmniejsza wydajność sprężarki by nie zamrozić parownika. Wszystko do odczytania ELM 327 i program na androida Pyclip lub ddt4all. A najlepiej sprawdzić parametry clipem. 

W każdym bądź razie ciśnienie klimatyzacji masz dobre bo sterownik silnika zezwala na załączenie sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że masz klimatronik. Czujnik temperatury jest w osłonie czujnika opadów przy szybie czołowej. Czujnik temp. parownika umieszczony jest w kabinie przy parowniku, dostęp od strony nóg kierowcy. Warto by podejrzeć stopień otwarcia zaworu regulacji wydajności ale jak to zrobić to nie wiem ale clip powinien mieć podgląd tego parametru.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak climatronic mam. W porządku będę walczył na weekend. 

A jeszcze pytanie, gdzie jest presostat w niej i gdzie jest zawór rozprężny? 

Mam jakieś kolejne obserwacje. Jak mamy na polu 16 stopni i w aucie mam climatronic na 16 to chłodzi bardzo mocno cały czas i nie przestaje natomiast jak mamy na polu 22, 24, 26 to po ustawieniu na 16 poprawnie działa może 5minut i już wieje ciepłym powietrzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc zrobiłem jakieś pomiary wtedy jak zaczęła działać klimatyzacja:

1) ustawienie na climatroniku 18 stopni

2) temperatura zewnętrzna 22

3) temperatura powietrza nawiewanego w kabinie 24

4) temperatura parownika 23

5) po 30 sekundach temperatura parownika doszła do 0.2 stopnia i już zimne powietrze nie leciało

6) czujnik wilgotności oscylował od 27 do 33 %

 

Zgaszenie pojazdu i odczekanie 5 minut nie pomogło. Trzeba się przejechać aby znów na chwilę zadziałało.

Wygląda na to jakby parownik zamarzał bo 0.2 stopnia to lada chwila i mamy - . Co teraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Lukrasi napisał:

A więc zrobiłem jakieś pomiary wtedy jak zaczęła działać klimatyzacja:

1) ustawienie na climatroniku 18 stopni

2) temperatura zewnętrzna 22

3) temperatura powietrza nawiewanego w kabinie 24

4) temperatura parownika 23

5) po 30 sekundach temperatura parownika doszła do 0.2 stopnia i już zimne powietrze nie leciało

6) czujnik wilgotności oscylował od 27 do 33 %

 

Zgaszenie pojazdu i odczekanie 5 minut nie pomogło. Trzeba się przejechać aby znów na chwilę zadziałało.

Wygląda na to jakby parownik zamarzał bo 0.2 stopnia to lada chwila i mamy - . Co teraz?

Typowy objaw, przy małej ilości gazu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podłączyli mi autko pod maszynę. Odzyskali czynnik i było go w układzie 330gram. Czynnik został uzupełniony i zobaczymy jak pojadę w trasę co się będzie działo. Dam znać.

Czynnik uzupełniony i klimatyzacja nie działa. Teraz mam 29 na zewnątrz i nawet na chwilę się nie włącza. Jak jest 19 na zewnątrz to się załącza i po chwili wyłącza. 

Dodam jeszcze że wentylator chłodnicy zawsze się włącza na pierwszy bieg. Chyba ani razu nie pracował na drugim.  Śmiem twierdzić że jakbym jechał cały czas 150 to chyba klima by działała.

Dziś mamy na polu 16 stopni klimatyzacja działa.

 

Klimatyzacja ruszyła po wymianie presostatu (czujnika ciśnienia klimatyzacji.

 

Teraz mam pytanie, bo czynnik na wysokim ciśnieniu przy 28stopniach ma7bar i nie chłodzi wydajnie bo jakimś czasie pojawi się 10 bar jak się jedzie i chłodzi jak należy. 

Obstawiam osuszacz zatkany lub zawór rozprężny (iglica zacięta) no chyba że zaworek się przycina na elektrozaworze na sprężarce...

Edytowane przez Lukrasi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!