Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przestał działać wentylator i rozrusznik


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Dzisiaj podczas jazdy w korku nagle przestał działać wentylator chłodnicy przez co temperatura na jakieś 5min wzrosła prawie pod te gęsto rozmieszczone kreski na wskaźniku (nie wiem ile to stopni) potem poprzez jazdę zbiła się do 90 stanąłem na parkingu i po chwili go zgasiłem żeby ochłonął. I już nie odpala, po naciśnięciu START dzieje się tak jakbym włączał sam zapłon bez próby rozruchu (rozrusznika nie słychać wcale). Akumulator sprawny, z pychu odpalił bez problemu tylko nadal się grzeje przez brak wentylatora na postoju. Bezpiecznik 40A pod maską od wentylatora cały. Bezpośrednio na rozruszniku sprawdzałem napięcie to stały + z aku jest.

 

Gdzie mogę szukać przyczyny problemów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczyt błędów byłby wskazany. Z przypadłością braku rozrusznika kiedyś walczyłem: przed akumulatorem jest zaizolowana wiązka a w niej cienki pomarańczowy przewód. Był przegnity wewnątrz izolacji. Poruszaj wiązką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, szczepan997 napisał:

nagle przestał działać wentylator chłodnicy

 

9 godzin temu, szczepan997 napisał:

po chwili go zgasiłem żeby ochłonął.

I już nie odpala, po naciśnięciu START dzieje się tak jakbym włączał sam zapłon bez próby rozruchu (rozrusznika nie słychać wcale).

Ostatnio jest dużo deszczu;

  -  sprawdź drożność rynienek odpływu wody,

  -  zobacz stan UPC - czy nie uległ zamoknięciu!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

 

Ostatnio jest dużo deszczu;

  -  sprawdź drożność rynienek odpływu wody,

  -  zobacz stan UPC - czy nie uległ zamoknięciu!!!

 

Odpływy regularnie czyszczę więc są drożne.

Wyjąłem bezpieczniki pod maską - wszystkie są całe, nigdzie śladów wody - suchutko.

W te deszcze ostatnio mało i tak jeździłem, samochód głównie stał w garażu.

 

Czy można gdzieś bezpiecznie podać prąd na wentylator tu przy bezpiecznikach żeby sprawdzić czy działa? Bo pod maską jest strasznie ciasno (2.0T)

 

EDIT: Podłączyłem na krótko wentylator na szybki bieg, plus dałem na wypięta wtyczkę z tego modułu z bezpiecznikami pod maską na kabel który idzie bezpośrednio do wentylatora. Wentylator działa elegancko, ale jednak podczas postoju go nie włącza..

Edytowane przez szczepan997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, szczepan997 napisał:

Wyjąłem bezpieczniki pod maską - wszystkie są całe, nigdzie śladów wody - suchutko.

 

Należy zobaczyć do UPC ;

      - bo tam są przekaźniki do ;  wentylatora jak i rozrusznika,

46 minut temu, szczepan997 napisał:

Czy można gdzieś bezpiecznie podać prąd na wentylator tu przy bezpiecznikach żeby sprawdzić czy działa?

Podaj z akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator jest sterowany przez czujnik temperatury płynu chłodzącego;

   - skontroluj jego styki,

   - rozłącz czujnik - zobacz skutek,

  - przeczyść wszelkie styki w upc i przy wentylatorze,

  - należałoby znaleźć  schemat w plikach,

To samo ze stykami rozrusznika, akumulatora i mas silnika i skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, poczyszczę te styki, ogólnie czujnik temperatury wg mnie jest ok, bo na apce elm327 sprawdzałem potem temperaturę to normalnie wskazywało 90-100st w czasie jazdy, jak trochę postał to 80..60..50 itd.

Schemat mam, z czujnika tempertaury wody sygnał idzie do komputera wtrysku i jeden przewód idzie do UPC jako "+ Układu wtrysku > Przekaźnik zabezpieczenia ".

 

Twoim zdaniem warto te moje upc oddawac do firmy, która posprawdza te przekaźniki na płytce za kilkadziesiąt złotych? Bo chyba samym multimetrem w domu tego nie sprawdzę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, szczepan997 napisał:

Twoim zdaniem warto te moje upc oddawac do firmy, która posprawdza te przekaźniki na płytce za kilkadziesiąt złotych?

W większości przypadków pomaga ;

      -  czyszczenie styków ( na wyłączonym aku ); Kontakt 60,

      -  oraz sprawdzenie i czyszczenie połączeń masowych,

Jak to zrobisz i nie będzie poprawy;

     - to należy się udać do fachowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik od wentylatora sprawdzałeś w dodatkowej skrzynce bezpieczników umieszczonej pod modułem UPC? W silniku 2.0 T powinieneś mieć dodatkowy przekaźnik wentylatora umieszczony pod UPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, aniewa napisał:

Bezpiecznik od wentylatora sprawdzałeś w dodatkowej skrzynce bezpieczników umieszczonej pod modułem UPC? W silniku 2.0 T powinieneś mieć dodatkowy przekaźnik wentylatora umieszczony pod UPC.

Pod skrzynka upc mam te bezpieczniki ze zdjęcia. Wszystkie są całe. Ten na dole 40A odpowiada za wentylator. To jest Rs wiec moze jeszcze inaczej.

20200702_160620.jpg

Psiknąłem preparatem na styki we wszystkie kostki UPC, wyczyściłem papierem ściernym styki tam gdzie wchodzi + z aku (widoczne na zdj wyżej) i wyczyściłem masę na lewej podłużnicy.

Po złożeniu wszystkiego samochód odpala idealnie, wentylator też chyba działa, ale to sprawdzę w ciągu dnia jak będzie ciepło.

Więc albo te czynności wyżej pomogły, albo jak ktoś wyżej pisał gdzieś przetarty jest przewód i akurat dobrze się ułożył, czas pokaże.

 

Na ten moment dziękuję wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!