Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jh3 142


nowy1982

Rekomendowane odpowiedzi

Czy masz podstawy aby wnioskować, że Twoja skrzynia jest wadliwa? W jednym aucie ja przejechałem 117 tyś. km (łącznie 293) a w drugim mam 126 tyś. na tych samych skrzyniach. Mogę powiedzieć, że jest ok. Teraz mam wiedzę, że ole jw manualnej skrzyni należy wymieniać. Ja w obecnym aucie (126 tyś. ) wymieniłem olej przy 121. Biegi lżej wchodzą. Poza tym nie było jakichkolwiek objawów zużycia czy uszkodzenia. W połączeniu z tym elastycznym silnikiem super się jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

Czy masz podstawy aby wnioskować, że Twoja skrzynia jest wadliwa? W jednym aucie ja przejechałem 117 tyś. km (łącznie 293) a w drugim mam 126 tyś. na tych samych skrzyniach. Mogę powiedzieć, że jest ok. Teraz mam wiedzę, że ole jw manualnej skrzyni należy wymieniać. Ja w obecnym aucie (126 tyś. ) wymieniłem olej przy 121. Biegi lżej wchodzą. Poza tym nie było jakichkolwiek objawów zużycia czy uszkodzenia. W połączeniu z tym elastycznym silnikiem super się jeździ.

Miałeś też 16.113 km

Dzięki za pomoc. A takie uszkodzenia jak blokada kierownicy miałeś, tzn nie chciała się odblokować. A taśmę w kierownicy która wskazuję błąd poduszki?? Ja mam 2004 rocznik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 2004 grandtour. Teraz mam MiV grandtour i MII 2005 1.6 polift.

Z blokadą nie miałem problemu. Taśmę przerabiałem w kombi - w skrócie - wymiana całego zwijacza na używany; teraz da się zamiennik kupić nowy. W MIiI podałem tam silikon spray aby swobodnie pracowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. A takie uszkodzenia jak blokada kierownicy miałeś, tzn nie chciała się odblokować. A taśmę w kierownicy która wskazuję błąd poduszki?? Ja mam 2004 rocznik. 

Ja też mam grandtour 2004 113km i zastanawiam się czy to dobry zakup dodam że włożyłem gaz. Co mógłbyś mi doradzić odnośnie usterek i serwisowania aby im zapobiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak autem z kluczem warto w momencie odblokowywania poruszyć kierownicą.

Wiele egzemplarzy na rynku jest mocno zmęczonych, zaniedbanych, zużytych. Trafiają do kolejnego właściciela i później rośnie przekonanie że Renault to słabe auta. Tak naprawdę dotyczy to każdej marki.

Często jak wilgoć zrobi swoje z instalacją zaczyna się walka z elektroniką. Trzeba zauważyć, że sterowniki to Bosch, Siemens no i Sagem. Ja w kombi (293 tyś) nigdy nie miałem problemu z odpaleniem, podróżą, nawet kapcia nie złapałem.

Przerobiłem temat taśmy zwijacza, padniętą cewkę dwa razy i sondę lambda (wytrzymała 280 tyś; chyba wystarczająco długo, z uszkodzoną zrobiłem ze  200 km). Po za tym świadoma eksploatacja i brak zaniedbań w eksploatacji. Dzięki temu auto oddźwięczyło się mało awaryjną eksploatacją. U mnie nawet przyciski HF działały.

Olej SXR 5W40 i przed zmianą płukanka np.: xado. Skrzynia olej NFJ. Stosowałem również Ceramizer. Świece Denso IK20TT.

Błąd poduszek powoduje również wiązką pod fotelem kierowcy oraz czego dowiedziałem się z forum (u mnie nie wystąpiło w żadnym z dwóch aut) czujnik położenia fotela kierowcy. Warto zajrzeć do styków wtyczki fotela kierowcy (oczywiście przy odpiętym Aku). Przy przebiegu powyżej 200 tyś warto zajrzeć do rozrusznika i alternatora. Szczotki będą na wykończeniu. Założenie drl wydłuży żywotność alternatora, Aku.

Silnik jest wyrozumiały na LPG, ale warto co pół roku spojrzeć na mapy i zrobić kalibrację. Zaniedbanie zakończy się wypaleniem zaworu. Podczas jazdy na LPG pompa paliwa cały czas pracuje co skraca jej życie, warto założyć wyłącznik pompy.

Wtryski LPG najlepiej hana, ja polecam Barracuda. Do tego filtr odstojnikowy Alexa 360.

Co do blokady nie mam wiedzy. Napewno blokada czy nie sprawna karta? Warto dać do przelutowania. Jak immo nie rozpozna karty to nie odblokuje kiery.

Drążki i końcówki polecam Moog a łączniki JGR.

Sam ostatnio robiłem kompletny remont zawieszenia przód: wahacze, kolumny, drążki końcówki gumy na drążku stabilizatora. Łączniki zostały. Auto jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału raz mi wysiadł w obu autach. Sterownik silnika jak najbardziej OK.

Wczoraj czytałem na naszym forum o tym, że w silniku 1.6 uszkadza się uszczelka pod głowicą po 160 tyś. W sprzedanym przeze mnie aucie miałem 293 tyś., około 120 tyś. na LPG. Brak jakichkolwiek objawów.

Żona zawsze mówiła, że zawsze lepiej jeździł niż drugi z przebiegiem 120 tyś.

Czujnik od wału zawsze woziłem ze sobą na zapas razem z grzechotką 1/4" i nasadką 10 na wszelki wypadek, tak jak czujnik położenia wałka rozrządu, temperatury cieczy i żarówki. Z takim zestawem można spokojnie jechać z południa na północ.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jestem w stanie sam wymienić czujnik wału i jakie są objawy??? Czy jest przykręcany na dwie śruby??? 

Jeszcze woim aucie mam taki problem ze na zimnym po odpaleniu są niskie obroty przez chwilę a potem jest ok, jakby nie wchodził na ssanie. Wszystkie uszczelniacze nowe, przepustnica wymieniona świece też, co może być przyczyną?? Może cewka??? Tylko jak rozpoznać?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widać go bo jest pod termostatem. Przykręcony na dwie specjalne śruby (mają narzynany gwint).

Objawy: auto odpalało tylko z wciśniętym gazem, gasło na wolnych obrotach.

Dasz radę wymienić samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze w moim aucie mam taki problem ze na zimnym po odpaleniu są niskie obroty przez chwilę a potem jest ok, jakby nie wchodził na ssanie. Wszystkie uszczelniacze nowe, przepustnica wymieniona świece też, co może być przyczyną?? Może cewka??? Tylko jak rozpoznać?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!