Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z skrzynią biegów.


Szymanos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Państwa serdecznie. Zacznę od tego że autko zostało zakupione z salonu we wrześniu 2019 roku, jeździło jako demo dla klientów(3,5 tyś przebiegu). Pierwszy miesiąc było wszystko super wiadomo trzeba było poznać samochód, przyzwyczaić się do czegoś nowego. Niestety po pierwszym miesiącu użytkowania zauważyłem problemy w postaci dziwnych dźwięków z wywiewu od strony kierowcy takiego jakby szumienia i drgania drążka zmiany biegów. Po czasie doszedł do tego dziwny dźwięk przy bardziej dynamicznej jeździe w momencie delikatnego przeciągnięcia sprzęgła, taki jakby metaliczny rezonans jakieś blachy, ciężko to nazwać ale brzmi bardzo brzydko. Po kilku dniach następnie pojawiło się piszczenie klocków jak w starym ikarusie na zakręcie, piszczały wyłącznie podczas powolnej jazdy na parkingach itp.  Wiadomo w takiej sytuacji postanowiłem pojechać do serwisu, Panowie w Uni-Car Bydgoszcz oczywiście zrobili z człowieka debila twierdząc ze nic nie słyszą, auto jest sprawne można jeździć. Po 2 tyg i naleganiu z mojej strony przyjęli auto do sprawdzenia ponownie i w ciągu kolejnych 3 godzin stwierdzili że z autem wszystko ok. Minęło około 4/5 miesięcy od tego czasu i nie dawało mi to spokoju więc pojechałem do drugiego serwisu w Bydgoszczy który zdiagnozował mi oczywiście usterkę skrzyni biegów, a w między czasie doszły dźwięki z tyłu auta, takie jakby uderzenia w podwozie na lekkich dziurach. Diagnoza wyglądała tak:

 

Uszkodzona skrzynia biegów

Uszkodzenie w środku baku, urwany element który pływał i powodował dzwięki.

 

Jestem teraz 2 godziny po odebraniu auta i faktycznie udało się usunąć to szumienie z lewego wywiewu i drganie drążka zmiany biegów. Do tego Panowie sprawdzili zaciski które oczyścili i klocki. Okazało się że auto ma klocki TRW które nie są oryginalne i one mogły powodować piszczenie na zakrętach. Również został wymieniony bak paliwa na nowy. Niestety pozostał dziwny metaliczny dźwięk przy przeciągnięciu sprzęgła i to stukanie z tyłu auta w podwozie. 

 

Moje pytanie brzmi czy ktoś z Państwa miał podobne problemy z tymi megankami i czy jest mi w stanie powiedzieć jak to możliwe że auto jest na nie fabrycznych klockach i co mogło być powodem ich zmiany? W szczególności martwi mnie ten dźwięk przy przeciągnięciu tego sprzęgła, jest bardzo donośny i słyszalny w przypadku bardziej dynamicznej jazdy.  Póki co piszczenia przy klockach nie słychać. Chyba że to faktycznie w tym aucie tak brzmi, bo przez ostatnie 3 tyg jeździłem nowym nissanem i mimo kilku prób tego metalicznego dźwięku nie da się wywołać. 

Edytowane przez Szymanos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kupiłem w tym samym czasie, z tym samym przebiegiem 140 KM. Delikatne rzężenie słyszę przy dynamicznym przyspieszaniu. Hamulce piszczały niemal od początku - rdzewieją zaciski i blokują klocki - sam wykonałem konserwację. Ludzie pisali na forum o tym to serwisy kazały sobie płacić za konserwację hamulców. Klocki w oryginale są TRW, mocno pylące, ale za to hamujące. Niby kto by miał założyć zamiennik TRW do "nowego" auta. Na oryginalnych klockach jest napis TRW.

U mnie skrzynia potrafi piszczeć na 5 przy 60 i 6 przy 70 - TTTM.

Stuki z tyłu pojazdu - serwis powinien zrobić myk z pianką w belkę.

Fajnie, że importer stanął na wysokości zadania i wymienili pompę paliwa - nie sądzę, aby wymienili zbiornik. Być może nawet pompa nie była wymieniona. Kłania się niedbały montaż w fabryce a raczej tempo w jakim ludzie to składają.

Uważam, że każde nowe auto będzie odznaczać się jakimiś swoimi typowymi dźwiękami i nie wyszukiwał bym w tym usterki. Mi ten dźwięk przy przeciąganiu się podoba. Po za tym jest nudna cisza. Wcześniej jeździłem MII tam było męcząco ze strony silnika. Nie wiedziałem, że auto może tak cicho pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, za odpowiedz. Odnośnie nieoryginalności tych klocków to są to słowa Pana w serwisie, podobno one miały wyjeżdżać na jakiś całkowicie innych. W poniedziałek będę dzwonił do serwisu, bo miałem dać znać czy wszystko ok, a na pewno u mnie nie występuje on jako delikatny :D Może uda mi się to nagrać i wrzucę, gdyby się okazało że to faktycznie dźwięk auta "naturalny" to będziecie się mogli pośmiać ze mnie. :D Swoją drogą cała operacja trwała prawie 3 miesiące od zgłoszenia, z czego 2 miesiące to było oczekiwanie na bak, a 3 tyg auto na serwisie stało. Więc mam nadzieje że faktycznie go jednak wymienili.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

 

 

 

W dniu 17.07.2020 o 18:46, Szymanos napisał:

Po czasie doszedł do tego dziwny dźwięk przy bardziej dynamicznej jeździe w momencie delikatnego przeciągnięcia sprzęgła, taki jakby metaliczny rezonans jakieś blachy, ciężko to nazwać ale brzmi bardzo brzydko.

W dniu 17.07.2020 o 19:06, szwagier24a napisał:

Uważam, że każde nowe auto będzie odznaczać się jakimiś swoimi typowymi dźwiękami i nie wyszukiwał bym w tym usterki. Mi ten dźwięk przy przeciąganiu się podoba. Po za tym jest nudna cisza. Wcześniej jeździłem MII tam było męcząco ze strony silnika. Nie wiedziałem, że auto może tak cicho pracować.

Ponawiam temat. Posiadam Megane 4 Grandtour 1.3 115 od roku. Praktycznie od początku w czasie zmiany biegów w momencie gdy obroty silnika wynoszą ponad 2000 obrotów a silnik jest rozgrzany, w momencie puszczania sprzęgła z jednoczesnym dodaniem gazu słychać metaliczny terkot .Im wyższe obroty silnika przy zmianie biegów tym dźwięk ten jest głośniejszy. Gdy samochód jest rozpędzony i zmiana biegów dokonywana jest bez dodania gazu wówczas tego dźwięku nie słychać. Szymanos wspomina prawdopodobnie o tym samym dźwięku. Również potwierdza jego występowanie szwagier 24a . Mam w związku z tym pytanie. Czy ktoś z Was ustalił przyczynę występowania tego nietypowego dźwięku oraz czy dokonano skutecznej naprawy eliminującej go? Czy inni forumowicze również mają taki sam problem?

 

 

Edytowane przez Mario44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie znalazłem tam przyczyny i rozwiązania tego problemu. Jeżeli masz w tym zakresie informacje to proszę o krótki opis. Wymieniałem wysprzęglik i przewód hydrauliczny ze spinkami. Nic to nie dało w tym zakresie

Przy użyciu telefonu komórkowego położonego przy pedale sprzęgła udało mi się nagrać ten dźwięk. Słychać go w 23 i 48 sekundzie nagrania. Czy u Ciebie szwagier 24a słychać taki dźwięk? Nie wiem czy jest to kwestia skrzyni biegów czy czegoś innego. Chciałbym o ile to możliwe na przykładzie doświadczeń innych użytkowników Meganek skierować uwagę serwisu na konkretny element układu przeniesienia napędu odpowiedzialny za występowanie tego dźwięku. Nie brzmi to dobrze i obawiam się, że warto to zlokalizować i naprawić jeszcze na gwarancji.   

Sprzęgło.m4a

Edytowane przez Mario44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma grzechotki. Stukanie półosi jest delikatne i sporadyczne - miałem kiedyś malucha to nauczyłem się tak korzystać ze sprzęgła aby jak najmniej obciążać układ napędowy. Jest u mnie delikatne piszczenie na 5 i 6 biegu przy niskich prędkościach. Ale chyba tylko ja je słyszę.

Na grzechotkę skutkowało upuście przewodu pompa sprzęgła wysprzęglik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, szwagier24a napisał:

Na grzechotkę skutkowało upuście przewodu pompa sprzęgła wysprzęglik.

Czy mógłbyś dokładnie opisać rozwiązanie problemu grzechotki bo nastąpiło przekłamanie w wyrazie "upuście" i nie bardzo wiem o co chodzi. Z góry dziekuję

Edytowane przez Mario44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upiecie czyli umocowanie wężyka.

Teraz dopiero odsłuchałem nagrania. Mogę powiedzieć że mam takie same dźwięki.  Mam wrażenie że zbyt wolno zdejmujesz stopę z pedału sprzęgła i ten dźwięk z 23 i 48 sekundy to podczas poślizgu sprzęgła.  Jak dla mnie wszystko w najlepszym porządku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, szwagier24a napisał:

 

Dziękuję za info. Jeżeli masz ten sam dźwięk to znaczy że obaj zbyt wolno ściągamy nogę że sprzęgła :-). Dziwne jest jednak to że dopiero w 10 samochodzie mi sie to objawiło.  Jak dojdę do tego co jest problemem to dam info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 28.06.2022 o 16:01, Mario44 napisał:

Dziękuję za info. Jeżeli masz ten sam dźwięk to znaczy że obaj zbyt wolno ściągamy nogę że sprzęgła :-). Dziwne jest jednak to że dopiero w 10 samochodzie mi sie to objawiło.  Jak dojdę do tego co jest problemem to dam info.

No niekoniecznie. Po prostu masz Renault z nowoczesnym powertraine TCE. U mnie jest to samo rzęrzenie przy ostrzejszym (pod większym obciążeniem) puszczaniu sprzęgła. Moim zdaniem to odgłosy że sprężyn dwumasy one wtedy są bardziej obciążone. Wielokrotnie pokazywałem to serwisowi który "nic nie widzi nic nie słyszy". Identyczny efekt zaobserwowany w zupełnie innym egzemplarzu M IV I Clio (3 cyl)  ale z tym  tą samą skrzynią i dyfrem (zakładam) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dzień dobry, trochę odgrzewam temat z metalicznym stukaniem podczas puszczania sprzęgła. Mam podobny problem tyle, że Meganka z silnikiem 1.6 Sce. Wymienione kompletne sprzęgło z wysprzęglikiem i zero poprawy, nadal pojawia się grzechotka w momencie puszczania sprzęgła i dodaniu gazu. Udało się komuś rozwiązać ten problem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane 4 Grandtour 1.3 115 w manualu. Mam to samo od nowości. Do tej pory zero rozwiązania problemu ze strony serwisu  Pozostaje chyba tylko kwestia pompy sprzęgła lub samego pedału sprzęgła skoro wymiana innych rzeczy nic nie dała. Też czekam na info o przyczynie teĵ wkurzającej przypadłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!