Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Xenon - problemy z jedną lampą


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

 

Nadal walczę z xenonami w Megance II mojej drugiej połówki. Po zakupie ok miesiąc temu było OK - paliło jak złoto.

 

Niestety, od zeszłego tygodnia non stop walka, żeby światła świeciły. Na początku jak jedno zgasło to wymieniłem żarniki (Osram) -  światło od strony pasażera nadal nie świeciło. Sprawdziłem bezpieczniki - wszystko tip top. W sobotę pojechałem do znajomego i razem walczyliśmy - pierwsze co to podpiąłem lampę pasażera na stronę kierowcy - świeciło jak złoto więc lampa jest cacy. W końcu doszliśmy do wniosku, że spróbujemy ukraść prąd z lampy od strony kierowcy na drugą stronę - jak pomyśleliśmy tak zrobiliśmy i wszystko działało - oba xenony paliły, poziomowały i wszystko działało tak jak powinno. Do dzisiaj rana - znowu nie pali xenon od strony pasażera.

 

Kończy mi się pomysłowość i cierpliwość - auto jest świetne, dobrze się prowadzi i zbiera ale tak mnie te xenony drażnią, że psują całkiem dobry obraz tego auta.

 

Pytanie dodatkowe, poza konkursem - czy jest możliwość przerobienia xenonu na zwykłą żarówkę halogenową - chciałbym zachować wygląd auta więc klosze musiałby zostać bo światła są piękne ale chciałbym uniknąć codziennego strachu czy lampa się zapali czy nie.

 

Z góry dzięki za pomoc - mam nadzieję, że społeczność Megane pomoże mi rozwiązać ten problem raz na zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro zabrałeś prąd z lampy obok to może masz problem z przetwornica w tej łapie która żyje swoim życiem ?

odpięcie od niej zasilania i podpięcie ponownie mogło pomoc na chwile i znów nie świeci.

zobacz podmiankę na jakaś używkę z ta przetwornica albo musialbyc zamienić je miejscami i jakby przestała po jakimś czasie świecić to miałbyś werdykt tyle mi przychodzi na myśl.

generalnie jest możliwe przejście na cale ori lampy soczewkowe ale tylko w przypadku liftu przed liftem nie było takich lamp , są firmy w Polsce które dokonują takich przeróbek za nie małe pieniądze jeszcze Ci oczyszcza cała lampę a nawet mogą przerobić Ci xenon na biled wtedy światła bajka na matrycy bez przetwornicy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, przełożę dziś przetwornicę - zderzak ściągam w 5 minut. Na tę chwile tylko w ten sposób jestem w stanie to sprawdzić.

 

Światła na matrycy bajka ale nie będę aż tak inwestował w ten samochód :D Już i tak po zakupie włożyłem 2,5 tys. żeby autko było pico bello a tutaj walka z elementem który najbardziej mi się podoba a najbardziej mnie wkurza :mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam, że jest problem z zapłonnikiem, a nie przetwornicą. Żeby lampa zaświeciła nie może przebijać w oprawce palnika. Tam jest silikonowy izolator i uszkodzony dławi przetwornicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożyłem przetwornice - lampa kierowcy nie świeci, pasażera tak. Ogarnałem nowa, używana przetwornice i na godzinę 21:23 świeci wszystko idealnie.

 

Oby tak zostało

Edytowane przez krzyjac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że to nie będzie naprawa na dwa dni jak ostatnio. Teraz muszę tylko porządek z kablami zrobić bo wczoraj już się ćmok robił więc odpadało jakieś grubsze grzebanie. Jak wszystko się uda i będzie świecić to będę zadowolony w opór. Jak nie to chyba zrezygnuję z xenonów (:mad:) i wstawię zwykłe halogeny na H7.

 

Mój mechanik twierdzi, że to praca plug&play ale coś nie chce mi się wierzyć, że to aż takie łatwe :D

 

Teraz tylko umyć auto, zrobić zdjęcia i można zakładać temacik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik nieco buja w obłokach , jak masz megane II ph1 czyli przed lifta z czerwonymi zegarami to lampy jako lampy mogą pasować a co z ich sterowaniem ?

jeżeli masz ori xenon to nie masz pokrętła z regulacja wysokości świateł , a nie wiem czy wiązka pozwala podczepić taki z aukcji żeby ruszyło silniczkami w lampie .

Jak przejdziesz na halogen to będziesz duzo częściej ściągał ten zderzak :D zgroza megane II :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, zgrozą to są moje xenony. Dziś rano wiadomość od drugiej połówki, że znowu prawe światło nie działa. Nie wiem już co robić - chyba coś robi zwarcie i pali przetwornicę w tej lampie bo już nie wiem co mam robić. Chyba faktycznie przejdę na halogen, nawet jak będę ściągał zderzak raz na miesiąc to i tak będzie rzadziej niż z xenonem a nie będę ładował kasy w przetwornice, żarniki i inne pierdoły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jasne, ale prowadzenie zasilania jednej lampy od drugiej w miarę nowoczesnym aucie jakim jest megane 2 to rozwiązania które robiłem w Golfie 1 gdzie jedyna elektronika to radio ;).

Trzymanie klucza i rzeźbienie owszem, ale trzeba się na tym trochę znać :). Wymienianie w ciemno nigdy nie jest tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie było prądu w pinie od xenonów zanim pociągnąłem nowy przewód to jaka jest różnica jakim przewodem idzie prąd - nowym czy starym?

 

O dziwo tu nie chodzi o to, że pali mi przetwornicę bo dzisiaj światła obydwa palą się normalnie. Jeżeli bym coś mówiąc brzydko spier*** z nowym kablem to po prostu przetwornica by umarła i nigdy więcej nie xenon by się nie zapalił. A tutaj po dwóch dniach nie mocy zaczyna świecić jak gdyby nigdy nic. To mnie zastanawia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, krzyjac napisał:

To mnie zastanawia...

Napisałem powyżej o zapłonniku.Tam przed zapłonem jest ponad 20 000V. Przy wilgotnym powietrzu przebija napięcie do masy i blokuje przetwornicę, a światła brak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!