Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd zmiennych faz rozrządu


Majczel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Niedawno w mojej megance wystąpił problem z gaśnięciem silnika chwilę po odpaleniu. U mechanika po podpięciu do komputera wyszły błędy zmiennych faz rozrządu. Jednak problem jest w tym że ja mam silnik 1.6 w wersji 101 KM czyli z tego co wiem (z tego forum zresztą) silnik gdzie zmiennych faz rozrządu wgl nie ma. Zapomniałem o to spytać także może ktoś tutaj mi to wyjaśni. Jestem zupełnym laikiem jak chodzi o mechanikę ale wydaje mi się to ciekawe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były w ogóle meganki III z 1.6 bez "koła" ? u mnie fabryczne siedzi 200k prawie, grzechocze tylko zimą bo auto jeździ od roku głownie tylko piątek- niedziela i wszystko ok. Teraz mi zagrzechotala w lato lekko może z dwa razy, ale wyznaje zasadę jak coś się dzieje to auto musi dostać w palnik, i rzeczywiście nie tykam się niczego, przepustnicy nie czyściłem a zrobilem 60kkm w 2.5 roku ani innych cudów, tylko świece co drugą wymiane filtrów i oleju i auto jak tylko np ma za niskie obroty pod odpaleniu ( stojąc prawie tydzień na parkingu) to z zegarkiem w ręku nie liczę obrotów silnika i terkotania po karoserii tylko robi ok 900km dziennie i chodzi jak zloto po takim przepałowaniu. 
Kończąc OT: Mi też grzechocze, zimą szczególnie, a leje bardzo dobry jakościowo olej, i zmieniam 2/3 razy do roku. Clipa trzeba podlączyć i jeśli jest koło to może faktycznie już trzeba je zmienić. Nic nie jest wieczne

Nie wiem jak u innych użytkowników 1.6 ale u mnie slychać zmiane faz i auto dostaje kopa, zamulone jest jazdą po mieście i nawet pałowanie jak w RS'ie nie pomaga, tylko jazda autostradą na dłuższym odcinku pomaga w moim przypadku.

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były wersje 100KM bez koła zmiennych faz rozrządu, miały wtedy skrzynię 5 biegową.

Łatwo poznać wersję po silniku, jeżeli tuż za wlewem oleju jest pionowy zawór z wtyczką elektryczną to jest koło zmiennych faz i wtedy ma 113KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, czik3n napisał:

Nie wiem jak u innych użytkowników 1.6 ale u mnie slychać zmiane faz i auto dostaje kopa, zamulone jest jazdą po mieście i nawet pałowanie jak w RS'ie nie pomaga, tylko jazda autostradą na dłuższym odcinku pomaga w moim przypadku.

Jest to regułą dla wszystkich silników - w przypadku dużego udziału jazdy po mieście.

Są megane 3/1,6 z silnikiem k4m848 z kzfr o mocy 100 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego tematu wynika tyle, że 848 nie ma kzfr, a tylko jedna osoba twierdzi inaczej w jednym poście. Zdjęcia silników z ogłoszeń, specyfikacja techniczna doświadczenia zdecydowanej większości użytkowników potwierdzają moją opinię, że 848 nie ma, a 858 ma kzfr. Mam 858 u siebie i ma kzfr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!