Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd zmiennych faz rozrządu


Majczel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Niedawno w mojej megance wystąpił problem z gaśnięciem silnika chwilę po odpaleniu. U mechanika po podpięciu do komputera wyszły błędy zmiennych faz rozrządu. Jednak problem jest w tym że ja mam silnik 1.6 w wersji 101 KM czyli z tego co wiem (z tego forum zresztą) silnik gdzie zmiennych faz rozrządu wgl nie ma. Zapomniałem o to spytać także może ktoś tutaj mi to wyjaśni. Jestem zupełnym laikiem jak chodzi o mechanikę ale wydaje mi się to ciekawe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były w ogóle meganki III z 1.6 bez "koła" ? u mnie fabryczne siedzi 200k prawie, grzechocze tylko zimą bo auto jeździ od roku głownie tylko piątek- niedziela i wszystko ok. Teraz mi zagrzechotala w lato lekko może z dwa razy, ale wyznaje zasadę jak coś się dzieje to auto musi dostać w palnik, i rzeczywiście nie tykam się niczego, przepustnicy nie czyściłem a zrobilem 60kkm w 2.5 roku ani innych cudów, tylko świece co drugą wymiane filtrów i oleju i auto jak tylko np ma za niskie obroty pod odpaleniu ( stojąc prawie tydzień na parkingu) to z zegarkiem w ręku nie liczę obrotów silnika i terkotania po karoserii tylko robi ok 900km dziennie i chodzi jak zloto po takim przepałowaniu. 
Kończąc OT: Mi też grzechocze, zimą szczególnie, a leje bardzo dobry jakościowo olej, i zmieniam 2/3 razy do roku. Clipa trzeba podlączyć i jeśli jest koło to może faktycznie już trzeba je zmienić. Nic nie jest wieczne

Nie wiem jak u innych użytkowników 1.6 ale u mnie slychać zmiane faz i auto dostaje kopa, zamulone jest jazdą po mieście i nawet pałowanie jak w RS'ie nie pomaga, tylko jazda autostradą na dłuższym odcinku pomaga w moim przypadku.

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza