Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd zmiennych faz rozrządu


Majczel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Niedawno w mojej megance wystąpił problem z gaśnięciem silnika chwilę po odpaleniu. U mechanika po podpięciu do komputera wyszły błędy zmiennych faz rozrządu. Jednak problem jest w tym że ja mam silnik 1.6 w wersji 101 KM czyli z tego co wiem (z tego forum zresztą) silnik gdzie zmiennych faz rozrządu wgl nie ma. Zapomniałem o to spytać także może ktoś tutaj mi to wyjaśni. Jestem zupełnym laikiem jak chodzi o mechanikę ale wydaje mi się to ciekawe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były w ogóle meganki III z 1.6 bez "koła" ? u mnie fabryczne siedzi 200k prawie, grzechocze tylko zimą bo auto jeździ od roku głownie tylko piątek- niedziela i wszystko ok. Teraz mi zagrzechotala w lato lekko może z dwa razy, ale wyznaje zasadę jak coś się dzieje to auto musi dostać w palnik, i rzeczywiście nie tykam się niczego, przepustnicy nie czyściłem a zrobilem 60kkm w 2.5 roku ani innych cudów, tylko świece co drugą wymiane filtrów i oleju i auto jak tylko np ma za niskie obroty pod odpaleniu ( stojąc prawie tydzień na parkingu) to z zegarkiem w ręku nie liczę obrotów silnika i terkotania po karoserii tylko robi ok 900km dziennie i chodzi jak zloto po takim przepałowaniu. 
Kończąc OT: Mi też grzechocze, zimą szczególnie, a leje bardzo dobry jakościowo olej, i zmieniam 2/3 razy do roku. Clipa trzeba podlączyć i jeśli jest koło to może faktycznie już trzeba je zmienić. Nic nie jest wieczne

Nie wiem jak u innych użytkowników 1.6 ale u mnie slychać zmiane faz i auto dostaje kopa, zamulone jest jazdą po mieście i nawet pałowanie jak w RS'ie nie pomaga, tylko jazda autostradą na dłuższym odcinku pomaga w moim przypadku.

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były wersje 100KM bez koła zmiennych faz rozrządu, miały wtedy skrzynię 5 biegową.

Łatwo poznać wersję po silniku, jeżeli tuż za wlewem oleju jest pionowy zawór z wtyczką elektryczną to jest koło zmiennych faz i wtedy ma 113KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, czik3n napisał:

Nie wiem jak u innych użytkowników 1.6 ale u mnie slychać zmiane faz i auto dostaje kopa, zamulone jest jazdą po mieście i nawet pałowanie jak w RS'ie nie pomaga, tylko jazda autostradą na dłuższym odcinku pomaga w moim przypadku.

Jest to regułą dla wszystkich silników - w przypadku dużego udziału jazdy po mieście.

Są megane 3/1,6 z silnikiem k4m848 z kzfr o mocy 100 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego tematu wynika tyle, że 848 nie ma kzfr, a tylko jedna osoba twierdzi inaczej w jednym poście. Zdjęcia silników z ogłoszeń, specyfikacja techniczna doświadczenia zdecydowanej większości użytkowników potwierdzają moją opinię, że 848 nie ma, a 858 ma kzfr. Mam 858 u siebie i ma kzfr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!