Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana koła pasowego wału


ArturMegane

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do wymiany koła pasowego wału, bo zauważyłem że zaczeło mi się lekko chwiać na boki i trzęsie trochę silnikiem :)

Przy wymianie tego koła trzeba coś blokować czy po prostu wystarczy je odkręcić i założyć nowe?

 

Jaki koszt u mechanika za wymianę? Czy lepiej wymienić samemu? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku powinieneś mieć klin na wale rozrządu, więc ten się nie przestawi (ale gdy nie ma pewności można sprawdzić blokadami).

Koło pasowe odkręcasz pneumatem, najpierw oczywiście demontaż paska akcesoriów.

Nowa śruba, przykręcasz nowe koło, zakładasz pasek i po wszystkim.

Prosta sprawa, dostęp w tym silniku jest przyzwoity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

W którym miejscu dokładnie blokuje się wał?

Zabrałem się wczoraj za wymianę koła pasowego, ale zrezygnowałem, bo wygląda dobrze :) nie ma luzów, guma na kole wygląda jak nowa, zero pęknięć. Ma tylko inny kolor, taki jakby rdzy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejsce na blokadę jest w bloku silnika, od przodu, blisko skrzyni biegów. Odkręcasz śrubę typu odwrócony torx i tam wkładasz blokadę. Pamiętaj, że w wale są dwa miejsca, w które może wskoczyć blokada, dlatego należy sprawdzić górny martwy punkt w pierwszym cylindrze od strony rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam!
I jak tam wymiana, był ten klin? Ja będę też wymieniał u siebie te koło pasowe tylko mam dylemat... Tam jest ten klin ? XD Wszędzie widzę sprzeczne wersje, w starych autach I i II nie ma raczej klina bo znalazłem temat jak jeden koleś tak silnik załatwił XD 
Ja mam megane III 2009r, 1.6.

1.6L 101km

 

hhmm ponoć jest klin

yujyjyj.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Co myślicie o tych kołach? Są dużo tańsze, a wyglądają chyba dobrze :)

https://allegro.pl/oferta/renault-clio-kangoo-dacia-1-5dci-kolo-pasowe-eur6-9715025572

https://allegro.pl/oferta/renault-nissan-1-5-dci-kolo-pasowe-123031777r-10248273208

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Cześć!

Odkopuję temat, przymierzam się właśnie do wymiany w M1 Ph2 1.6 16V 107KM (bez klina) koła pasowego, bo rozleciało się w drobny mak, na szczęście zdążyłem dojechać do domu. Pasek osprzętu zrzucony, nadkole zdjęte. Pytanie, jak najprościej ustawić GMP (nigdy nie grzebałem przy rozrządzie), żeby zablokować trzpieniem wał korbowy? I drugie pytanie, blokadę wału stosować podczas odkręcania/dokręcania śruby koła pasowego czy tylko podczas dokręcania? Będę wdzięczny za pomoc! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!