Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Heja!!! Czy ktoś może mi powiedzieć co się dzieje z moim autkiem? Podaje objawy: podczas hamowania, nawet przy delikatnym naciśnieciu pedału hamulca, pedał pulsuje i czuć że auto hamuje tak jakby pulsacyjnie :mrgreen: Czy ktoś już miał takie objawy???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź tarczy czy nie są krzywe oraz bębny czy nie są jajowate...

 

dzieki bardzo, trzeba bedzie tak zrobic..... mam nadzieje z :roll: e to tylko to :roll:

 

[ Dodano: 2008-09-04, 11:38 ]

Witam po raz kolejny!

Ciagle wystepuje ten sam problem, pomimo tego ze juz odwiedzilem kilku mechanikow!!!

Tarcze i bebny zostaly pomierzone, nowy plyn hamulcowy i ciagle nic... tzn. podczas hamowania, czasem mniej, czasem bardziej odczuwa sie pulsowanie.

Czy ktos spotkal sie juz z czyms takim??????

:cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

W mojej Megi phI od kilku dni mogę zaobserwować takie same objawy. W sumie zaczęło się to od czasu gdy miałem zmieniane sworznie wahaczy. U mnie czasami hamuje normalnie a czasami tak delikatnie drży pedał hamulca, tak jakby ABS działał :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie coś czasem, Easy zdaje się to przerabiał u siebie, tu chodzi chyba o asystenta hamowania, czy coś takiego, w szukajkę wrzuć ten temat "asystent hamowania", czy coś w ten deseń, Easy by się tutaj więcej wypowiedział. Ja tak czasem mam ale jakoś mi to nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie <czerwona> W moim przypadku problem z drgającym pedałem hamulca zakonczył sie w momencie wymiany pierścienia ABS-u w lewym przednim kole. Jeden z ząbków był uderzony młotkiem i sklepany praktycznie na równo. Teraz juz wszystko wróciło do normy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Mnie również dopadł problem zbyt wczesnego ABS-u. Przeszukałem Forum i narzuciło mi się kilka pytań:

1. U mnie podczas pulsowania pedału hamulca nie świeci się kontrolka ABS. Gdzieś wyczytałem, że powinna się odzywać: http://megane.com.pl/scenic-i-phi-dziwne-z...m?highlight=abs.

2. Byłem w ASO na diagnostyce i komputer wskazał uszkodzenie pierścienia ABS w tylnym lewym kole. Czy tą usterkę da się wykryć na kompie?

3. Jakie wymiary ma ten pierścień? Szukałem na allegro i są tam pierścienie o różnej szerokości i liczbie zębów.

4. Czy wymiana pierścienia na tylnej osi jest skomplikowana, czy raczej dźwignie to przeciętny mechanik?

Z góry dziękuję za każdą podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczas pulsowania pedału hamulca nie świeci się kontrolka ABS

I tak ma być! Kontrolka ABS-u zapala się przy uruchamianiu auta oraz gdy jest wykryta usterka w tym systemie.

Co do wymiany - było to opisane na forum, pierścienie nowe znajdziesz na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź :-)

Przeszukałem wcześniej Forum i znalazłem jedynie informację, że tarcza w tylnym kole zintegrowana jest z piastą i właśnie z tym pierścieniem. Nie orientujesz się czy można wymienić sam pierścień, czy raczej trzeba to zrobić łącznie z piastą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja wiedza w tym temacie pochodzi z forum, nie robiłem tego własnoręcznie. Czy świeci Ci błąd ABS? Jak kontrolka nie świeci w czasie jazdy tzn że wszystko jest ok i nie musisz nic wymieniać. Może komputer pokazał tylko błąd tymczasowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeżeli kontrolka ABS nie pali się podczas jazdy i podczas pulsowania pedału hamulca, to sprawcą zamieszania nie jest pierścień? Znalazłem na Forum info o zaworku serwa hamulca. Może to w pierwszej kolejności sprawdzić...

 

Jeszcze tylko jedno pytanie. Nawet jeżeli to pierścień jest uszkodzony, to można z tym jeździć? Nie wiem czy uda mi się to załatwić przed urlopem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakk, musisz zobaczyć ten pierścień na własne oczy, żeby ocenić czy jest pęknięty. Przeważnie po jego pęknięciu pokazuje sie błąd, bo zęby na pierścieniu w miejscu pęknięcia są w innej odległości od siebie i czujnik to wyłapuje przy zliczaniu impulsów.

 

Nawet jeżeli to pierścień jest uszkodzony, to można z tym jeździć?

Można, tylko ABS nie będzie działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!