Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

BŁĄD P0300, P0304, P351/2/3/4, P2502


RENAULT.MEGANE.II.CC

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

auto rocznik 2004, 1.6 16V K4M.
Rozrząd po wymianie wraz z KZFR ca. 30 000 km temu.
Po wymianie alternatora i paska.
W trakcie jazdy problemów w zasadzie brak, ale po podpięciu pod komputer następujące błędy:

1. 2502 "Charging system voltage"
2. 0300 - wypadające zapłony
3. 0304 - misfire cylinder 4

4. 0351/2/3/4 (błędy pojawiły się po wymianie alternatora)

Po skasowaniu najpierw powraca P0300 i P0304, które były przed wymianą alternatora (sprawdzone cewki i świece metodą podmiany, problem cały czas z 4 cylindrem)
stąd specjalnie nie wiem co się dzieje.


Najpierw prośba o wstępną ocenę, co może powodować wypadanie zapłonu na 4 cylindrze (oprócz cewki, świecy),czy konieczna będzie interwencja elektronika.

Uprzejmie proszę o Waszą pomoc.

OBD2.pdf

Edytowane przez RENAULT.MEGANE.II.CC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli alternator był wymieniany na inny trzeba go przypisać w UPC. Oby tylko nie był z diesla, bo takiej opcji nie ma.

Jeśli wymiana cewki i świecy na 4 cylindrze nie przyniosła poprawy należy zmierzyć kompresję.  Podmiana miejscami przy uszkodzonej cewce paraliżuje zespół i może wprowadzać w błąd.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedz.

Jeśli wspominasz o alternatorze jest sprawdzony po nr. i wszystko się zgadza, pochodzi od 1.6 benzyny czyli ok. Przypisanie powinno spowodować brak błędów P0351/2/3/4 i P02502 dobrze myślę? 

 

Kompresji pewnie nie zmierzę w domowym warsztacie, ale raz jeszcze dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez instalacji LPG,

orientujesz się czy jestem w stanie wykonać taki pomiar manometrem samochodowym za 20-30zl?

 

Problem z wypadaniem zapłonu rozpoczął się po pęknięciu węża paliwa... Może powinienym szukać rozwiązania z wtryskiem benzyny.

 

Edytowane przez RENAULT.MEGANE.II.CC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, RENAULT.MEGANE.II.CC napisał:

Może powinienym szukać rozwiązania z wtryskiem benzyny.

Zacierający się wtrysk - możliwe.

Orientacyjną kompresję zmierzysz w dwie osoby. W pełni naładowany akumulator, wykręcone świece i odcięty zapłon przy kręceniu rozrusznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, RENAULT.MEGANE.II.CC napisał:

Problem z wypadaniem zapłonu rozpoczął się po pęknięciu węża paliwa...

Może powinienym szukać rozwiązania z wtryskiem benzyny.

Zamień wtrysk 4-ty z innym wtryskiem - to się przekonasz, czy błąd się przeniósł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim wielkie dzięki za próbę rozwiązania mojego problemu,

 

będę informował na forum jaka była przyczyna powstania tego rodzaju błędów w moim przypadku i sposób ich usunięcia. Tymczasem będę sprawdzał wtryski benzyny i mierzył kompresje na cylindrach,

aby ustalić możliwą przyczynę wypadania zapłonów (błędy P0300 i P0304).

 

także, aby pozbyć się reszty wspomnianych błędów ( P0351/2/3/4 i P02502)  przypisać alternator w UPC, ponieważ był wymieniany.

 

Jeśli ktoś miał podobne problemy lub rozwiązywał podobne historie to każdy komentarz jest dla mnie wartościowy.

 

Pozdrawiam szczególnie Andrzej-2010jabrzeszwagier24a

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator u mnie jest ze zintegrowanym regulatorem (podsyłam zdjęcia), w wymienionym był problem ze sprzęgłem - koszt nowego sprzęgła i wymiana za pomocą specjalnego klucza lub nasadki skłoniła mnie do wymiany całego alternatora.

Używany z wysyłką kosztował mniej niż nowe sprzegiełko - trzeba uważać, żeby alternator miał ten sam nr. i najlepiej pochodził od identycznego samochodu (rok, silnik itd.).

 

Znalazłem temat na "scenic-forum" z objawami jak u mnie o których nie wspominałem, a wystąpiły również (błędy ESP, ABS, i 'check'a'. Poza tym wydaje się że pali na 3 gary) - 

dokonam wstępnych oględzin rampy z wtryskami i spróbuję przełożyć wtrysk 1 z 4 w celu ustalenia, czy rzeczywiście może być to powód wypadania zapłonu 4 (błąd P0304).

 

Dodaję link z konkretnym opisem i zdjęciami dla zainteresowanych:

https://[ciach]-forum.pl/Watek-Amatorskie-czyszczenie-wtryskiwaczy-benzynowych-Renault-2-0-16V-1-6-16V

 

 

IMG_20200906_142021888.jpg

IMG_20200906_142028990.jpg

Edytowane przez RENAULT.MEGANE.II.CC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, RENAULT.MEGANE.II.CC napisał:

Alternator u mnie jest ze zintegrowanym regulatorem (podsyłam zdjęcia),

 - w wymienionym był problem ze sprzęgłem - koszt nowego i wymiana za pomocą

specjalnego klucza lub nasadki skłoniła mnie do wymiany całej części na używany.

Regulator jest przykręcany- nie jest zintegrowany z alternatorem,

Sprzęgło 1-no kierunkowe alternatora - podlega wymianie ;

   - zatrzymaj swój alternator bo na 100 % masz sprawny,

  - może się okazać za jakiś czas, że zamienił stryjek siekierkę na kijek "  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!