Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

tomaszi84

Megane II phII Megane II kręci ale nie odpala

Recommended Posts

Witajcie forumowicze

Po 4 latach miłej współpracy z moją Megi 2,0b (na podtlenku LPG) z 2006 roku przyszedł czas na zgrzyt.

Wróciłem z pracy normalnie. Auto zachowywało się jak zwykle. Po 3 godzinach wsiadłem i już nie odpaliło. Kręci, żadne kontrolki się nie świecą, na wyświetlaczu żadnych komunikatów, kierownicę odblokowuje.

Z racji posiadania LPG przełączyłem na tryb awaryjny odpalania na gazie i też nic. Myślę, że to wyklucza jakieś awarie ze strony układu paliwowego. Chyba, że nie...?

Nie mam możliwości na razie podpięcia pod żadnego kompa, więc odpiąłem wtyczki z cewek i podłączyłem multimetr. Na każdej na początku kręcenia rozrusznikiem pojawiają się wartości, żeby po chwili przy dalszym kręceniu się zerować.  Chyba nie tak to powinno wyglądać?

Jakieś pomysły? Czujniki wału i wałka?

Za wszelką pomoc z góry dziękuję!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wału wyzionął ducha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi przy uszkodzonym czujniku wału odpalał z głęboko wciśniętym pedale gazu (długo załamywał), ale brak było wolnych obrotów. Ja kupowałem Delphi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wciskałem gaz ale nie do końca, spróbuję. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szkoda akumulatora. To nic nie zmienia faktu że trzeba kupić i wymienić na nowy sprawny czujnik. I tak się nie da jeździć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawa załatwiona (przynajmniej na postoju). Diagnoza trafna, po wymianie czujnika auto odpala (późno skończyłem więc nie testowałem w ruchu).

Gdyby kogoś interesowało b to po demontażu akumulatora i jego podstawy da się spokojnie dojść do czujnika z góry (jak jest kanał to z dołu może być łatwiej), chyba że w aucie jest podtlenek LPG jak u mnie, to parę dodatkowych ustrojstw przeszkadza na dojściu, ale da się zrobić.

Dzięki za odzew.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W 2,0 jest  trudniejszy dostęp  jak w 1,6, ale akumulatora nie wyjmowałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aby wymienić czujnik potrzebna grzechotka 1/4" nasadka 10 długa. Jeżeli nad obudową termostatu jest reduktor to pozamiecione.

Kanał nie wiele pomoże bo i tak nie widać czujnika bo jest nad kołnierzem skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jednak się udało i wystarczyła oczkowa 10tka, na szczęście śrubka poszła po zluzowaniu kluczem w palcach. Jeśli jest LPG właśnie pomaga wyciągnięcie akumulatora i jego podstawy żeby móc "zanurkować" od strony blotnika do komory i włożyć rękę trochę z boku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...