Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd 'Ryzyko Awarii Silnika' i spadek mocy.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dzisiaj przytrafiła mi się niemiła sytuacja w moim Megane (Silnik 1.6 110ps).

Stojąc na światłach pod górkę po około 10 sekundach ni stąd ni z owąd zaświeciła mi się na czerwono kontrolka STOP oraz napis "Ryzyko Awarii Silnika"

Zaniepokojony sytuacja chciałem jak najszybciej ruszyć spod świateł i zjechać w najbliższym możliwym miejscu, jednakże ku mojemu zdziwieniu podczas próby ruszenia, auto wyraźnie utraciło moc?

Udało mi się doturlać na pobliski przystanek gdzie zgasiłem auto, a po przeczekaniu około dwóch minut uruchomiłem i żadnego błędu już nie było, moc także wróciła do normy i bez żadnych problemów dojechałem do domu.

Na miejscu oczywiście dokonałem sprawdzenia stanu płynów, wszystko jest w porządku.

Dodam, że do wyświetlonego napisu STOP oraz informacji o ryzyku awarii nie wyświetliła się żadna inna kontrolka.

Czy ktoś orientuje się o co może chodzić?

Miał ktoś taką sytuację?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Blackeerr napisał:

ni stąd ni z owąd zaświeciła mi się na czerwono kontrolka STOP oraz napis "Ryzyko Awarii Silnika"

Praktyka pokazuje, że błędy po takim komunikacje zapisują się w sterowniku ecu;

   1/ jeżeli wystąpiło to tylko raz - to mógł być to incydent,

   2/ warto przeczyścić wszelkie styki - Kontakt 60 ;

          -  szczególnie czujników położenia wału i wałka, potencjometru gazu, wtrysków,

          -  prześwietlić styki w skrzynce UPC,

   3/  przegonić auto na wysokich obrotach,

   4/  jeżeli przeważa jazda na krótkich odcinkach, po mieście;

         -  należy te jazdy w miarę możliwości ograniczyć,

         -  częściej przeganiać auto na wysokich obrotach, ale bezpieczna prędkość,

   5/ wymienić świece,

   6/ zadbać o czystość i suchość cewek zapłonowych,

   7/ kiedy była wymiana rozrządu?

   8/ czy jest instalacja gazowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Praktyka pokazuje, że błędy po takim komunikacje zapisują się w sterowniku ecu;

   1/ jeżeli wystąpiło to tylko raz - to mógł być to incydent,

   2/ warto przeczyścić wszelkie styki - Kontakt 60 ;

          -  szczególnie czujników położenia wału i wałka, potencjometru gazu, wtrysków,

          -  prześwietlić styki w skrzynce UPC,

   3/  przegonić auto na wysokich obrotach,

   4/  jeżeli przeważa jazda na krótkich odcinkach, po mieście;

         -  należy te jazdy w miarę możliwości ograniczyć,

         -  częściej przeganiać auto na wysokich obrotach, ale bezpieczna prędkość,

   5/ wymienić świece,

   6/ zadbać o czystość i suchość cewek zapłonowych,

   7/ kiedy była wymiana rozrządu?

   8/ czy jest instalacja gazowa?

Witam ponownie,

dzisiaj kolejny raz pojawił się ten sam problem...

Co ciekawie tym razem po "osłabieniu" silnika zdecydowałem się pojechać kawałek dalej aby sprawdzić co się będzie działo i tu ku mojemu zaskoczeniu auto jakby po chwili odzyskało moc, ale za to zaczęło sobie samoczynnie "jechać"? Wyglądało to w taki sposób, że podczas wrzucania biegu auto samo sobie dodawało gazu (ale nie fizycznie, pedał był na swoim miejscu) i utrzymywało stałą prędkość choćbym jechał na tempomacie. Sytuację ponownie uratowało zatrzymanie na boku i powtórne wyłączenie/załączenie silnika...

 

Jeśli chodzi o punkty, które przedstawiłeś to:

1. na pewno w takim razie odpada.

2. jeśli nie będzie już pomysłów to zrobie to.

3. przeganiałem, nic. chociaż spróbuje jeszcze.

4. to fakt przeważa, ale czy to naprawdę może być powodem?

5. tutaj się zastanawiam nad wymianą, ale może ktoś jeszcze coś doda?

6. jak wyżej.

7. wymiana była przy 96000 jest 145000.

8. nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Blackeerr napisał:

Praktyka pokazuje, że błędy po takim komunikacje zapisują się w sterowniku ecu;

Chcesz znać dokładny powód ;

    - podłącz clipa,

19 minut temu, Blackeerr napisał:

4. to fakt przeważa, ale czy to naprawdę może być powodem?

 

Poczytaj o katalizatorze i wpływie na jego stan takiego charakteru jazd,

21 minut temu, Blackeerr napisał:

3. przeganiałem, nic. chociaż spróbuje jeszcze.

Przeganianie auta na wysokich obrotach na trasie  > 100 km;

    - należy powtarzać systematycznie przy takim charakterze jazd,

   -  aby doszło do przedmuchania katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!