Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III ph III k9k 636 nierówna praca na zimnym silniku


kudi86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów.

Przepraszam jeśli powtarzam temat ale przeglądając forum od dłuższego czasu nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi odnośnie mojego auta.

Otóż, sprawa ma się następująco. Po odpaleniu samochodu, silnik przez kilka sekund pracuje normalnie, po czym obroty zaczynają falować i silnik mam wrażenie jak by pracował na 3 cylindrach.

Podczas jazdy potrafi chwilę poszarpać a później w miarę nagrzewania się silnika objawy te ustępują.

Choć mam wrażenie nie do końca bo czasem słychać klepoczące wtryski.

Dodam że podstawy co wyczytałem tu na forum już zrobiłem.

Wymieniłem filtr paliwa i powietrza, sprawdziłem i wymieniłem świece żarowe ( jedna była spalona), sprawdziłem układ dolotowy wydaje się być szczelny, czyściłem EGR  i wymieniłem akumulator.

Nie przyniosło to żadnego skutku.

Sprawdzałem korekty wtryskiwaczy i niby są w normie choć jeden wtrysk odstaję.

Z braku dalszych pomysłów oddałem auto do sprawdzenia w ASO i ku mojemu zaskoczeniu po ponad 4 dniach testów i sprawdzania panowie powiedzieli mi że problem jest ale nie mogą go zdiagnozować, bo komputer nie pokazuje żadnych błędów.

Doradzili mi tylko żebym jeździł do momentu aż nie pojawi się jakiś błąd a jak się pojawi mam się do nich zgłosić.

Jak się zapytałem czy to przypadkiem nie wtryski, odpowiedzieli mi że zawsze jak jest problem z wtryskiem to pojawia się błąd.

I teraz pytanie do forumowiczów czy miał ktoś problem z wtryskami i nie miał żadnego błędu?

I drugie pytanie mam dwa wtryski z nissana z identycznym silnikiem po wypadku i czy w celu sprawdzenia muszę je odrazy kodować, czy można na próbę założyć bez kodowania i sprawdzić czy przyniesie to spodziewany efekt?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej je wyjąć i dać do dobrego serwisu do sprawdzenia. Ja wymieniłem niepotrzebnie, bo problem dotyczył sterownika. Także nie warto być w gorącej wodzie kąpanym. Myślę, że warto by zrobić dwie rzeczy teraz, dać te wtryski do sprawdzenia i zmierzyć na zimnym kompresje. Jak nie wywala błędów na serwisowym CLIPe to i raczej elektronika w porządku. Z kodowaniem tych wtryskiwaczy to wyższa matematyka, bo wygląda na to, że nie wszystkie interfejsy diagnostyczne nawet z takową opcją sobie z tym radzą. Na pewno zrobi to dobrze CLIP

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie też masz syndrom nierównej pracy silnika k9k 636 na zimnym silniku. Link do poczytania o tym problemie. https://megane.com.pl/topic/76006-szarpanie-silnikiem-na-zimno/page/3/#comments

Oczywiście może być coś zgoła innego ale warto zwrócić uwagę na powyższy problem. 

 

Edytowane przez aniewa
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem Aniewa, na moje "chłopskie myślenie" nie składa się to. Po 1 jeżeli jest problem z softem, to on musiał być od nowości, rozumiem, że u kolegi problem pojawił się po jakimś czasie? 2 ASO ma obowiązek aktualizacji oprogramowania jeżeli takowe jest dostępne a samochód jest na serwisie. W takim przypadku to już w ogóle musieli się temu przyglądać. Aha, wtryski muszą być zakodowane, inaczej nie będą dobrze pracować. ps. Po moim doświadczeniu mogę także napisać, że te sterowniki silnika nie są jakimś mocnym punktem całości.

Edytowane przez omega
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dziękuję panowie za odpowiedzi. Tak mam ten samochód już 4 lata i do tej pory jeździł wzorowo. Problem zaczął się we wrześniu. A w ASO powiedzieli mi że kompresja jest ok. Dodam tylko że mieszkam w Niemczech i próbowałem znaleźć firmę która mi sprawdzi wtryski. Znalazłem koszt sprawdzenia 1 wtrysku 60 euro i tylko się dowiem czy są sprawne czy nie. Na pobliskim szrocie znalazłem rozbitego qashqai z identycznym silnikiem sprawdziłem numery na wtysku i również takie same. Więc wpadłem na pomysł że kupię dwa i zamienie bo to w tym modelu są łatwo dostępne. Tylko to kodowanie troszkę mnie przeraża clipa (clona) już zamówiłem i mam nadzieję że się uda. Mam tylko prośbę jak by ktoś mi mógł opisać krok po kroku jak wygląda takie kodowanie clipem. Dodam tylko że do tej pory bawiłem się tylko ds150e ale to był program bardzo prosty i sam prowadził za ręką nim (wymieniałem i kodowalem nim wtryski w Vivaro).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

60 Euro to bez sensu, ja za nowe zapłaciłem po 650zł. Wiesz co, jak miałbym Ci doradzić, to zacząłbym od sterownika, kupiłem sobie dwa za 50zł i 150zł Ten za 150zł to jak to mówią handlarze "igła". Zrobienie klona od 150zł/szt. Montaż/demontaż 5 min. Wygląda na to, że te wtryski prawie pancerne są, bo ja omyłkowo wymieniłem przy prawie 400k km. Kuzyn ma przejechane >600k km a sterownik jak jeszcze Ci nie padł, to padnie, bo to jak pisałem słabszy element całości. CLIP wymaga Win7 Widziałem jak mi mechanik kodował te wtryski, ale nie tak dokładnie, zrobił to szybko i wydaje się prosto, wiec jakiejś ameryki pewnie nie ma. Na pewno gdzie na YouTube znajdziesz instrukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kudi86 napisał:

oddałem auto do sprawdzenia w ASO i ku mojemu zaskoczeniu po ponad 4 dniach testów i sprawdzania,

panowie powiedzieli mi że problem jest ale nie mogą go zdiagnozować, bo komputer nie pokazuje żadnych błędów.

Jeżeli mechanik twierdzi;

   - w sterowniku nie ma kodów błędów ,

   - a silnik nadal źle pracuje,

  -  to natychmiast należy zmienić mechanika,

12 godzin temu, kudi86 napisał:

Wymieniłem filtr paliwa i powietrza, sprawdziłem i wymieniłem świece żarowe ( jedna była spalona),

 -sprawdziłem układ dolotowy wydaje się być szczelny, czyściłem EGR  i wymieniłem akumulator.

Nie przyniosło to żadnego skutku.

 

1 godzinę temu, kudi86 napisał:

A w ASO powiedzieli mi że kompresja jest ok.

Do przeczyszczenia;

  -  przepływomierz + nowy oring,

  -  map - sensor, oraz zadbać o szczelność jego montażu,

  -  przeczyszczenie styków oraz czoła czujników ;

       -  położenia wału, wałka rozrządu,

      -  czujnika temperatury płynu chłodzącego,

11 godzin temu, omega napisał:

Najlepiej je wyjąć i dać do dobrego serwisu do sprawdzenia.

Jest to rada OK;

  - wtryski z rozbitka są w 100 % w gorszym stanie niż Twoje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Jeżeli mechanik twierdzi;

   - w sterowniku nie ma kodów błędów ,

   - a silnik nadal źle pracuje,

  -  to natychmiast należy zmienić mechanika,

Nie wiem czy zauważyłeś ale tym mechanikiem było między innymi ASO i też nie odczytało błędów w sterowniku. Nie zawsze nierówna praca powoduje błędy w sterowniku.

Co do wtryskiwaczy z rozbitka skąd taka pewność, że są w 100 % gorsze od tych co ma autor tematu? Jakieś doświadczenia? 

@kudi86 pamiętasz może jakie były korekty? Dużo odbiegały od 1. 

W pompie wtryskowej wewnątrz króćca zasilającego jest siateczkowy filtr paliwa, może się przytyka i na zimnym paliwie ma mniejszą przepustowość. Na YT są filmiki jak go sprawdzić.

Edytowane przez aniewa
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem że Clip wymaga win 7 32 bit i już taki zainstalowałem. Wtryski  2 już mam to jak tylko troszkę ogarnę clipa to będę próbować.  Bo jak nie wtryski to już tylko sterownik silnika zostaje. Aha przepływomierz też był sprawdzany i działa prawidłowo. A te wtryski sa z rozbitka który przejechał 50tys.km to raczej powinny być ok

A co do korekty to są następujące:

Cyl.1 -1.41

Cyl.2-0.79

Cyl.3-1.09

Cyl.4-0.7 dlatego wtryski wydają mi się prawdopodobne bo widziałem tu forumowiczów z prawie idealnymi korektami a moje jednak trochę odstają mimo że mieszczą się w normie Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, aniewa napisał:

Nie wiem czy zauważyłeś ale tym mechanikiem było między innymi ASO i też nie odczytało błędów w sterowniku.

Nie zawsze nierówna praca powoduje błędy w sterowniku.

Tu chodzi o niekompetentnych mechaników, a nie o brak błędów w sterowniku,

25 minut temu, aniewa napisał:

Co do wtryskiwaczy z rozbitka skąd taka pewność, że są w 100 % gorsze od tych co ma autor tematu?

Nawet stan wtrysków wyjętych z pracującego z auta, niewłaściwie zabezpieczonych

a dostarczonych do serwisu  - mogą ulec pogorszeniu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak istnieje taka możliwość że mechanicy w ASO są niekompetentni ale nie znam tu nikogo innego z kim mógłbym pojechać tym autem. A niestety obecna sytuacja nie pozwala mi pojechać do Polski i oddać do jakiegoś dobrego i zaufanego mechanika. Dlatego z tym problem w miarę możliwości próbuje sobie sam poradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po korektach widać, że wtryski pozostawiją dużo do życzenia. Normy jeszcze zachowują ale na pewno nie będą pracować jak nowe. Może faktycznie zastanów się na propozycją @omega i kup nowe, sprawdzać obecnych nie ma sensu. Ewentualnie kupno używek bez 100 % pewności ich sprawności. Gdyby można było odpalić tego, 'kaszkaja" i sprawdzić korekty to był by pewniejszy zakup. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ze nie ma możliwości bo już był za mocno rozebrany. Ale jeszcze pytanko to które są do wymiany te powyżej 1 czy te z korektą poniżej 1?

Dodam tylko że robiłem test przelewowy i wszystkie wyszły niemal że rowno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!