Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Po wymianie filtra paliwa nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie wymieniłem dziś filtr paliwa na nowy swoim megi 1.5dci , po mimo wieku prób auto nie odpala - może ze dwa razy już było blisko ale ostatecznie nie. Po wsadzeniu go na swoje miejsce użyłem pompki do napompowania paliwa. Co mogło puść nie tak. Próbowałem odpalić auto z 20 razy aż rozładowałem akumulator :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, wanio123 napisał:

Panowie wymieniłem dziś filtr paliwa na nowy swoim megi 1.5dci,

- po mimo wieku prób auto nie odpala,

- może ze dwa razy już było blisko ale ostatecznie nie.

Prawdopodobnie ;

   - filtr paliwa nie markowy?

   - pęcherze powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

   - zbyt niskie napięcie akumulatora w trakcie rozruchu i niska prędkość obrotowa silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

-Filtr Mahle także chyba markowy ( przełożyłem stary filtr i tez nie odpala na nim

- Nazbierało się sporo tych pęcherzy 

- około 20x kręciłem pełną mocą rozrusznika - bezskutecznie

 

:lapka:

REGULAMIN forum się kłania :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wanio123 napisał:

- Nazbierało się sporo tych pęcherzy 

- około 20x kręciłem pełną mocą rozrusznika - bezskutecznie

Mahle -OK,

Konieczność zapewnienia pełnej szczelności pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

Aby potwierdzić że rozrusznik kręcił pełną mocą, podaj napięcie na akumulatorze w trakcie rozruchu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, wanio123 napisał:

Po wsadzeniu go na swoje miejsce użyłem pompki do napompowania paliwa. Co mogło puść nie tak.

Pompka mogła nie pompować, w tym roczniku to raczej norma. Założyć wężyk igielitowy  fi 8 mm na  króciec wylotowy filtra i po prostu zassać porządnie paliwo ze zbiornika aż do napełnienia filtra. Potem założyć wężyk do pompy paliwa i za trzecim kręceniem odpali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, aniewa napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

Kolego pompka działa - filtr jest cały zalany paliwem. A wiem to stąd że odkręciłem odpowietrznik filtra i pompując normalnie przelewa się przez filtr ropa. 

:lapka:

REGULAMIN forum się kłania :!: - Prezes 

 

Znajomy polecił mi aby dmuchnąć „plakiem” w dolot i kręcić - jest to metoda ?

19 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Konieczność zapewnienia pełnej szczelności pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

A jak to uzyskać kolego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, wanio123 napisał:

A jak to uzyskać kolego ?

Zalecam ;

- filtr paliwa powinien być markowy ; mann, knecht, purflux,

- założyć nowe przewody paliwowe ( silikonowe );

        - z gruszki do filtra paliwa,

       -  z filtra paliwa do pompy wtryskowej,

          -  plus opaski zaciskowe,   1560555912_opaskimetaloweslimakowe.thumb.png.98fdbbb9a1ed97567a302aa35a5d5863.png

         - zakupić ewentualnie nową gruszkę paliwa,

-  odseparować powrót paliwa z wtryskiwaczy ;

           -  i połączyć ich z przewodem powrotnym z filtra paliwa poprzez trójnik,

           -  ciepłe paliwo powracające z pompy wtryskowej wystarczy do podgrzania filtra paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, wanio123 napisał:

Znajomy polecił mi aby dmuchnąć „plakiem” w dolot i kręcić - jest to metoda ?

Stara metoda, jedna z najskuteczniejszych. Odkręcasz rurę dolotu przed turbiną, jeden kręci rozrusznikiem a druga osoba psika plakiem w to miejsce gdzie jest zasysane powietrze. Silnik odpali na plaku, zassie paliwo i będzie dalej pracował już na paliwie z filtra. 

Masz chyba dosyć specyficzny filtr paliwa, może wrzuć zdjęcie tego filtra, na pewno dobrze jest podłączony? Były filtry ze specjalną procedurą odpowietrzania.  Przewody porządnie zatrzaśnięte na kołnierzach króćców, żadna uszczelka nie podwinęła się? 

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

 - filtr paliwa nie markowy?

 

4 godziny temu, wanio123 napisał:

-Filtr Mahle także chyba markowy ( przełożyłem stary filtr i tez nie odpala na nim

 

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Mahle -OK,

 

3 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

- filtr paliwa powinien być markowy ; mann, knecht, purflux,

@Andrzej-2010  zdecyduj jaki ma być :mrgreen: bo dla mnie to nie ma większego znaczenia, zakładałem od najtańszych do najdroższych i zawsze odpalał bez najmniejszego problemu byle by układ był odpowietrzony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie masz pojęcie o współczesnej technologii ale jeżeli masz telefon z aparatem fotograficznym to wystarczy zrobić zdjęcie filtra paliwa i to zdjęcia wgrać do komputera. W swoim poście kliknąć u dołu na "wybierz pliki" i po otwarciu okna dodać zdjęcie z folderu gdzie to zdjęcie zostało zapisane  po skopiowaniu go z telefonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up dzięki za wskazówkę.

Ponizej masz zdjęcie filtra, wszystkie węże dociśnięte aż słychać „kliknięcie” . Co do poprawności ich wpięcia nie mam wątpliwości - zrobiłem nawet zdjęcie aby nie pomylić się. Z rana ide się męczyć aby odkręcić opaskę od dolotu i siknę Plakiem.  
 

 

 

516B671A-7C33-4453-AFA8-80E3AC258A73.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przypadkiem nie masz w tym filtrze zaworka do przestawianie trybu  odpowietrzania i pracy filtra? Powiem szczerze takiego filtra nie znam ale czytałem, że w podobnym filtrze coś się przestawia to trybu odpowietrzania i pracy. Porównaj ze starym filtrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kilka lat temu miałem podobny problem  w MII 2004r, ale silnik 101KM. Po wymianie filtra nie odpalał, pompowanie gruszką niby ok. gruszka twardniała, ale okazało się, że nic a nic nie pompowała. Plak również nie pomógł. Kupiłem nową gruszkę, jakiś zamiennik uniwersalny, podpiąłem się za pompą wtryskową i zassałem paliwo aż do pompy. Zadziałało, autko odpaliło od pierwszego strzała. Później tą gruszkę zamontowałem zamiast tej starej i przy następnej wymianie filtra nie było problemów. Co do marki filtra, to moim zdaniem nie ma w tej sytuacji znaczenia. Używałem zwykłego filtrona i było ok. Winowajcą była pompka "grucha".

Edytowane przez babus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pitrek napisał:

Kolega Andrzej jest fanem "markowości".

W swoim silniku możesz wymieniać filtr jaki tylko chcesz, Twoja sprawa,

Wymieniając filtr klientowi, czy mu go polecając;

   -  musisz bazować na filtrach markowych,

   -  czy też częściach oryginalnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!