Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MIV 1.5 dci/110KM Intense poflotowy


punkracy

Rekomendowane odpowiedzi

@Sarna1 Niestety (albo stety) z założenia odrzucam auta z importu. Zbyt ograniczone możliwości sprawdzenia historii takiego auta. Poza tym jestem zdania, że coś co jest droższe lub takie samo w cenie zakupu za granicą, nie może być tańsze od średniej rynkowej po zaimportowaniu tego do kraju :) ...chyba, że oszczędni Niemcy lubią sponsorować sąsiadów :)

Edytowane przez arnam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@arnam, no tak, zostało mi 1,5k km do 400k Zrobię taki bilans po przekroczeniu, wrzucę trochę fotek. Stan środka od salonu niewiele się różni. Sypnął się sterownik i warto go mieć sklonowanego w bagażniku na zapas, bo w razie awarii, nikt Ci tego w przysłowiowe 5 min nie naprawi, a tak przekładasz i jedziesz. Widać, że te sterowniki padają, objawia się to początkowo sekundowymi przerwaniami zapłonu. Na Allegro za 50-150zł do wyboru do koloru. Sklonowanie ok 150zł Przez złą diagnozę, którą trochę sam postawiłem wymieniłem niepotrzebnie wtryskiwacze. Zjawisko korozji nie istnieje jak wiesz. Trochę się dziwię, że chcesz ten samochód zmieniać, jeszcze w czasie jaki mamy, ale...każdemu wolno kaprysy spełniać. Miałem podobny kaprys, jak weszła IV, nawet był już u mnie kupiec, pewnie gdybym zszedł z ceny już bym się z IV męczył, bo to jednak zdecydowanie inna jakość, niestety gorsza. Co do innych modeli nie pomogę, bo się nie znam.

@Sarna1 masz rację, cena tej Laguny faktycznie trochę z czapki, ale raczej chodziło mi o przykład silnika i w ogóle jakości tegoż modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@omega Chcę, nie chcę - jeszcze trochę się waham. Założyłem po prostu, że jak nie sprzedam teraz, to już będę jeździł kolejne 5 lat, bo z przebiegiem 300k może być problem z odsprzedażą. Zależało mi na młodszym aucie z mniejszym przebiegiem, aby pojeździć nim dłużej nić 5 lat. Teraz faktycznie się zastanawiam, czy taka zmiana mi wyjdzie na dobre i czy po 5 latach z MIV nie będę miał dość ?  

 

...a jaki sterownik masz na myśli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważaj, bo łatwo zrobić zamianę typu "Zamienił stryjek, siekierkę na kijek" Zawsze Ci weźmie handlarz w razie co, nie napłaci, ale jak w dobrym stanie to weźmie. Wiem, bo mam dwie chałupy dalej sąsiada handlarza. Także giełdę mam na miejscu :) Oni sobie z licznikami poradzą. Taki sterownik sobie kup: SCENIC III 1.5 DCI KOMPUTER STEROWNIK SILNIKA Przesiadłów - Allegro.pl  tylko nie konkretnie ten, popatrz na opinie sprzedawców, podzwoń itp. Warto go mieć w zapasie. Zwróć też uwagę na to, czy nie ubywa Ci płynu, tam po stornie kierowcy w komorze silnika jest taki wąż, który leży na drugim. One się wzajemnie przecierają i robi się taka maleńka dziurka, wielkości szpilki, z której ten płyn się sączy, ale tak, że czasem tylko. Zależy od ciśnienia w układzie czy cholera wie od czego. Bardzo trudno namierzyć wyciek. Przy 400k pomyśl o turbo, nie psuje się jakoś, ale zaczyna puszczać olej. Też dobre używki za grosze masz, bo silnik wciąż w produkcji. Pewnie sam wiesz, że on oleju nie bierze i pali tyle, co kot napłakał. Mi jakoś teraz mocno zszedł poniżej 5l. Dotarł się? Czy tak mu przed śmiercią się poprawiło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady. Faktycznie muszę jeszcze raz gruntownie przemyśleć swój zamiar. Może warto jeszcze pojeździć i pociułać na inną klasę. 

 

Co do spalania to w cyklu mieszanym mam wg komputera 6.2. Raz na trasie z Gdańska do Karpacza, 4 osoby dorosłe + dziecko, pełny bagażnik, miałem 5.2, ale prawie cała trasa na tempomacie do 130km/h i dobre warunki, mały ruch. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!