Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pokazuje duże spalanie na komputerze


Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent Megane 3 1.6 110 lpg 2010.

Od 2 dni pokazuje mi na komputerze duże spalanie. Trasa ktora zawsze generowała wynik 7.7 obecnie wskazuje 12. Pierwsze co sprawdziłem to hamulce ale nie trzymają. Samochód jeździ normalnie. Co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może oznaczać, że silnik otrzymuje zbyt mało gazu i wydłuża wtrysk co przekłada się na większą średnią na komputerze benzynowym.

Kontrola: pracy instalacji LPG, kontrola pracy sondy lambda, czujnika temperatury cieczy chłodzącej może coś więcej powiedzieć.

Wypadające zapłony też powodują, że komputer wzbogaca.

Do kontroli również mapsensor.

Podłączenie elm i aplikacja na telefonie już dużo wyjaśni, ale instalacja LPG jeszcze więcej. Pokaze czy mapy rozjechane, czy reduktor prawidłowo pracuje.

Temperatura cieczy rośnie tak samo jak wcześniej?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura rośnie tak samo jak wcześniej. Elm i aplikacja nie pokazała żadnych błędów. Jeszcze dziś sprawdzę różnice PB/LPG jak pokazuje.

 

Edit. Faktycznie na lpg pokazuje więcej niż na pb. 

Wstawiam zdjęcie z pistona na postoju 

Screenshot_2021-01-20-13-45-29-226_com.clockworkbits.piston.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura cieczy w normie, map ok, obroty za wysokie, napięcie niskie trochę. Najbardziej  niepokojąca jest chwilowa korekta wtrysku. Jeżeli nie ma innego wytłumaczenia podwyższonych obrotów to może świadczyć o niskim naładowaniu akumulatora (napięcie ładownia 13,5 V).

Ponieważ korekta chwilowa wtrysku nie osiągnęła 100% nie ma checka - zbyt uboga mieszanka. Jak wyglądają korekty LFTF i STFT po przejechaniu np. 15 km na Torque?

Jak wyglądają przebiegi sond lambda (wykresy na biegu jałowym) zwłaszcza pierwszej. Jak to nie jest sonda to konieczna będzie wizyta u gazownika.

Dużo przejechane km na LPG? Jakie wtryski, reduktor, komputer? Czy pierwsze przełączenie na LPG po rozruchu jest gładkie czy zafalują obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktore wykresy mam włączyć w torque? Nie znam się szczerze mówiąc.

Miałem dmuchawę na maks wtedy. Sprawdzę jutro bez dmuchawy jakie obroty i ładowanie.

Przełączenie gładkie. Przejechane na instalacji okolo 30tys w 2 lata. Takie zestawienie dostałem przy zakładaniu.

Sterownik STAG Q-Box 
   Reduktor STAG AC-R02
   Wtryskiwacze Barracuda montowane pojedynczo 
   Filtr gazu Ultra 360
   zbiornik 67 l w miejsce koła zapasowego
   emulator poziomu Pb (KME)

Edytowane przez Waskii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno nie świeci check? Pierwsza sonda nie żyje. Zawór zmiennych faz do wymiany. Za uboga mieszanka. Po przełączeniu na pb nie spada zaraz z 99%?

Wyżej wrzuciłem zrzut z torque jaki parametry sobie ustawić.

Nie wykluczone, że trzeba zbadać kompresję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!