Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zawieszanie obrotów na ciepłym silniku 1500 1800


dywersant

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. 

 

Na wstępie powiem, że przeszukałem forum i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. 

Megane ii pH i problem z wolnymi obrotami. Z czasem wolne obroty miałem na poziomie 1200, 1000. Wymieniłem uszczelki kolektora, przepustnicy. Pomierzylem wiązkę, sprawdziłem czujnik map, wałka rozrządu, poprawiłem podejrzane luty w UPC, wymieniłem regulator napięcia, sprawdziłem akumulator i wszystkie styki, przyuczylem przepustnicę. 

 

Wolne obroty jak były na 1200, tak są, a na rozgrzanym silniku potrafią zawiesić się na 1500, 1800 lub 2000rpm. Czasem same zejdą z 1200 na 1000, ale do prawidłowych mu daleko. Podciśnienie sprawdzałem z Clipem, i jest ok. Przepustnica też reaguje płynnie, świece, cewki Beru są w porządku. A mimo to jest problem z obrotami. Ktoś miał taki przypadek i ma rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dywersant napisał:

-Wymieniłem uszczelki kolektora, przepustnicy.

-Pomierzylem wiązkę, sprawdziłem czujnik map, wałka rozrządu, poprawiłem podejrzane luty w UPC,

  wymieniłem regulator napięcia, sprawdziłem akumulator i wszystkie styki, przyuczylem przepustnicę. 

-Podciśnienie sprawdzałem z Clipem, i jest ok.

- Przepustnica też reaguje płynnie, świece, cewki Beru są w porządku.

- A mimo to jest problem z obrotami. Ktoś miał taki przypadek i ma rozwiązanie?

Konieczna kontrola ;

    1/ ustawienia rozrządu;

         - kiedy wymieniany rozrząd???

    2/ kąta wyprzedzenia zapłonu, celem ustalenia stanu elektrozaworu kzfr ( jeżeli brak terkotania ) ;

         - gorący silnik ok; 90 C, obroty jałowe i odczyt kąta wyprzedzenia zapłonu,

         - koło zfr jest w pozycji zerowej,

         - zapłon wtedy jest wyprzedzony tylko do 3 stopni.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd robiłem ok. 4k km temu i jeszcze 1k km temu było ok. Jak puszczę gaz, to zużycie chwilowe spada do zera, więc uszkodzenie przepustnicy wykluczam. 

Sprawdziłem kąt wyprzedzenia zapłonu i póki nic nie dotykam, obroty trzymają się w okolicach 1100-1200, kąt wynosi do 0-3 stopnie.

Jak dodam gazu i obroty wieszają się w okolicach 1800, to kąt wyprzedzenia wynosi 20-21 stopni. 

Zastanawia mnie wciśnięcie% pedału gazu. w pozycji spoczynkowej wynosi blisko 15%. Czy tak powinno być? 

Przed chwilą zresetowałem i przyuczyłem parametry i teraz wolne obroty mam idealnie na 1800 i potrafią przywiesić się na 2800... Ręce opadają. 

 

Edit: przy dojeżdżaniu do skrzyżowania obroty po wciśnięciu sprzęgła spadają na chwilę na 800, potem rosną do 2500 i stabilizują się na wspomnianych 1800.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, dywersant napisał:

przy dojeżdżaniu do skrzyżowania ;

  - obroty po wciśnięciu sprzęgła spadają na chwilę na 800,

  - potem rosną do 2500 i stabilizują się na wspomnianych 1800.

Do kontroli czujniki przy pedale sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, dywersant napisał:

Zastanawia mnie wciśnięcie% pedału gazu. w pozycji spoczynkowej wynosi blisko 15%. Czy tak powinno być? 

Chyba się nie mylisz, tym bardziej, że normalnie różnice między tymi dwoma ścieżkami to max 2%. Być może połączenie pedału ze sterownikiem lub sam pedał gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem, jak przebiega liniowość proporcji ścieżki pierwszej z drugą i zawsze pierwsza ma ok. 2x większą wartość od drugiej ścieżki. Czyli mówisz, że tolerancja wynosi 2%, więc jutro rozbieram. Dam znać wieczorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie szukałem tej informacji w serwisówce, ale nic o tym nie wspominają. 

 

Edit: pedał gazu ok. Wartości są prawidłowe. Ktoś ma jakiś pomysł?

 

Czy błąd modułu komfortu może mieć wpływ na wolne obroty? Wyświetla mi błąd elektroniczny wewnętrzny.

 

 

Edit 12.02.2021 

Info dla wszystkich z tym problemem. Na końcu okazało się, że roczna przepustnica wyrobiła się i przekłamywała... Nie była w stanie się domknąć. Na koniec zaczęła się przycinać. Założyłem starą oryginalną i wszystko działa prawidłowo. Także nie oszczędzamy, kupujemy oryginalne części. Temat do zamknięcia.

Edytowane przez dywersant
Problem rozwiązany
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!