Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zawieszanie obrotów na ciepłym silniku 1500 1800


dywersant

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. 

 

Na wstępie powiem, że przeszukałem forum i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. 

Megane ii pH i problem z wolnymi obrotami. Z czasem wolne obroty miałem na poziomie 1200, 1000. Wymieniłem uszczelki kolektora, przepustnicy. Pomierzylem wiązkę, sprawdziłem czujnik map, wałka rozrządu, poprawiłem podejrzane luty w UPC, wymieniłem regulator napięcia, sprawdziłem akumulator i wszystkie styki, przyuczylem przepustnicę. 

 

Wolne obroty jak były na 1200, tak są, a na rozgrzanym silniku potrafią zawiesić się na 1500, 1800 lub 2000rpm. Czasem same zejdą z 1200 na 1000, ale do prawidłowych mu daleko. Podciśnienie sprawdzałem z Clipem, i jest ok. Przepustnica też reaguje płynnie, świece, cewki Beru są w porządku. A mimo to jest problem z obrotami. Ktoś miał taki przypadek i ma rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dywersant napisał:

-Wymieniłem uszczelki kolektora, przepustnicy.

-Pomierzylem wiązkę, sprawdziłem czujnik map, wałka rozrządu, poprawiłem podejrzane luty w UPC,

  wymieniłem regulator napięcia, sprawdziłem akumulator i wszystkie styki, przyuczylem przepustnicę. 

-Podciśnienie sprawdzałem z Clipem, i jest ok.

- Przepustnica też reaguje płynnie, świece, cewki Beru są w porządku.

- A mimo to jest problem z obrotami. Ktoś miał taki przypadek i ma rozwiązanie?

Konieczna kontrola ;

    1/ ustawienia rozrządu;

         - kiedy wymieniany rozrząd???

    2/ kąta wyprzedzenia zapłonu, celem ustalenia stanu elektrozaworu kzfr ( jeżeli brak terkotania ) ;

         - gorący silnik ok; 90 C, obroty jałowe i odczyt kąta wyprzedzenia zapłonu,

         - koło zfr jest w pozycji zerowej,

         - zapłon wtedy jest wyprzedzony tylko do 3 stopni.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd robiłem ok. 4k km temu i jeszcze 1k km temu było ok. Jak puszczę gaz, to zużycie chwilowe spada do zera, więc uszkodzenie przepustnicy wykluczam. 

Sprawdziłem kąt wyprzedzenia zapłonu i póki nic nie dotykam, obroty trzymają się w okolicach 1100-1200, kąt wynosi do 0-3 stopnie.

Jak dodam gazu i obroty wieszają się w okolicach 1800, to kąt wyprzedzenia wynosi 20-21 stopni. 

Zastanawia mnie wciśnięcie% pedału gazu. w pozycji spoczynkowej wynosi blisko 15%. Czy tak powinno być? 

Przed chwilą zresetowałem i przyuczyłem parametry i teraz wolne obroty mam idealnie na 1800 i potrafią przywiesić się na 2800... Ręce opadają. 

 

Edit: przy dojeżdżaniu do skrzyżowania obroty po wciśnięciu sprzęgła spadają na chwilę na 800, potem rosną do 2500 i stabilizują się na wspomnianych 1800.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, dywersant napisał:

przy dojeżdżaniu do skrzyżowania ;

  - obroty po wciśnięciu sprzęgła spadają na chwilę na 800,

  - potem rosną do 2500 i stabilizują się na wspomnianych 1800.

Do kontroli czujniki przy pedale sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, dywersant napisał:

Zastanawia mnie wciśnięcie% pedału gazu. w pozycji spoczynkowej wynosi blisko 15%. Czy tak powinno być? 

Chyba się nie mylisz, tym bardziej, że normalnie różnice między tymi dwoma ścieżkami to max 2%. Być może połączenie pedału ze sterownikiem lub sam pedał gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem, jak przebiega liniowość proporcji ścieżki pierwszej z drugą i zawsze pierwsza ma ok. 2x większą wartość od drugiej ścieżki. Czyli mówisz, że tolerancja wynosi 2%, więc jutro rozbieram. Dam znać wieczorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie szukałem tej informacji w serwisówce, ale nic o tym nie wspominają. 

 

Edit: pedał gazu ok. Wartości są prawidłowe. Ktoś ma jakiś pomysł?

 

Czy błąd modułu komfortu może mieć wpływ na wolne obroty? Wyświetla mi błąd elektroniczny wewnętrzny.

 

 

Edit 12.02.2021 

Info dla wszystkich z tym problemem. Na końcu okazało się, że roczna przepustnica wyrobiła się i przekłamywała... Nie była w stanie się domknąć. Na koniec zaczęła się przycinać. Założyłem starą oryginalną i wszystko działa prawidłowo. Także nie oszczędzamy, kupujemy oryginalne części. Temat do zamknięcia.

Edytowane przez dywersant
Problem rozwiązany
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!