Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Różne et opon w renault megane II


Bartson

Rekomendowane odpowiedzi

KDKJ

W sobotę jechałem do Zakopca. Tylko to było tak że koledze w audi wysunął się przegub i rozsypał, laweciarz wziął moje auto przywiózł do nas a kumpla audi zabrał l. Wszystko byłoby OK ale jak przyjechał zobaczyłem że z przodu jest opona dyntka. Jama wywalona taka że szok ale laweciarz nie wie skąd. Mniejsza z tym. Modliłem się tylko żeby zapasowka spasowała do przodu, zeby nie blokowało koła. Udało się zapasowka pasowała. Normalnie mam w zapasówce rozstaw śrub 4x100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KDKJ

Rozumiem. Tylko że z tyłu śruby od alusów podeszły do stalówki bez problemu i z tyłu wszystko jest git. Tylko z przodu coś powoduje że felga dociska zacisk i koła się nie obracają. Normalnie po założeniu stalówek na przód śrubami od alusow udało się zakręcić koło tylko ze się blokujei nie kręci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, KDKJ napisał:

Ale z tego co ja przynajmniej wiem to są różne śruby. Ja mam w kole zapasowym 5 śrub do stalówki, więc przy zmianie na zapas musze też zmienić śruby.

Do felg aluminiowych są śruby samocentrujące (stożkowe, lub z "pływającym kołnierzem). 

W zależności od typu felg stalowych można je stosować, aczkolwiek nie jest to zalecane.

Natomiast nie powinno się stosować kulistych do felg aluminiowych.

 

Co do problemu kolegi @Bartson nie ma większego znaczenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic jutro wstawie zdjęcie alusa tylniego (tam też chyba jest ten "krzyż") bo one są zdjęte i założone stalowe. I pogadam z tym Panem najwyżej podjadę spróbujemy założyć 16". Najwyżej wynienie z dopłatą. Oby się udało bo ten watek ciągnie się u mnie od grudnia... 

 

Tak wygląda ten alus od środka: 

https://drive.google.com/folderview?id=1oMT4YKkTaeP8OC39MNfda6L6ITV40Xc-

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alusy są OK, nic tam nie ma nadzwyczajnego, ale poprzeczki są dość głęboko osadzone (ET36) więc pewnie dlatego felga nie dotyka zacisków.

Raczej nie znajdziesz tak wyprofilowanych stalówek 15" więc jedyna opcja to 16".

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale widzisz jak pisałem wyżej, co wymieniałem w sobotę koło na zapasowe. Zapasowka jest stalowa i jest R15 i pasowała. No ale nic jutro będę się kontaktował z Panem od opon. Wiecie może jaka jest cena felgi 16'' nie nowej tylko używanej z opona? Z tego co wyczytałem opcjonalnie do renowki można dać 205/55 R16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zerknij na zapasówkę. Tam masz oznaczenia wraz z ET. Później na opony i skompletuj zestaw :D Ewentualnie podjedź na szrot. Może będzie rozbitek na kołach :D  Aczkolwiek jak ja szukałem dwóch stalówek 4x100 to w mojej okolicy (Chojnice) nie było żadnej. Same od VW o takim rozstawie, ale finalnie coś się znalazło. 

 

Znalazłem oznaczenia ze zapasówki z poprzedniej Megi, gdzie miałem 4 śruby (M2ph2 1.5 dci): 15''; 4x100; 6,5J; ET45

Edytowane przez KDKJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felga, feldze nie równa. Dwa ogłoszenia poniżej:

1. LINK 

2. LINK

Zwróćcie uwagę na kształt profilu z otworami.  Te z pierwszego linku są wyprofilowane na zewnątrz a te z drugiego do środka.

Tak więc 15" może będzie pasować, ale nie każda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!