Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wywala olej, awaria 1.5 dCI


bacablue

Rekomendowane odpowiedzi

22 godziny temu, Michoxx napisał:

Piszą na granicy zużycia oleju z manualną miałeś na myśli że przez 10 000km dolałeś 5l oleju? Ja wymieniam co 12 000km olej w obu samochodach i w Megane spokojnie wystarcza między wymianami a w Scenicu spada pod minimum i ostatnio dolalem te 0,5l profilaktycznie.

 

W sensie, manual=instrukcja obsługi.

Tyle podają, że auto może "brać" oleju i, że to jest niby norma.

I nie dolałem 5l tylko właśnie z wlanego 4.6l 10 miesięcy temu został pewnie teraz jakiś litr (?) - poziom na bagnecie bardzo blisko minimalnej wartości.

 

W poprzednim, starym dieslu (Astra G 1.7 DTI) auto praktycznie nie brało nic oleju.

A teraz wychodzi na to, że co roku będę nie tyle wymieniał co uzupełniał olej.

Ok, w takim razie chyba na start pójdą do wymiany uszczelniacze zaworowe - ktoś się orientuje czy w tym silniku można to zrobić bez zdejmowania głowicy? Czy może razem z wymianą uszczelniaczy trzeba wymieniać rozrząd/planować głowicę?

Edytowane przez attila
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze pamiętam to między max i min na bagnecie wchodzi jakiś litr oleju więc nie ma tragedii jeśli tyle ubyło. Tak jak omega pisze może też puszczać turbo, ewentualnie też uszczelniacze tak jak u mnie w Scenicu leje się na połączeniu ze skrzynią.

Sory za mało zrozumiały poprzedni post ale jakaś autokorekta się wkradła niezauważona.

Edytowane przez Michoxx
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie słyszałem o wymianie uszczelniaczy zaworowych w tym silniku. I to na taki pomysł wpadłeś ot tak? Przy porannej kawie? :)

Jest takie mądre słowo "organoleptycznie", trzeba otworzyć maskę, zejść pod samochód, zdjąć dolot z TURBO i przepatrzeć dookoła dokładnie, czy ten olej się spala czy może skądś cieknie jak wściekły. Czy takie oględziny zrobiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pomysł z uszczelniaczami "wpadłem" czytając co jest częstą przyczyną ubytku oleju przy jednoczesnym braku zauważalnych wycieków.

Czytałem również, że uszczelniacze to element eksploatacyjny i z biegiem czasu trzeba wymieniać, bo twardnieją - czy specyfika pracy tej jednostki napędowej jakoś od tego odstaje?

 

Nic nie zdejmowałem. Tylko ogólne oględziny od góry z latarką i od dołu - bardzo pobieżnie... Nie wykluczam wycieku z turbo.

Stąd też m.in zacząłem dyskusję, co sugerować aby w pierwszej kolejności sprawdził mechanik jeśli zdecyduję się na wizytę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie popatrzeć, zacząć od patrzenia, bo to nie będzie Cię wiele kosztowało u mechanika. TURBO jest najbardziej podejrzane, bo sam tego doświadczyłem. Dobiegam 450k km i nie bierze mi nic oleju, tzn. schodzi jedna-dwie "kropki" na 30k km do wymiany.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!