Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wywala olej, awaria 1.5 dCI


bacablue

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzięki za zainteresowanie tematem. Raz podczas wyjazdu z garażu gdzie było +10 st.C, raz po zimnej nocy jak było na minusie tak z 7-8 st.C. Tym pewnym markowym olejem jest Elf Full Tech. Teraz zalany po usterce Mannol RN720.

 

Witam. Powtórka z rozrywki. Po nocy przy próbie wjechania do garażu po raz kolejny wywaliło olej spod filtra oleju. Pompa oleju zamówiona - muszę jeszcze kupić olej. :mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Andrzeju - jak majster zmieni to go poproszę o pomiar.

Kol. Omega filtr oleju zmieniony razem z podstawą filtra. Filtr oryginał Renault razem z podstawą.

Czekam na wymianę. Dzisiaj miały dojechać części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kto kupuje oryginalne filtry OE?? Kupiłeś go w stacji Reno czy gdzieś przez net? Pewnie będzie to wina pompy oleju, ale swoja drogą, to naprawdę jakieś ogromne ciśnienie musi ona podać. Myślę, że tak w okolicach 5-7bar to powinien dać radę zawór ciśnieniowy, który jest wbudowany w filtr oleju i puścić to ciśnienie "bokiem" Niestety, nigdy mi się taki przypadek nie obił o uszy, albo nie pamiętam czegoś. Swoją drogą dziwna sprawa... Daj znać jak to się skończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Macie jak w banku opiszę jak to się już skończy. Filtr był razem z podstawą filtra. Pudełko oryginał Renault. Czy macie jeszcze jakieś pomysły co może być powodem wyrzucania oleju spod filtra? Chociaż jakieś domysły?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, nie ma tam przecież krasnoludka co dmucha i wytwarza lewe ciśnienie. Tylko pompa oleju to robi. Na szczęście tu lista rzeczy do wymiany długa nie jest, choć jak wspomniałem, chyba nie jest to łatwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby tylko to. Pozdrawiam

 

Witam. Auto wróciło z naprawy. Wybacz Andrzeju majster nie zrobił pomiaru. Pompa oleju nowa, na starej wycięło próg za zaworem - zacinał się jak mu się chciało. Jak zwykle problem z doborem odpowiedniej części. Przy okazji hamulce naprawione - wymiana pompy hamulcowej rozwiązała problem miękkiego pedału hamulca.

Pozdrawiam

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.12 :!: - aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 26.02.2021 o 23:37, bacablue napisał:

Pompa oleju nowa, na starej wycięło próg za zaworem - zacinał się jak mu się chciało

Całe szczęście, że diagnoza okazała się prawidłowa i poniesiony wydatek nie okazał się wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Swoją drogą to naprawdę rzadki przypadek, że akurat musiało trafić na Ciebie :mad:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Od początku to się uzbierało już: pompa ABS, wtryskiwacze, pompa oleju. Niezła skarbonka :mad: oby już limit usterek się wyczerpał. Lubię ten samochód - a musi jeszcze trochę pojeździć. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie jest możliwe to przy takim przebiegu. Chyba ze licznik jest już przekręcony poza mln km. Nie wiem co się dzieje, po przekroczeniu takiego dystansu. @bacablue jesteś pierwszym właścicielem, nowego, salonowego z zerowym przebiegiem samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he dobre. Nowy z salonu to on był u somsiada zza zachodniej granicy :D

Aktualnie na liczniku 192000 km. Z kwitów jakie dostałem do auta kupując je w 2016 r raczej przebieg ok. Oby przygód więcej już nie było. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Wywala olej, awaria 1.5 dCI
  • 1 rok później...

Nie chcąc zakładać totalnie nowego tematu, napiszę w tym.

W zasadzie chciałem koleżanki i koledzy zapytać o Wasze doświadczenia związane ze zużywaniem (?)/ubytkiem oleju w Megance 3 1.5 dci.

 

Wymieniałem olej niecały rok temu - będzie chyba dokładnie 10 miesięcy.

Przejechałem ~10k km.

Na bagnecie poziom oleju jest bardzo blisko poziomu minimalnego, do tego stopnia, że już dwa razy wyświetlił mi się komunikat "Uzupełnij poziom oleju".

Wiem, że wskazaniem na wyświetlaczu nie warto się w pełni sugerować, ale obecnie na zimnym silniku są wahania między 3 a 1 kropkę.

 

I teraz do sedna: manual mówi, że jeśli zużycie oleju jest większe niż 0,5l/1000km - serwis.

Mniej więcej jestem na granicy zużywania oleju przez auto według wytycznych z manuala.

Niemniej jest to w moim odczuciu trochę dziwne, bo jak dobiję do 15k to pewnie w międzyczasie będę musiał dolewać oleju.

 

Jakie są wasze doświadczenia/zużycia?

Czy mam się tym tematem przejmować i szukać przyczyny?

 

Rocznik/przebieg: 2013/185k km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszą na granicy zużycia oleju z manualną miałeś na myśli że przez 10 000km dolałeś 5l oleju? Ja wymieniam co 12 000km olej w obu samochodach i w Megane spokojnie wystarcza między wymianami a w Scenicu spada pod minimum i ostatnio dolalem te 0,5l profilaktycznie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!