Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prblem z sondą


andrzejo4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Ostatnio podłączyłem clipa do mojej megane 2 1,4 benzyna 2003r  i wyszło że sonda za katalizatorem padła grzałka mV są cały czas stałe nie falują. kupiłem drugą i chciałem ją wymienić. Gdy odkręciłem maja sondę to okazało sie , że na tej sondzie nie ma kostki tylko kable od sondy idą nad sankami i wchodzi  do wiązki wygląda to tak jakby kable z sondy bezpośrednio szły do kompa. Czy to jest możliwe. wiązka wydaje się być oryginalna więc sam już nie wiem ale jak na dla mnie to powinno być gniazdo na tą drugą sondę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, andrzejo4 napisał:

Gdy odkręciłem maja sondę to okazało sie , że na tej sondzie ;

    - nie ma kostki

    - tylko kable od sondy idą nad sankami i wchodzi  do wiązki,

    - wygląda to tak jakby kable z sondy bezpośrednio szły do kompa.

Prawdopodobnie ;

   - obecna sonda to sonda tzw; uniwersalna bez kostki,

   - zalecam sondy tylko oryginał, bo na zamiennikach niewiele pojeździsz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma błędu od niskiej wydajności katalizatora? Gdyby grzałka była spalona to by był błąd przerwy w obwodzie grzania. Obie sondy mają grzałki zasilane + z tego samego miejsca co cewki itp..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Prawdopodobnie ;

   - obecna sonda to sonda tzw; uniwersalna bez kostki,

   - zalecam sondy tylko oryginał, bo na zamiennikach niewiele pojeździsz.

 

czyli jakiś  ciul wyciął wtyczkę z instalacji  co się wpina sondę i wlutował sonde bezpośrednio tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra mam oryginalną sondę musze pojechać na złom kupić wtyczkę do instalacji sondy tylko jak ją zalutować tam są 4 kable 2 białe, szary i czarny. powiedzcie jak jest opis w kosce pinów 


 

REGULAMIN Forum się kłania, pkt 5.6, 5.7, 5.13 :!: - Prezes

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania 5.5 :!: - Prezes

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zabrałem  się za tą moją dolną sondę i odlutowałem kable (sonda były na stałe przylutowana do wiązki ), teraz mam problem bo sobie nie zaznaczyłem który kabel od instalacji  idzie do którego pinu w sondzie. Coś mi się ubzdurało że kable idą tak samo jak w górnej mogą się tylko różnić jednym kablem sygnałowym  no i zacząłem dzwonić te kable między górną sondą a dolną. Na górze mam takie kolory 

A- zielony

B-pomarańczowy 

C- tak jakby różowo czerwony

D żółto czerwony 

a natomiast na dole mam 

zielony 

biały 

fioletowo czerwony 

szaro czerwony 

A się zgadza to są  dwa zielone a na sondzie idzie do białego 

B nie dzwoni nigdzie on idzie do drugiego białego pinu w sondzie

Ja myślałem ze te dwa kable to są od zasilania grzałki czyli + i -  ale jak dzwonie miernikiem pomarańczowy to nic nie ma .

w górnej wtyczce jak dzwonie zielony i pomarańczowy też nic nie ma  może dla tego że zasilanie jest podawane jak silnik procuje to w tedy jest przejście  mam rację?

 czyli wydaje mi się że powinienem to tak połączyć na gole

A zielony 

B Biały

C fioletowy 

D szary

dobrze myślę ?

Aha i jeszcze jedno jest jakiś sposób na poprawienie gwintu w róże bo strasznie ciężko się wkręca a nie chce krzywo wkręcić od razu mówię że nie posiadam takiego dużego gwintownika ok czekam na pomoc pozdrawiam 

Edytowane przez andrzejo4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem tą sondę według rady elektronika i tak 

A biały  do zielonego 

B biały do białego 

w sumie myślę że tutaj nie znaczenia jak podłączę bo to jest zwykły opornik i nie ma polaryzacji natomiast 

C czarny do fioletowego u mnie wyszło że fioletowy do jest - 

D szary do szarego 

odpaliłem samochód zrobiłem jakieś 20 km i okazało się że jest prawie tak samo czyli obroty są podwyższone, ale teraz przynajmniej obroty potrafią spaść czasami do do 800 już jest + . Po 30 km zaświecił mi się chackengin  podłączyłem clipa i takie coś mam ja na zdjęciach. Zastanawiam się czy aby na pewno dobrze podłączyłem te kable czy  fachowiec się nie pomylił. Ma ktoś z was jakąś serwisówke w której będzie konkretnie pisać co płynie w danym kablu mam sondę 7700107433 przeglądam neta i jedni piszą że czarny to sygnał czyli +  a inni że czarny to masa i już sam nie wiem czy to dobrze jest zrobione. Zauważyłem że w clipie napięcie sondy przed katalizatorem dobrze pracuje faluje napięcie  za jest stałą wartość do momentu jak ruszę pedał gazu a i tak słabo się zmienia.

Czy tak powinno być ?

DSC_0352.JPG  DSC_0353.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plusy obu sond są połączone z plusem przy cewkach zapłonowych. Minus grzałek jest z ECU.

Pierwsza ma oscylować od 0,1-0,7V (musi być różnicy 0,5V). Druga im wyżej tym lepiej. To normalne że napięcie spadnie po puszczeniu pedału gazu bo przepustnica jest przymykana - brak powietrza.

Podwyższone obroty mogą być mapsensora, niedoładowany akumulator, niska temperatura silnika (uszkodzony czujnik temperatury wody), uszkodzona przepustnica itp... jakie podciśnienie? Procent uchylenia przepustnicy? Wyprzedzenie zapłonu -0,5 +2 stopnie - więcej uszkodzony zawór zmiennych faz, też powoduje podwyższenie obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, szwagier24a napisał:

Plusy obu sond są połączone z plusem przy cewkach zapłonowych. Minus grzałek jest z ECU.

ok no to przedzwonię wtyczkę od sondy i cewki mam nadzieje że szary okaże się + bo jak czarny jest + to chyba uwaliłem sterownik ....(

Edytowane przez andrzejo4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!