Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam wszystkich. Ostatnio podłączyłem clipa do mojej megane 2 1,4 benzyna 2003r  i wyszło że sonda za katalizatorem padła grzałka mV są cały czas stałe nie falują. kupiłem drugą i chciałem ją wymienić. Gdy odkręciłem maja sondę to okazało sie , że na tej sondzie nie ma kostki tylko kable od sondy idą nad sankami i wchodzi  do wiązki wygląda to tak jakby kable z sondy bezpośrednio szły do kompa. Czy to jest możliwe. wiązka wydaje się być oryginalna więc sam już nie wiem ale jak na dla mnie to powinno być gniazdo na tą drugą sondę 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, andrzejo4 napisał:

Gdy odkręciłem maja sondę to okazało sie , że na tej sondzie ;

    - nie ma kostki

    - tylko kable od sondy idą nad sankami i wchodzi  do wiązki,

    - wygląda to tak jakby kable z sondy bezpośrednio szły do kompa.

Prawdopodobnie ;

   - obecna sonda to sonda tzw; uniwersalna bez kostki,

   - zalecam sondy tylko oryginał, bo na zamiennikach niewiele pojeździsz.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma błędu od niskiej wydajności katalizatora? Gdyby grzałka była spalona to by był błąd przerwy w obwodzie grzania. Obie sondy mają grzałki zasilane + z tego samego miejsca co cewki itp..

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Prawdopodobnie ;

   - obecna sonda to sonda tzw; uniwersalna bez kostki,

   - zalecam sondy tylko oryginał, bo na zamiennikach niewiele pojeździsz.

 

czyli jakiś  ciul wyciął wtyczkę z instalacji  co się wpina sondę i wlutował sonde bezpośrednio tak?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, andrzejo4 napisał:

czyli jakiś  ciul wyciął wtyczkę z instalacji 

Sondy uniwersalne nie mają kostek;

   - są dużo tańsze,

   - mało trwałe,

   - fałszują dane.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dobra mam oryginalną sondę musze pojechać na złom kupić wtyczkę do instalacji sondy tylko jak ją zalutować tam są 4 kable 2 białe, szary i czarny. powiedzcie jak jest opis w kosce pinów 


 

REGULAMIN Forum się kłania, pkt 5.6, 5.7, 5.13 :!: - Prezes

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania 5.5 :!: - Prezes

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Witam zabrałem  się za tą moją dolną sondę i odlutowałem kable (sonda były na stałe przylutowana do wiązki ), teraz mam problem bo sobie nie zaznaczyłem który kabel od instalacji  idzie do którego pinu w sondzie. Coś mi się ubzdurało że kable idą tak samo jak w górnej mogą się tylko różnić jednym kablem sygnałowym  no i zacząłem dzwonić te kable między górną sondą a dolną. Na górze mam takie kolory 

A- zielony

B-pomarańczowy 

C- tak jakby różowo czerwony

D żółto czerwony 

a natomiast na dole mam 

zielony 

biały 

fioletowo czerwony 

szaro czerwony 

A się zgadza to są  dwa zielone a na sondzie idzie do białego 

B nie dzwoni nigdzie on idzie do drugiego białego pinu w sondzie

Ja myślałem ze te dwa kable to są od zasilania grzałki czyli + i -  ale jak dzwonie miernikiem pomarańczowy to nic nie ma .

w górnej wtyczce jak dzwonie zielony i pomarańczowy też nic nie ma  może dla tego że zasilanie jest podawane jak silnik procuje to w tedy jest przejście  mam rację?

 czyli wydaje mi się że powinienem to tak połączyć na gole

A zielony 

B Biały

C fioletowy 

D szary

dobrze myślę ?

Aha i jeszcze jedno jest jakiś sposób na poprawienie gwintu w róże bo strasznie ciężko się wkręca a nie chce krzywo wkręcić od razu mówię że nie posiadam takiego dużego gwintownika ok czekam na pomoc pozdrawiam 

Edytowano przez andrzejo4
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dziwne bo jak przedzwoniłem fioletowy (C ) to powinien być +  bo szary (D) to niby masa a okazuje się że jak dzwonie fioletowy z minusem to jest przejście. Występuje tutaj polaryzacja czy nie ?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, andrzejo4 napisał:

Występuje tutaj polaryzacja czy nie ?

Kolego, udaj się do kumatego elektryka, mechanika ;

   - bo doprowadzisz do zniszczenia sterownika.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem tą sondę według rady elektronika i tak 

A biały  do zielonego 

B biały do białego 

w sumie myślę że tutaj nie znaczenia jak podłączę bo to jest zwykły opornik i nie ma polaryzacji natomiast 

C czarny do fioletowego u mnie wyszło że fioletowy do jest - 

D szary do szarego 

odpaliłem samochód zrobiłem jakieś 20 km i okazało się że jest prawie tak samo czyli obroty są podwyższone, ale teraz przynajmniej obroty potrafią spaść czasami do do 800 już jest + . Po 30 km zaświecił mi się chackengin  podłączyłem clipa i takie coś mam ja na zdjęciach. Zastanawiam się czy aby na pewno dobrze podłączyłem te kable czy  fachowiec się nie pomylił. Ma ktoś z was jakąś serwisówke w której będzie konkretnie pisać co płynie w danym kablu mam sondę 7700107433 przeglądam neta i jedni piszą że czarny to sygnał czyli +  a inni że czarny to masa i już sam nie wiem czy to dobrze jest zrobione. Zauważyłem że w clipie napięcie sondy przed katalizatorem dobrze pracuje faluje napięcie  za jest stałą wartość do momentu jak ruszę pedał gazu a i tak słabo się zmienia.

Czy tak powinno być ?

DSC_0352.JPG  DSC_0353.JPG

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Plusy obu sond są połączone z plusem przy cewkach zapłonowych. Minus grzałek jest z ECU.

Pierwsza ma oscylować od 0,1-0,7V (musi być różnicy 0,5V). Druga im wyżej tym lepiej. To normalne że napięcie spadnie po puszczeniu pedału gazu bo przepustnica jest przymykana - brak powietrza.

Podwyższone obroty mogą być mapsensora, niedoładowany akumulator, niska temperatura silnika (uszkodzony czujnik temperatury wody), uszkodzona przepustnica itp... jakie podciśnienie? Procent uchylenia przepustnicy? Wyprzedzenie zapłonu -0,5 +2 stopnie - więcej uszkodzony zawór zmiennych faz, też powoduje podwyższenie obrotów

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
16 minut temu, szwagier24a napisał:

Plusy obu sond są połączone z plusem przy cewkach zapłonowych. Minus grzałek jest z ECU.

ok no to przedzwonię wtyczkę od sondy i cewki mam nadzieje że szary okaże się + bo jak czarny jest + to chyba uwaliłem sterownik ....(

Edytowano przez andrzejo4
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!