Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana amortyzatorów, sworznia, zacisku ręcznego + inne naprawy po zakupie auta


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

jestem nowym (oby szczęśliwym) posiadaczem Megi II GT z 2007-ego roku. Niestety z mechaniką samochodową nie jestem jakoś obeznany, dlatego z pewnością wiele razy będę Was o coś męczył :D .
Przed zakupem auta, na stacji diagnostycznej wyszło, że mam do wymiany amortyzatory z przodu, prawdopodobnie sworzeń i zweryfikować co się dzieje z zaciskiem od ręcznego - po jednej stronie w ogóle nie ma hamowania (linki nowe). Ponadto do wypolerowania (wymiany) soczewka od świateł - widać różnice między lewym a prawym reflektorem.
Dodatkowo po podłączeniu kompa pojawiły się błędy (patrz załącznik).
Sprzedający wymieniał olej + filtry, tarcze 1kkm temu, na co są papiery.

 

Zakładając, że powyższe części są do wymiany, na ile muszę szacować koszta? Co na dzień dobry, powinienem jeszcze zrobić?

błędy_1.JPG  błędy_2.JPG  błędy_3.JPG  

 

błędy_4.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sworznie: wymień całe wahacze. Amortyzatory: tylko razem ze sprężynami, nowe łożyska na kolumnach (SNR) z poduszkami. Nie wiem jakie są sprężyny do GT - obniżające?. Razem z kolumnami warto wymienić końcówki i drążki - polecam Moog'a - są w dobrej cenie, wyglądają na elementy tzw. wzmocnione (Meyhle są tylko z nazwy - łączniki wytrzymały zaledwie kilka tysięcy). Łączniki polecam JGR (Bielsko-Biała, tanie i bardzo dobrze wykonane). Brak hamulca: do wymiany płyn hamulcowy, może być nie drożny przewód, pewnie elastyczne węże do wymiany. Problemy z błędami: zaniedbane egzemplarze borykają się z błędami elektroniki - warto zająć się konserwacją wiązek, złącz.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he, kolego (wierzę, za za per kolego się nie obrazisz?) Szwagier, ale my się różnimy stosunkiem do napraw. Ważne, ze różnimy się pięknie :)

Sprężyny bym sobie odpuścił, jak oczywiście nie są "spłaszczone" czy pęknięte. Może być duży problem z doborem a OE będą drogie.

Amorki: MONROE G16387 AMORTYZATOR PRZÓD RENAULT MEGANE Kraków - Allegro.pl  2szt

Górne mocowania: PODUSZKA AMORTYZATORA SACHS 802 318 Siedlce - Allegro.pl  2szt

Łączniki: Łącznik stabilizatora LEMFORDER 28334 02 Olsztyn - Allegro.pl  2szt

Wahacze w całości niech będą, choć ja ostatnio kupiłem i wymieniłem ich elementy.

Wahacze: 

Wahacz zawieszenia przód RENAULT MEGANE II Siedlce - Allegro.pl  1szt

WAHACZ PRZÓD RENAULT MEGANE II LEMFÖRDER 29429 01 Siedlce - Allegro.pl  1szt

Drążki kierownicze: TRW JTE1061 KOŃCÓWKA DRĄŻKA KIER. Kraków - Allegro.pl  1szt

                                TRW JTE1060 KOŃCÓWKA DRĄŻKA KIER. Kraków - Allegro.pl  1szt

Drążek środkowy: TRW JAR971 DRĄŻEK KIEROWNICZY Kraków - Allegro.pl  2szt

Zacisk: Która strona??

Reszta wyjdzie w praniu jak łożyska kół, przeguby, łożysko podpory półosi i wiele wiele innych

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadna głowica praski hydraulicznej się nie mieści i wahacz trzeba wyjąć.

Warto go zmienić na oryginał za ok. 150 zł. Te sworznie Lamfordera do megane produkcji tureckiej są nic nie warte. Wytrzymały tylko nieco ponad 20 kkm (pewnie podróba). Biorąc poprawkę na pływający przez tuleje układ kierowniczy w tylu letnim samochodzie warto wymienić cały wahacz na Ori. Może łącznie na komplecie przepłacimy 100-150 zł, ale mamy spokój na 50-70 kkm. Również jak @szwagier24aod lat stosuje w układzie kierowniczym Mooga (pierwszy montaż dla Nissana).

Niewątpliwie nie jest gorsze od TRW.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za ewentualne podróby odpowiedzialności nie biorę, jestem programistą nie strażnikiem granicznym czy celnikiem. Każdy dojrzały człowiek, powinien umieć takie rzeczy weryfikować, Linki które wstawiam, są tylko poglądowe co do indeksu części jak i jej ceny. Oczywistym chyba dla każdego jest, że nie weryfikuję kraju pochodzenia ich.

To, że wahacz trzeba wyjąć do zmiany to chyba oczywiste. W czym problem? Ja tam na przekór w ukł, kier. stosuję TRW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana sworznia 50, sworzeń 50 a wahacz 150.

Co do sprężyn: po tylu latach są one już zużyte - nie chodzi o wysokość auta tylko o sprężystość. Kiedyś zrobiłem taka wymianę amortyzatorów bez sprężyn: po 40 tyś nadawały się do wyrzucenia, dociągłem do 60 tyś i wymiana. 

Poduszki: SNR to najprawdopodobniej pierwszy montaż.

Części układu kierowniczego TRW są mniej trwałe niż Moog'a a o połowę tańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przejechane 405k km i sprężyny oryginał. Przy ok 230k km była pierwsza wymiana amortyzatorów (komplet) a w styczniu tego roku obowiązkowa ścieżka zdrowia i wszystko cacy. Zresztą zużyte amorki wyczuwa się. Także jak widzisz, różnie to bywa. Osobiście założyłem górne mocowania SACHS, ale SNR także będzie OK, szczególnie ze względu na porządne łożyska. Ja tak już mam, że "sortuje" części po cenie i wybieram dla siebie najdroższe, ale oczywiście przy dogłębnej znajomości rynku, da się znaleźć tańsze a nie gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, właśnie dobijam do 200 tys. km  i pękła mi sprężyna. Pomyślałem, że warto będzie wymienić przy okazji amortyzatory. Oto nad czym się zastanawiam:
MONROE G16387 AMORTYZATOR PRZÓD RENAULT MEGANE
Kolega omega polecił i opinie są całkiem dobre. O ile tutaj mam jasność to zastanawiam się nad sprężynami:

SPRĘŻYNA KAYABA PRZÓD RENAULT MEGANE II
MONROE SE2920 SPRĘŻYNA PRZÓD RENAULT MEGANE
Z jednej strony KYB jest droższa, a z drugiej to zastanawiam się czy dwaj różni producenci będą do siebie pasować. O Monroe ktoś napisał, że jest za twarda. Która waszym zdaniem lepsza?


Temat ostatni to poduszka amortyzatora. Co ja właściwie potrzebuję, czy samo łożysko, czy kompletną poduszkę? Nie mam pojęcia. Rozstrzał cen jest ogromny od kompletnych zestawów, po osobne łożyska czy poduszki. Dochodzi jeszcze kwestia kompatybilności z tym co powyżej. Bardzo proszę o pomoc.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem "świeżo" po takich wymianach. Amortyzatory polecam oryginały - są olejowe, KYB. Sprężyny polecam KYB jak ktoś lubi auta typu crossover - zresztą modne bardzo - wysoko stoi i przy niskim tyle trochę straci na uroku. Ja założyłem KYB do wersji beznynowej, ale i tak wysoko stał. Sprężyny mogę polecić Lesjofors albo Sachs. Dobrać do wersji nadwozia. Kierunek sprężyn przednich jest ważny - napisem do góry, bo później będzie krzywo stał lub będą nachodzić na siebie zwoje.

Poduszki amortyzatora: SNR z łożyskami, tak jak w oryginale. Do tego polecam zmienić wahacze. Końcówki i drążki Moog - jakość za rozsądną cenę,

Na tył dałem Lesjofors z amortyzatorami od MIII - lepsze tłumienie - różnią się średnicą cylindra i długością, ale nie przeszkadza. Po tych wymianach jak auto salonowe.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jak napisał kolega szwagier24a  Ja bym jedynie założył z ukł. kier. TRW a nie MOOG'a, ale to będą drobne różnice. Weź te sprężyny, są teraz w naprawdę bardzo dobrej cenie: LESJOFORS 4072953 SPRĘŻYNA ZAWIESZENIA RENAULT Kraków - Allegro.pl  Górne mocowanie kompletne, porządne: MOCOWANIE AMOR. PRZÓD RENAULT SCENIC II 03-09 Rybnik - Allegro.pl

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybkie odpowiedzi.  Moje pytanie: które amortyzatory są lepsze olejowo-gazowe czy olejowe?
Znalazłem dwa sensowne zestawy i nie wiem, który wybrać:
https://allegro.pl/oferta/amortyzatory-przod-do-renault-megane-ii-1-4-16v-8341051691?reco_id=58e0a47a-9b9d-11eb-8a60-b02628c80400&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951
https://allegro.pl/oferta/amortyzatory-przod-do-renault-megane-ii-2-0-16v-8341053729?fromVariant=7962760654

Edytowane przez Ramenedes
pomyłka logiczna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!