Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Systemy wspomagające jazdę, opcje wyposażenia - co jest niezbędne i przydatne w Megane 4?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

zastanawiam się nad tym, których systemów wspomagania kierowcy w Megane IV używacie? Czy asystent pasa ruchu, czytanie znaków drogowych, asystent nagłego hamowania są niezbędne, czy to raczej zwykły bajer nieprzydatny w codziennej jeździe? Z drugiej też strony jestem ciekaw, jakie wyposażenie uważacie za niezbędne np. składane lusterka, ambient light, skrzynia automatyczna, grzane fotele, światła full led, R-Link, pół-skórzana tapicerka? Jednak jest ogromna różnica zarówno w cenie jak i komforcie pomiędzy bieda-wersją a pełnym wyposażeniem. 

Chciałbym więc usystematyzować która wersja/jakie wyposażenie ma najlepszy stosunek jakości do ceny.

Proszę Was o jakieś opinie, doświadczenia i rady dla przyszłych właścicieli. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pierwszej grupy którą wymieniłeś - przydaje się tylko wspomaganie hamowania.

Systemy pasa ruchu czy czytanie znaków - to jest pomyłka totalna. O ile jeszcze w Renault ten asystent pasa działa w miarę OK (w obecnym GLA jest efekt jakbyś w coś przywalił, pierwszym razem, aż się przestraszyłem "co się dzieje" - pierwsze co jest wyłączane po wejściu do auta) - jak się wsiada za kierownicę to się nie śpi, a do zapobiegania temu jest to stworzone. Czytanie znaków - przecież jak jadę to widzę co stoi przy drodze, a po drugie to jeżdżę po swojemu a nie po znakach. 

Cały pic polega na tym czego potrzebujesz - na pewno warto mieć czujnik zmierzchu i deszczu, porządne światła (niestety LED z PhI do nich nie należy), aktywny tempomat, klimę, tapicerkę półskóra lub pełna (chociaż w Megance to tyle ma wspólnego ze skórą, co ja z księdzem), lepszy system audio żeby miał AA/CP (ale już navi to bez sens - jak jest AA/CP). Grzanie fikołków jest wymogiem jak jest pełna skóra (np. w Intens z półskórą nie miałem i wcale nie brakowało), AmbientLight to taki bajer - fajnie mieć, ale w sumie do niczego się to nie przydaje poza prezencją.

Składane lusterka - fajnie jak są, ale czy to jest niezbędne?? Druga storna - przecież teraz pod klasy kompakt to chyba nie ma auta bez tej funkcji.

Skrzynia automatyczna to już osobiste preferencje - jeden lubi machać wajchą, drugi nienawidzi.

Ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć tak - zawsze byłem przeciwnikiem ASB, dopóki nie kupiłem 300C 5,7Hemi. Ale np. w Megance z 1,3 bym nie chciał mieć, jeździłem i jak dla mnie za bardzo zmula. Do ASB trzeba mieć moment obrotowy. W obecnym GLA żony jest ASB i tu jest fajnie (ale to jest GLA 250 i jest czym jechać).

Ja po jazdach kilkunastoma autami z ASB wiem jedno - jak nie ma mocy/momentu to ASB jest wkurzające (jeśli ktoś lubi dynamiczną jazdę), niestety z małym silnikiem o niskiej mocy robi się muł (nawet ze skrzynią dwusprzęgłową).

 

No i weź jeszcze jedną rzecz pod uwagę - np w Renault wersja ZEN jest nie tylko biedniejsza, ale i gorzej "wykonana" niż np. Intens (jest głośniej i bardziej plastikowo).

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

9 godzin temu, MarcinDe napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.13 cytowanie :!: - aniewa

A co sądzisz o wersji Limited - bez asystenta pasa oraz czytania znaków, ma natomiast wspomaganie ruszania pod górę, automatyczny ręczny i pozostałe standardowe wyposażenie? Będzie gorzej wykonany niż wersja Intense? Co sądzisz o radiu w tym modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupując nowe auto podszedłem do tematu w następujący sposób. Określiłem nieprzekraczalny budżet, minimalną moc silnika i absolutnie minimalne wyposażenie, którego nie odpuszczę czyli: automatyczna klimatyzacja, czujniki parkowania tył/kamera, tempomat, radio z bt i AA, centralny zamek, grzane lusterka. I dwie pierwsze pozycje (80tys i 140-160 KM) ograniczyły wybór do Megane i Astry. Stanęło na Megane w wersji Intens.

Co do wymienionego przez autora wątku wyposażenia jedyne, które bym jeszcze widział to radar + asystent hamowania. Asystent pasa w żadnym aucie, który jeździłem nie działał w niewkurzający mnie sposób. Czytanie znaków - nie widzę większego sensu.  Ja bym u siebie jeszcze chętnie zobaczył lampy full led natomiast przy wyborze auta z placu niestety musiałem odpuścić.

Aktywny tempomat - super sprawa, ale żeby korzystać w pełni niezbędna jest skrzynia automatyczna.

Cała reszta to bardziej gadżety umilające "odbiór auta" (np. Pól skóra z plastikowej krowy, ambient light itd.). Natomiast różnica w wersji Intens i bieda wersji to nie tylko wyposażenie. W moim odczuciu te auta są zupełnie inaczej wykończone i przede wszystkim wyciszone.

 

Edytowane przez Lukasz_Meg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi,

czyli podsumowując: najbardziej opłaca się dodać trochę kasy i kupić wersję Intense lub wyższą, nie Limited, Zen itp., ze względu na jakość, wyciszenie i wyposażenie?

Gdybyście mieli do wyboru kupić Limited np. za 40tyś a Intense za 50tyś to co byście wybrali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykładowo:

mamy do wyboru za 40tyś limited z dodatkowym elektrycznym ręcznym, 4 szyby elektryczne, lusterka też, 7 calowy wyświetlacz, hands free, czujnik zmierzchu I deszczu, czujniki parkowania przód i tył, grzane fotele  lub za 50tyś Intense z tym samym wyposażeniem (bez grzanych foteli)+ alarm toru jazdy, czytanie znaków, chromowana końcówka wydechu, fotele półskóra, obszyte boczki I ambient light.

Warto dodać 10tyś czy wystarczy wyposażenie z limited? 

Myślicie że będzie o wiele gorzej wyciszony/wykonany? Osobiście nie potrzebuje dodatkowego wyposażenia, natomiast gdyby miał być o wiele gorzej wykonany, głośny i trzeszczący to byłbym skłonny dopłacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem Limited to się nie wypowiem, jeździłem ZEN - głośniej i gorsze materiały niż moim byłym Intens.

Standardowo zapomniałem o tym żeby jeszcze były czujniki parkowania i ewentualnie kamera (fajna rzecz bo jednak bezpieczniej się parkuje jak się widzi co jest z tyłu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!