Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.5 rozbieganie diesla i kłopoty po


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Problemem jest Megane 1.5dci otwórz kilka dni temu jadąc autem po odpuszczeniu gazu auto zaczęło przyspieszać więc wcisnęłam sprzęgło obroty skoczyły na maxa i pełno dymu wokół mnie czyli tzw.rozbieganie diesla.

Auto w kilka sekund zdusiłem piątym biegiem. Za turbiną pełno oleju więc oddałem turbo do regeneracji.

Po powrocie turbinki, założyłem ją z powrotem, wyczyściłem intercooler, wszystkie węże, zalałem nowy olej plus wszystkie filtry.

Auto po odpaleniu faluje na obrotach i dymi na biało. Płyn chłodniczy w normie, nie ubywa a ciśnienie nie idzie w zbiornik.

Po przejechaniu około 400metrow dymienie raptem ginie lecz przez te 400metrow za mną nic nie widać ale obroty po wrzuceniu na luz dalej falują i drga buda. Lekko dam gazu buda nie drży ale obroty dalej falują od 900 do 1200.

Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale jak włączę w aucie wszystkie odbiorniki, czyli max grzanie, szyby światła itd. auto wyrównuje obroty do 1100 i pracuje równo. Po powrocie z trasy, gdzie już nie dymi, zostawiam auto na biegu jałowym i po ok 5min zaczyna dymić z powrotem na biało i wtedy przegonię go 400m cały czas dymi i nagle dym znika i jest git prócz falujących obrotów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bernatowicz86 napisał:

po powrocie turbinki, założyłem ja z powrotem, wyczuscilem intercooler, wszystkie węże, zalalem nowy olej plus wszystkie filtry.

Wyczyścić należy;

 - przepływomierz,

 - map sensor,

 - egr,

 - zawór odmy olejowej i jej wężyki,

 - magistrale olejową turbiny; szczególnie powrót,

 - pomierzyć ciśnienie oleju na biegu jałowym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenia mogą wymagać wtryskiwacze, osobiście znam sytuację z 1.9 dCi, że po rozbieganiu i pomimo zduszenia sprzęgłem te otwory rozpylające pod wpływem ciśnienia zostały uszkodzone i wręcz zalewało tłoki paliwem, tutaj już nie udało się odpalić silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już panowie zgłupiałem.

Czyli co robić ? Po podłączeniu komputera, błąd p0235. 

Czujnik  doładowania wymieniony a auto kopci przez pierwsze 200metrow.

Po wbiciu na luz podczas jazdy, trzęsie całą budą tak jakby chodził na trzy gary, lecz przyspiesza ładnie i płynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz w temacie megane II ph II więc pewnie masz silnik na osprzęcie Siemens. Tam w dolocie jest przepustnica gasząca silnik. Może ona z jakiegoś powodu przymyka się. Powinna być podczas pracy całkowicie otwarta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie wtryski są delphi dziś sprawdzalem

 

Panowie wiec tak wtryski oddałem do regeneracji. Wrócily założyłem próba przelewowa idealnie równiutko wszędzie zawór egr zaslepiony. Rano gdy auto odpale przez pierwsze 10min lub jazda 2km chodzi idealnie obroty 900rpm nie faluje nie dymi odnosze wzazenie ze wszystko zaczyna sie dziac po wylaczeniu sie ssania dym ma zapach niespalonej ropy.Podczas jazdy przy wciśnieciu gazu w podłogę napis check injection i serwis ale injection fault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próba przelewowa nie określa stanu końcówki rozpylacza tylko stan zaworka - tzw. karuzeli. Pisałeś, że wtryskiwacze były regenerowane ale czy wymieniane były też rozpylacze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!