Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II - kilka problemów


bebson18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jestem nowym użytkownikiem forum i niedawnym nabywcą Megane II. Proszę więc nie karćcie za zły dział.

 

Zacznę od tego, że mimo iż podoba mi się to auto i jeździ się super to już jestem bezradny. Czytałem wcześniej forum ale nie mam żadnego już pomysłu na to auto. 
Megane II 2005r 1.6 16V + LPG 

Nie wiem czy mam takiego pecha czy to przypadłość samochodu. W ciągu tyg po zakupie wymieniłem filtry: paliwa, kabinowy, powietrza, oleje, nawet olej w skrzyni.

Od początku zakupu - (6mies temu) po 3 tyg użytkowania wysypał się rozrusznik - zregenerowano - działa. Po jakimś czasie podczas odpalania samochodu nie mogłem nim ruszyć spod bloku bo przy dodaniu gazu obroty spadały do 300 - wgrano nowe mapy benzyny i pomogło. Następnie adaptacja na LPG - chwila spokoju..  po tym auto na gazie zaczęło szarpać, pokazywało błedy wypadania zapłonu - wymiana cewek nie pomogła (1, 2 komplet) czyszczenie wtrysków również nie - dopiero wymiana ich poskutkowała... do czasu. Od niedawna mam taką przypadłość że stojąc w korkach, jak już się auto nagrzeje co podjade 2, 5, 7m do przodu zaczyna się falowanie obrotów rzędu 900-300. Dziś jadąc do pracy po jakiś 17km kontrolka akumulatora i stop. Pod pracą podpiąłem OBD i znów błedy wypadania zapłonu oraz P0130. Nie mam ani juz siły ani pomysłu na nie.

Poratujcie jakąś radą.

Sprzedaż póki co nie wchodzi w gre - bo w takim stanie nie miałbym sumienia komuś opchnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zakupie auta używanego należy;

  - wymienić rozrząd,

  - następnie kzfr oraz elektrozawór kzfr,

  - koło pasowe z amortyzatorem drgań wału korbowego,

  - świece,

Przeczyścić ;

  - map - sensor ,

  - przepustnicę,

Zakręcić gaz na butli;

  - do czasu aż silnik zostanie doprowadzony na benzynie do stanu właściwego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.
Świece wymieniałem przy cewkach, a rozrząd był wymieniany zaraz przed sprzedażą. 
Ale resztę rzeczy od razu wezmę pod uwagę.

A co do kontrolki akumulatora? Miernikiem sprawdzałem i na wył. 12,3 V na wł. 14,4.

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt  5.9 :!: - Prezes
Edytowane przez bebson18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Megane II - kilka problemów
Godzinę temu, bebson18 napisał:

Miernikiem sprawdzałem i na wył. 12,3 V na wł. 14,4.

Warto, od czasu do czasu podładować akumulator;

  - jeżeli jest dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach,

  - sprawny akumulator to ;

        -   > 12,5 V na wyłączonym silniku,

        - . > = 10 V -  przy rozruchu  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby napewno wymieniony filtr paliwa? Większość benzynowych MII nie ma filtra. Cewki nowe? Świece pewnie NGK? Kto wgrywał mapy benzyny? To był jakiś tuning czy tylko zdjęli klemę. Czy po wymianie wtrysków LPG, robiona została kalibracja i dopasowanie mapy na drodze? Kontrolka akumulatora i stop: kostka przy alternatorze do sprawdzenia i w skrzynce bezpieczników przy akumulatorze.  Obstawiam koniec szczotek. Jaki przebieg?

Zastosuj się do sugestii przedmówców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździe kilka dni na benzynie i zobacz czy problemy są nadal czy już ich nie ma.

Nie piszesz czy to wypadanie zapłonu i problem z obrotami to na LPG czy benzynie.

 

Osobiście bym stawiał na regulację LPG ale najpierw diagnoza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady/odpowiedź.

 

A więc tak: kupowałem tak jak było fabrycznie: świece oryginalne Renault, cewki Beru. Filtry instalowałem filtrona.

Wypadanie zapłonu na LPG. Kto wgrywał mapy? Nie bardzo rozumiem. Mapy benzyny wgrywał mi mechanik który nie mógł dojść czemu tak te obroty spadają do 300 - początkowo podejrzewał pompę paliwa ale ciśnienie było dobre. Więc wgrał mapy i pomogło. Do tej pory falowanie było na LPG, ale wczoraj pierwszy raz na benzynie na biegu jałowym od 500 do 1300 samoczynnie sobie dodało i umiarowilo się na 1000. Dla porównania obroty na LPG na jałowym to 800. Przebiegu mam lekko ponad 284tys. Kostkę dziś sprawdzę. Po zamontowaniu wtrysków fakt nie zrobiłem kalibracji.

Nie jestem żadnym specem mechaniki/elektroniki ale szybko się uczę. I muszę zacząć solidnie przyłożyć się do ogarnięcia może tej konfiguracji LPG bo nie mam czasu jeździć do nikogo, jeszcze nie w swoim rewirze.

Ogólnie zastanawiam się nad wymianą komputera gazowego (teraz jest LandiRenzo) na coś prostszego które sam ogarnę. Żałuję że przy zakupie nie dopatrzyłem się że wiązka do kompa gaz. jest tak spier....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że mechanik żadnej mapy benzyny nie wgrał.

Przyczyną falowania obrotów, oprócz lewego powietrza mogą być nieszczelności dolotu, wzbogacania mieszanki paliwem z lejących wtrysków oraz od ładowania. Czy przypadkiem skrzynka bezpieczników przy akumulatorze nie była zalana wodą lub nie ma tam wilgoci - warto zrobić konserwację złącz.

284 tyś. to wystarczający przebieg, aby szczotki i pierścienie na alternatorze powiedziały pa pa. Ja przy 275 wymieniłem szczotki bo ich połowy nie było, ale od ostatnich 100 tyś. auto miało światła dzienne co znacząco odciąża instalację elektryczną w tym ładowanie. Kiedyś lał mi wtrysk PB podczas jazdy na gazie. Przy tym przebiegu to i pompa paliwa też może wymagać wymiany - jak sprawdzał pompę paliwa mechanik - zapala i jeździ to dobra czy miał manometr podpięty do przewodów i potwierdził 3-3,5 bar oraz sprawdził czy zawór zwrotny w pompie trzyma ciśnienie. Odpala krótko czy długo kręci zanim odpali na Pb?

Landirenzo - to chyba tylko serwis. Nie wiadomo w jakim stanie jest reduktor. Przeczyść elektrozawór, który jest przed reduktorem - często mazut zakleja zawór i zubaża mieszankę.

Jak wyglądają przebiegi sond lambda na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku? Jak przedstawiają się korekty długookresowa i krótkookresowa sterownika PB.

Edytowane przez Krzychu
Usunięcie pustego cytatu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz znów sprawdzałem miernikiem na rozgrzanym silniku i sprawa wygląda tak: 12,2V a po uruchomieniu całej elektryki i klimy 11,4V z tendencją spadkową.

Co do pompy to miernikiem 3,5bara i było sprawdzane manometrem. Odpala krótko bez problemu.

W załączniku wrzucam screeny z programu którym się ratuje - Car Scanner Pro

Screenshot_20210511-121611.png

Screenshot_20210511-121525.png

Screenshot_20210511-121514.png

Screenshot_20210511-121443.png

Screenshot_20210510-191955.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekty 1 jest na plusie 93%, 2 jest -100%. Obie powinny być w okolicy 0? Kompletnie nie znam się na tym. I to będzie od tych map zgadza się? 

Falowanie obrotów odłożyłbym na plan drugi. Ważniejsze dla mnie będzie to spadające napięcie. Czy to typowe wobec siadającego alternatora że spada napięcie na rozgrzanym silniku?

 

Edytowane przez bebson18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bebson18 napisał:

czy to typowe wobec siadającego alternatora że spada napięcie na rozgrzanym silniku?

Poniżej 600 obrotów alternator nie ładuje akumulatora. Napięcie na zaciskach akumulatora jest zależne od temperatury i gęstości elektrolitu ( stopnia naładowania akumulatora). Mocno uśredniając musi się mieścić w zakresie 13,9-14,4V. Ty dokonujesz pomiaru interfejsem na uch. W tym miejscu maksymalnie może być  obniżone do 0,7V względem akumulatora. Spadek poniżej 13V wyrzuca błąd przy pracującym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niskie podciśnienie. Duża korekta krótkookresowa przekłada się na niskie napięcie na drugiej sondzie lambda - wygląda jakby kat. dokonywał żywota, ale wiemy że wypadają zapłony. Te odczyty to na LPG czy na pb?

W Twoim problemie jest zbyt dużo zmiennych aby jednoznacznie stwierdzić. Alternator swoją drogą należy sprawdzić.  U mnie różnica Napięcia na elm była 0,1V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!