Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Posiadam Fluence'a z 2015r. 1.6 benzyna + gaz 111km - przebieg 115000 K4M

Od zakupu mam problem z odpalaniem na ciepłym silniku. Mianowicie jak przejadę kilka kilkanaście kilkaset itd kilometrów zgaszę auto wsiądę za np 30 minut nie mogę go odpalić.

Auto zapala i gaśnie - dopiero za którymś razem odpali i trzyma obroty.

Różne próby różne reakcje.

Np wciskam sprzęgło odpalam - czasami odpali normalnie po czym przy kontroli systemów i dużego napisu OK silnik na chwilę traci obroty i wskakuje na normalne jak napis zniknie.

Nie wciskam sprzęgła tylko hamulec auto jest bez biegu. Zapalam normalnie pokazuje się kontrolka OK ale obroty już nie spadają i trzyma obroty  - to zobaczyłem dzisiaj.

Nawet jak odpalam i mam nogę na gazie żeby podtrzymać obroty to auto i tak zgaśnie jak zdejmę nogę z gazu.

Czyszczono mi przepustnicę w Renault i pomogło za 1 razem na pół roku ale za 2 razem już tylko na miesiąc i problem został.

Czy aby to na pewno przepustnica?

Oczywiście jak oddam auto do mechanika problem nie występuje....

Jest to irytujące - po odpaleniu auto jeździ normalnie.

Dla mnie te objawy to jakiś kosmos nie wiem czy oddać auto do Renault skoro i tam niczego nie wymyślili...

Proszę o pomoc albo jakąś wskazówkę może już ktoś tak miał?

 

Dziękuję

Jeszcze jedno.

Czy w tym aucie jest filtr paliwa?

Jeśli tak to gdzie i może tu leży problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, macleodnew napisał:

Posiadam Fluence'a z 2015r. 1.6 benzyna + gaz 111km - przebieg 115000 K4M

Od zakupu mam problem z odpalaniem na ciepłym silniku.

Zakręć gaz na butli;

   - wszystko wróci do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, CzechuXX napisał:

Papuga :?:

Dlaczego to by miało istotny wpływ na odpalania po krótkim postoju? Skoro i tak za każdym razem odpala na benzynie?

Czujnik położenia wału daje podobne objawy?

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt  5.13 :!: - Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ostatniej wizycie coś mi wspominał o wymianie wtryskiwaczy gazu bo niby obroty falowały ma wolnych. Po czyszczeniu przepustnicy ustało falowanie. Auto jest od nowości na gazie czyli 115000 a instalacja to landi renzo....co radzisz żeby nie dać się naciągnąć na wymianę czegoś co nic nie zmieni przy rozruchu? Nie jest problemem wymienić wtryski jak będzie trzeba tylko czy to aby pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Pojeździłem dziś cały dzień na benzynie z wyłączonym gazem. Reakcja taka sama. Po dłuższej jeździe i kilkunastominutowym postoju oraz próbie odpalenia auto pali i gasnie dopiero za 2 czy 3 razem pali i trzyma obroty....jakies pomysły? Dalej mam sie udac do gazownika bo wstępnie jestem już z nim umówiony na środę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dystans na benzynie ok 20km zrobiony. 

Kzf mialem ponoc juz zmieniane po ok 60 czy 70 tys jeszcze na gwarancji w Renault. Nie wydaje innych dźwięków jak ponoc przy uszkodzeniu sie dzieje.

Auto gasnie od razu po odpaleniu nie potrzebuje żadnego czasu taki efekt jakby paliwa nie dostawał akurat podczas tego odpalania. Za 2 czy 3 razem odpala i trzyma obroty.

W srode jestem umówiony go gazownika ale nie wiem czy pomoze jeśli zasugeruje mi wymianę wtrysków tu nie chodzi o koszta ale o wymianę wszystkiego co i tak nie przedłoży się na wyeliminowanie usterki.

Co radzicie? Jechac do tego gazownika albo dac auto do serwisu Renault?

Które wtryski u schyłku życia benzyna czy gaz?

Edytowane przez macleodnew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, macleodnew napisał:

Które wtryski u schyłku życia benzyna czy gaz?

Gaz

Możesz spróbować zrobić >100km na benzynie żeby korekty długoterminowe się poprawiły. Jeśli dalej będzie źle odpalał to możesz wykluczyć gaz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest Twój problem.

Ale jeśli masz MEDy to są przy tym przebiegu po prostu zużyte. 

Prawdopodobnie możesz je zamienić na polskie wtryskiwacze, które są o wiele tańsze, robią większe przebiegi i przede wszystkim cichsze. Jak gazownika powie, że się nie da bez sprawdzenia wersji sterownika to po prostu się nie zna.

 

Skąd jesteś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!