Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

bo nie powinno się wymieniać tylko samych tarcz, albo tylko samych klocków.

Można same klocki ale tylko wówczas jak tarcze są jeszcze w dobrym stanie i odpowiedniej grubości.

Głupotą by było zawsze wymieniać komplet, jak w zacytowanym stwierdzeniu.

Takiej rozrzutności nawet fabryczna serwisówka nie przewiduje.

Przy wymianie tarcz, prawie zawsze wymieniamy i klocki.

(PRAWIE ZAWSZE, bo może wystąpić sytuacja, że mamy nowe klocki, a dopiero w czasie ich wymiany zauważamy, że tarcze również należy wymienić. Do czasu zakupu nowych tarcz, wymienione nowe klocki mogą już kilkaset razy hamować na starych tarczach, więc przy wymianie tarcz, klocki nie są już nowe, a używane kilka dni. Nie jest to jednak przyczyna ich dyskwalifikacji z dalszego użytkowania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Przymierzam się do wymiany wszystkich tarcz + klocków, także jeśli mogę proszę o podpowiedź czy te tarcze będą pasowały do Megane i ph ii Kombi 1.6 16v z 2002 roku:

-przód tarcze:TRW DF4110 x2 280mm

-tył tarcze :SNR KF 155.73 razem z łożyskiem i pierścieniem ABS 274mm

-klocki:TRW GDB 1305 x4 TRW GDB1405 x4

Mogę mieć to w cenie za okrągły 1000zł ( czy to drogo?), jako, że to nie małe pieniądzę chciałbym oszczędzić sobie potem marnowania czasu, dlatego proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

posiadam Classica I po lifcie, ponieważ jestem zielony ze spraw technicznych (dopiero trzeba się uczyć auta ;) mam pytania odnośnie tarcz i klocków.

Mianowicie, będę wymieniał sam przód. Wiem, że mam tarcze wentylowane (wersja auta z silnikiem 1.4 16v), zatem wybrałem taki model:

Producent:

TRW

DF4110

TRW to chyba solidna firma, pytanie brzmi, czy będą pasować? Mierzyć aktualne tarcze będę dopiero równo, ale chyba nie powinny mieć innych wymiarów niż te z katalogu? Czy się mylę?

 

Oraz sprawa klocków. Jeżeli miałbym tarczę TRW to szukać także klocków tej firmy? Oraz jeżeli np. BOSCH podaje:

Styk ostrzegawczy o zużyciu: bez zintegrowanego styku ostrzegającego o zużyciu

Styk ostrzegawczy o zużyciu: bez akustycznego czujnika zużycia

 

To czy te czujniki są konieczne czy to zbędne bajery, akurat ten BOSCH jak widać tego nie ma, ale przeglądając natrafiłem na taką informacje. W dodatku, jeżeli jeden producent podaje, że klocki są dla samochodów z ASR-em, to czy w samochodzie bez tego systemu też będą poprawnie działać? Spodziewam się jakiś obniżonych parametrów, ale nie jestem pewien.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogę proszę o podpowiedź czy te tarcze będą pasowały do Megane i ph ii Kombi 1.6 16v z 2002 roku:

-przód tarcze:TRW DF4110 x2 280mm

Wedle katalogu są dwa rodzaje, więc trudno stwierdzić czy masz 280 czy 259.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam zastanawiam się i ja na zmianą tarcz z przodu. na oku mam takie komplety :

http://allegro.pl/trw-tarcze-klocki-przod-renault-megane-ii-scenic-i5253311997.html

http://allegro.pl/klocki-tarcze-przod-renault-laguna-scenic-megane-i5355681717.html

 

Jako że mam całe 64 koniki to demonem prędkości Sceniol nie jest.

Bosha narazie odrzuciłem ze względu na opinie ze się popsuł.

Liczę na jakąś opinie użytkowników bo po wszystkich postach mam jeszcze większy dylemat i każdy pisze że te tańsze też są bardzo dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i ok to skoro jako użytkownik mówisz że trw zakupie ten zestaw.

 

Dodano: 24 maj 2015 - 08:43

Tylko co dziwne TRW podaje inny wymiar klocków (136) a każdy inny producent 129/130. Dla pewności nie będę ich brać, chyba jednak zostanie mi w podobnej cenie Bosch.

Edytowane przez maraft1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie zwiodła mnie wielkość tarczy, bo w I i II są widzę identyczne. Znalazłem foto moich tarcz, znajomy mechanik mówił żeby zeszlifować ranty i będzie ok ale ja jakos sceptyczny jestem bo dla mnie maja znowu straszne bruzdy.

post-47540-0-91639600-1432464397_thumb.jpg post-47540-0-97233400-1432464405_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Trochę odświeżę temat, bo wielu kierowców ma z tym problem. Czy trzeba wymieniać tarcze razem z klockami? Nie trzeba, ale klocki przy wymianie tarcz to już obowiązkowo. Czy warto reanimować stare tarcze? To zależy przede wszystkim od ich grubości aktualnej i minimalnej podawanej przez producenta, no i przede wszystkim co to za tarcza. Czy jest np. sens przetoczyć tarczę MaxGear lub Hart? Stanowczo nie. Druga sprawa, czy lepiej kupić TRW czy ATE? Moim zdaniem jeśli chodzi o jakość, to ATE nieco wygrywa. Jeśli wziąć pod uwagę cenę, to już wygrywa TRW ( dla porównania można sobie kliknąć Scenic I 1.9 280 mm tarcza TRW i tarcza ATE ) Trzeba również pamiętać o sposobie jazdy – czy auto używamy często i "ostro" czy raczej sporadycznie, jeśli sporadycznie to po co przepłacać, skoro nie zauważymy różnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!