Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[1.5 DCI 106KM] dusi się przy dodawaniu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy raz mój Grand Scenic II mnie zawiódł. Ostatnio zauważyłem, że po dłuższym postoju (tak 1 do 2 godzin) ma problem z odpaleniem - trzeba dłużej było kręcić. Jak był zimny, albo miał krótki postój to palił od razu. Niestety wczoraj po takim godzinnym postoju nie odpalił wcale (kręcił, kręcił, na chwilę łapał, ale zaraz gasł). Przyjechał na szybko mechanik z jakimś komputerem, ale niestety nie z clipem - podłączył się i powiedział, że są jakieś błędy związane z : czujnikiem położenia (chyba rozrządu, a nie wału), z egr (podobno mocno zasyfiony) i też chyba jakimś przepływem czy ciśnieniem. Skasował te błędy i scenic bez problemu odpalił. Coś tam posprawdzał trochę na tym komputerze, gasił i odpalał scenica, ..., wydawało się ok. Umówiliśmy się, że trochę pojeżdżę (z dzień lub dwa) i zobaczymy jakie błędy wyskoczą teraz. Niestety kiedy pojechał sobie, scenic owszem odpalił i na biegu jałowym chodzi, ale gdy tylko naciskam gaz to momentalnie silnik przygasa do zgaszenia.
Czy potraficie coś podpowiedzieć? Mechanik sugeruje żeby wymienić czujnik wałka rozrządu i ewentualnie czujnik wału korbowego, ale w serwisówce wyczytałem, że czujnik wałka rozrządu odpowiada tylko za rozruch, a później nie ma wpływu już na pracujący silnik, co więc może powodować duszenie się silnika przy dodawaniu gazu? - a nie chcę się pchać w niepotrzebne koszty wymieniając dobre części, a podjechanie gdzieś na clip nie wchodzi w grę bo auto nie jeździ.
Acha - dzień wcześniej nabijałem klimę i przy okazji była wymieniana jakaś uszczelka w układzie - czy mógł coś mechanik niechcący zepsuć gdzieś np. jakiś kabelek odłączyć czy co innego - ale do domu dojechałem i do pracy na drugi dzień też bez problemu?

 

I gdzie w moim silniku znajduje się ten czujnik położenia walka rozrządu? Mam pompę Siemens a gdzieś wyczytałem że gdzieś indziej się znajduje ten czujnik niż w silnikach z pompą Delphi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest w pokrywie głowicy od strony grodzi. Faktycznie serwisówka podaje, że bierze odział tylko podczas rozruchu wskazując właściwy cylinder do wtrysku. Szukałbym problemu raczej z zasilaniem paliwem. Filtr paliwa, regulator wydatku na pompie itp. Dobrze byłoby podać konkretny numer błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, czajnik12 napisał:

Niestety kiedy pojechał sobie, scenic owszem odpalił i na biegu jałowym chodzi, ale gdy tylko ;

   - naciskam gaz to momentalnie silnik przygasa do zgaszenia.

Ja bardziej skupił bym się na egr;

    - czy było dużo jazd po mieście???

    - kiedy zmieniany był ;

          - filtr paliwa???

          - filtr powietrza???

    - czy nie ma pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździ od dłuższego czasu głównie po mieście.

Filtr paliwa wymieniany był 3 lata i niecałe 25 tys. km. Filtr powietrza w zeszłym roku.

Pęcherzyki powietrza między filtrem a pompą to nie wiem - na pewno od zawsze (czyli blisko 10 lat u mnie) są pęcherzyki między gruszką a filtrem.

Teraz wieczorem, jak auto postało cały dzień, bez problemu odpalił i normalnie przejechałem kilka kilometrów wokół komina (normalnie działał i reagował na gaz). Kiedy jednak po przejechaniu tych kilku km wyłączyłem go i po chwili zapaliłem, to znowu ma problemy z gazem. Odpala, choć gorzej niż jak jest zimny, to przy dodawaniu gazu momentalnie sinik się dusi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarnego dymu nie zauważyłem. Raczej mi nie dymi, chyba że mocno przygazuję, a to i tak raczej na siwo niż czarno.

Można jeździć na takim odpiętym EGR przez kilka dni? Dobrze rozumiem, że mam odpiąć na zimnym kiedy jest dobrze, a nie na ciepłym jak będzie miał problem z duszeniem czy też nie ma to znaczenia?

Rozumiem, że to mam odpiąć co wskazuję na zdjęciu (czy odpina się to poprzez zatrzask w tym szarym złączu - mam tam wepchać płaski śrubokręt?) ?IMG_20210613_202546830.thumb.jpg.a00400476e298dde0e180369d35610aa.jpg

 

Przy okazji czy  na tych zdjęciach po środku to jest ten czujnik położenia wałka rozrządu?IMG_20210613_202716104.thumb.jpg.106e3c7116accd0e0f77a93d7c0415a6.jpgIMG_20210613_202805187.thumb.jpg.bcea3b1bcadb68639ed66c50d32182f8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, czajnik12 napisał:

czy odpina się to poprzez zatrzask w tym szarym złączu - mam tam wepchać płaski śrubokręt?

W Renault większość złączek odpina się albo wciskając albo podnosząc zatrzask. Wypróbuj obie metody:D. Może ktoś niedawno odpinał i Ci podpowie chociaż w przypadku tej złączki to wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jakby ktoś przeglądał to jeszcze to sam odpowiem, że odpina się całą złączkę razem z tą szarą częścią - na tym wystającym grzybku jest "dzyndzel", który należy lekko odgiąć w stronę czarnej części i całość bez problemu wychodzi. 

 

Dzięki za podpowiedzi. Rzeczywiście po odpięciu wtyczki EGR wydaje się, że Scenic wrócił do życia - auto normalnie działa, tylko że z komunikatem na desce o sprawdzeniu układu wydechowego. Próbowałem wyjąć EGR, żeby go wyczyścić, ale jak zaspawny - nawet nie drgnął. Mam nadzieję, że chociaż mechanik sobie poradzi i cena mnie nie zwali z nóg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak już uda sie go podpiąć - sprawdźcie, jakie wartości ciśnień odczytuje w czasie pracy silnika MAP-sensor.
Ewidentny problem z tworzeniem mieszanki - a map jest jednym z elementów sterujących składem.
A paść lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!