Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

Dotyczy:

Renaul Megane III grandtour, 2011r, poj. 1.6, benzyna.

Zdarza się, że auto gasnie podczas jazdy. Najczęściej jest to w trakcie dojeżdżania do skrzyżowania przy wolnej prędkości i wciskając sprzęgło. Obroty spadają i auto gaśnie. 

Auto nie szarpie, obroty nie falują.

Na wyświetlaczu nie ma żadnych błędów.

Myśleliśmy, że to może kwestia alternatora bo dobrze nie ładował. Zrobiony został. Świecie również wymienione i problem nadal występuje.

Z góry dziękuję za jakiekolwiek porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kołem zmiennych faz, czy bez tego ( nie musiało być zmieniane co widzę z przebiegu). Jeśli układ zapłonowy jest sprawny, to występują problemy z zespołem zmiennych faz. Przed podjęciem jakiegokolwiek kroku należy sprawdzić pracę silnika na clipie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, andrew_no1 napisał:

Zdarza się, że auto gasnie podczas jazdy.

Najczęściej jest to w trakcie dojeżdżania do skrzyżowania przy wolnej prędkości i wciskając sprzęgło.

Obroty spadają i auto gaśnie. 

W pierwszym kroku do sprawdzenia/kontroli ;

   - czujniki przy pedałach,

 Następnie;

   - czyszczenie przepustnicy i map-sensora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, CzechuXX napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.13 :!: - aniewa

 

Ogólnie dziękuję wszystkim za porady. Widzę, że większość osób stawia na przepustnicę.

Zaznaczam, że mi obroty nie falują i ogólnie silnik pracuje równo.

Rozumiem, że zabrudzona przepustnica może prowadzić do gaśnìęcia auta podczas dojazdu na niskim biegu trzymając sprzęgło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, jabrze napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.13 :!: - aniewa

 

Rozrząd dokładnie był wymieniany w kwietniu 2020r, czyli już ponad rok. Pytanie, czy przykładowo źle wymieniony rozrząd będzie powodował takie problemy dopiero po około roku? Myślałem, że jak coś jest źle wymienione to od razu będzie się objawiać problemami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, miałem podobne objawy jak Ty - obroty spadały do ok 500 na minutę a czasem auto gasło przy wciśnięciu sprzęgła przy mocniejszym hamowaniu. Wczoraj wyczyściłem przepustnice i jest pięknie. Obroty są stabilne na ok750-800, nic nie gaśnie. Nie robiłem żadnej adaptacji, nie wymieniałem uszczelki (nie była twarda), Aku był odłączony. Potrzebujesz klucza nasadowego 8 (najlepiej długiego) do odkręcenia 4 śrub i śrubokręta lub 7 do odkręcenia gumowego węża dochodzącego do przepustnicy. Do czyszczenia użyłem środka Boll do czyszczenia przepustnic (daje radę ale  Boll do czyszczenia egr jest mocniejszy). Powiem tylko że wcześniej jeździłem dieselem i tam też czyścilem przepustnicę i Megane w porównaniu z wcześniejszym autem (diesel) była czysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!