Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ryzyko awari silnika itp 1.5 dci


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Posiadam wredną bestie w postaci Megane III 1.5 dci 90km.

 

Od pewnego czasu mam z nią problemy. 

Na początku wyskakiwał mi raz na jakiś czas przy wyższych prędkościach (powyzej 130km/h) i większym obciążeniu (jazda pod górkę) komunikat "ryzyko awarii silnika". Na początku olewałem to jechać samochod dalej jechał wystarczyło odpuścić nogę z gazu i komunikat gasł. W pewnym momencie zaczęło się to robić uciążliwe więc wybrałem się do mechanika, teza źle ciśnienie na listwie wtryskowej (raz wysokie a raz za niskie). Wymieniłem zawór regulacji cisnienia na pompie i tu zaczęła się zabawa. Mądry ja nie wiedział że wtryski delphiego nie można zapowietrzyć. Po wymianie samochód już nie chciał odpalić. Ok to co wtryski do regeneracji. Okazało sie że w wtryskach znajdują się opiłki, no to nie zostało nic innego tylko wykręcić pompę wtryskowa która jak się okazało byla uszkodzona. W trosce o świeżo zregenerowane wtryski nawet pokusiłem się o wyczyszczenie baku i przedmuchanie wszystkich przewodów jak i wymianę filtra paliwa który był praktycznie nowy. Przyszły wtryski jak i pompa wszystko odpowietrzone jak być powinno samochód dalej nie palił. Po 5 godzinach i wielu straconych nerwach jak i kombinowaniu na komputerze samochód odpalił lecz nie chodzi tak jak trzeba. Przy dodawaniu gazu słychać stukanie tak jakby się coś obijało ale nie wiem co to dokładnie. Stwierdziłem dobra pojeżdżę może się uspokoi. Mija już ponad miesiąc i 2k km zrobione nadal nie ucichło jak i od tamtej pory wyskakują mi powyzej 80km przy wciśnięciu mocniejszym gazu komunikat ryzyko awarii silnika jak i raz na jakiś czas skontroluj układ wydechowy do tego jeszcze potrafi wywalić ryzyko awarii silnika z kontrolka dpf. W załączniku wysyłam ostatnie błędy jakie mi wyszły na komputerze. 

 

Straciłem juz cierpliwość do tego samochodu, nie wiem sam co może mu dolegać. 

 

Proszę o pomoc 

 

Pozdrawiam 

20210703_100450.jpg

20210703_100447.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety kolego, ale masz stary, wadliwy układ wtryskowy, tzw. system DELPHI Odpowiadam Ci, choć nic mądrego tu napisać się nie da. Zwyczajnie, z piasku bicza nie ukręcisz. Jak uda Ci się cokolwiek poskładać w tym samochodzie, goń go jak najszybciej, bo już jesteś w spirali niekończących się kosztów, problemów itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.07.2021 o 20:24, Andrzej-2010 napisał:

Z którego roku auto?

Na pewno była pompa i wtryskiwacze delphi???

Auto masz od nowości???

 

Rok 2012 

Na bank jest Delphi, a dziwne bo po 2010 roku szły zazwyczaj siemensa. 

Auto posiadam od ponad roku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.07.2021 o 18:32, Czarnyc napisał:

Okazało sie że w wtryskach znajdują się  opiłki, no to nie zostało nic innego tylko wykręcić pompę wtryskowa,

 która jak się okazało byla uszkodzona. 

Mimo, że auto z roku 2012 i pompa Delphi po 2006 r  miała być prawdopodobnie zmodernizowana;

 - to wg; tej relacji na wtryskach są opiłki metalu,

 - przebieg ok; 250.000 km - tyle też wytrzymywały pompy delphi w megan II,

W dniu 3.07.2021 o 18:32, Czarnyc napisał:

W trosce o świeżo zregenerowane wtryski nawet pokusiłem się o wyczyszczenie baku i przedmuchanie wszystkich przewodów jak i wymianę filtra paliwa który był praktycznie nowy. Przyszły wtryski jak i pompa wszystko odpowietrzone jak być powinno samochód dalej nie palił. Po 5 godzinach i wielu straconych nerwach jak i kombinowaniu na komputerze samochód odpalił lecz nie chodzi tak jak trzeba.

1/ Filtr paliwa nie wychwytuje opiłków metalowych z łuszczącej się pompy wtryskowej,

    -czytaj;  Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006

2/ Najsilniejszy magnes, również nie wychwytuje tych opiłków ,

3/ Konieczne jest szkło powiększające i szukać na;

    a/ filtrze paliwa,

    b/ wewnątrz filtra paliwa,

    c/ czujniku ciśnienia paliwa,

    d/ na zaworkach przelewowych,

4/ Aby naprawa miała sens to należy wymienić - regenerować ;

    a/ wtryskiwacze  +  pompę  wtryskową  +   zbiornik  paliwa +   rampę / szynę  +  przewody  zasilające;

          - rampę  wtrysku, bardzo trudno jest  oczyścić  z opiłków, 

    b/  sama  wymiana wtryskiwaczy czy pompy wtryskowej,  tylko zaradzi na jakiś  czas,

    c/ czyszczenie zbiornika, rampy i przewodów paliwowych ;

            - nie przynosi spodziewanych rezultatów,

            - tylko wymiana na inne nie skażone opiłkami.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!