Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ryzyko awari silnika itp 1.5 dci


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Posiadam wredną bestie w postaci Megane III 1.5 dci 90km.

 

Od pewnego czasu mam z nią problemy. 

Na początku wyskakiwał mi raz na jakiś czas przy wyższych prędkościach (powyzej 130km/h) i większym obciążeniu (jazda pod górkę) komunikat "ryzyko awarii silnika". Na początku olewałem to jechać samochod dalej jechał wystarczyło odpuścić nogę z gazu i komunikat gasł. W pewnym momencie zaczęło się to robić uciążliwe więc wybrałem się do mechanika, teza źle ciśnienie na listwie wtryskowej (raz wysokie a raz za niskie). Wymieniłem zawór regulacji cisnienia na pompie i tu zaczęła się zabawa. Mądry ja nie wiedział że wtryski delphiego nie można zapowietrzyć. Po wymianie samochód już nie chciał odpalić. Ok to co wtryski do regeneracji. Okazało sie że w wtryskach znajdują się opiłki, no to nie zostało nic innego tylko wykręcić pompę wtryskowa która jak się okazało byla uszkodzona. W trosce o świeżo zregenerowane wtryski nawet pokusiłem się o wyczyszczenie baku i przedmuchanie wszystkich przewodów jak i wymianę filtra paliwa który był praktycznie nowy. Przyszły wtryski jak i pompa wszystko odpowietrzone jak być powinno samochód dalej nie palił. Po 5 godzinach i wielu straconych nerwach jak i kombinowaniu na komputerze samochód odpalił lecz nie chodzi tak jak trzeba. Przy dodawaniu gazu słychać stukanie tak jakby się coś obijało ale nie wiem co to dokładnie. Stwierdziłem dobra pojeżdżę może się uspokoi. Mija już ponad miesiąc i 2k km zrobione nadal nie ucichło jak i od tamtej pory wyskakują mi powyzej 80km przy wciśnięciu mocniejszym gazu komunikat ryzyko awarii silnika jak i raz na jakiś czas skontroluj układ wydechowy do tego jeszcze potrafi wywalić ryzyko awarii silnika z kontrolka dpf. W załączniku wysyłam ostatnie błędy jakie mi wyszły na komputerze. 

 

Straciłem juz cierpliwość do tego samochodu, nie wiem sam co może mu dolegać. 

 

Proszę o pomoc 

 

Pozdrawiam 

20210703_100450.jpg

20210703_100447.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety kolego, ale masz stary, wadliwy układ wtryskowy, tzw. system DELPHI Odpowiadam Ci, choć nic mądrego tu napisać się nie da. Zwyczajnie, z piasku bicza nie ukręcisz. Jak uda Ci się cokolwiek poskładać w tym samochodzie, goń go jak najszybciej, bo już jesteś w spirali niekończących się kosztów, problemów itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.07.2021 o 20:24, Andrzej-2010 napisał:

Z którego roku auto?

Na pewno była pompa i wtryskiwacze delphi???

Auto masz od nowości???

 

Rok 2012 

Na bank jest Delphi, a dziwne bo po 2010 roku szły zazwyczaj siemensa. 

Auto posiadam od ponad roku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.07.2021 o 18:32, Czarnyc napisał:

Okazało sie że w wtryskach znajdują się  opiłki, no to nie zostało nic innego tylko wykręcić pompę wtryskowa,

 która jak się okazało byla uszkodzona. 

Mimo, że auto z roku 2012 i pompa Delphi po 2006 r  miała być prawdopodobnie zmodernizowana;

 - to wg; tej relacji na wtryskach są opiłki metalu,

 - przebieg ok; 250.000 km - tyle też wytrzymywały pompy delphi w megan II,

W dniu 3.07.2021 o 18:32, Czarnyc napisał:

W trosce o świeżo zregenerowane wtryski nawet pokusiłem się o wyczyszczenie baku i przedmuchanie wszystkich przewodów jak i wymianę filtra paliwa który był praktycznie nowy. Przyszły wtryski jak i pompa wszystko odpowietrzone jak być powinno samochód dalej nie palił. Po 5 godzinach i wielu straconych nerwach jak i kombinowaniu na komputerze samochód odpalił lecz nie chodzi tak jak trzeba.

1/ Filtr paliwa nie wychwytuje opiłków metalowych z łuszczącej się pompy wtryskowej,

    -czytaj;  Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006

2/ Najsilniejszy magnes, również nie wychwytuje tych opiłków ,

3/ Konieczne jest szkło powiększające i szukać na;

    a/ filtrze paliwa,

    b/ wewnątrz filtra paliwa,

    c/ czujniku ciśnienia paliwa,

    d/ na zaworkach przelewowych,

4/ Aby naprawa miała sens to należy wymienić - regenerować ;

    a/ wtryskiwacze  +  pompę  wtryskową  +   zbiornik  paliwa +   rampę / szynę  +  przewody  zasilające;

          - rampę  wtrysku, bardzo trudno jest  oczyścić  z opiłków, 

    b/  sama  wymiana wtryskiwaczy czy pompy wtryskowej,  tylko zaradzi na jakiś  czas,

    c/ czyszczenie zbiornika, rampy i przewodów paliwowych ;

            - nie przynosi spodziewanych rezultatów,

            - tylko wymiana na inne nie skażone opiłkami.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!